Конспект проблемного заняття
для дітей старшої групи
«Іграшки для малюків»
Мета:
Матеріал: м’яч, стіл для експерименту, іграшки з паперу, пластиліну, глини, кольорове тісто, дощечки, стеки, серветки, рознос
Хід:
Діти, привітаємось.
У садочку новий день,
Привітаймось: «Добрий день!»
Добрий день, тобі й мені,
Всім ми скажемо на землі!
(чути стукіт, до групи входить вихователь групи раннього віку, вітається)
Діти, ви мене пригадуєте, а моє ім’я? Я була вашим вихователем, коли ви вперше прийшли в садок. Зараз ви вже майже випускники, скоро підете до школи, а у нас залишаться малюки. Я звертаюсь до вас із проханням – подарувати нам іграшки, бо в нас їх зовсім мало. Домовились? До побачення!
(вихователь групи раннього віку уходить)
Діти, як ви гадаєте, чому ж в малюків стало мало іграшок? (зламались, бо малюки не вміють не вміють з ними гратися)
А які іграшки підійдуть для малюків, адже там є і хлопчики, і дівчатка?
Дидактична гра «Іграшки»
(діти діляться на дві команди: хлопчики та дівчатка, кидають по черзі м’яч – дівчинка – хлопчик і називають іграшку, відповідно статі)
Як нам допомогти малюкам? (подарувати, зробити самім, купити в магазині)
Як ви вважаєте, чи багато ми можемо подарувати із іграшок своєї групи, чому? (ні, після нас прийдуть діти, яким теж треба гратися; не всі наші іграшки підходять малюкам)
Треба шукати інші варіанти. Що запропонуєте? (подарувати з тих, що є вдома, але треба дозвіл батьків) Добре, з наступного дня почнемо акцію по збору іграшок! Але пригадаймо, з яких матеріалів виготовляють іграшки.
Дидактична гра «Яка іграшка в залежності від матеріалу»
(діти стають по колу, вихователь в центрі з м’ячем, дорослий кидає м’яч дитині і називає матеріал, з якого зроблена іграшка, дитина повертає м’яч педагогу і називає прикметник – яка, вихователь стоїть, а діти рухаються по колу)
Які ще є пропозиції? (зробити самим). З чого можемо зробити, які в нас є матеріали? (папір, пластилін, глина) Добре, якими повинні бути іграшки?
Припущення – міркування
(діти передають м’яч по колу і висловлюють свою пропозицію)
А чи будуть такими іграшки із запропонованих вами матеріалів?
Експеримент із пробними варіантами
глиняна іграшка – перевіряємо на міцність, вона крихка, розіб’ється;
пластилінова – небезпечна, малюки будуть брати до рота, втрачає форму;
паперова – швидко втратить форму.
Висновок: з тих матеріалів, що є в нас, ми не зможемо зробити небезпечні та міцні іграшки.
Чи можемо обрати інші матеріали, чи зможемо ми з нами впоратись? (ні, потрібні спеціальні умови для роботи, спеціальні інструменти) Що ж нам робити, адже до нас звернулися про допомогу?
Які ще є пропозиції? (купити в магазині)
Пригадаємо, які існують магазини.
Дидактична гра «Магазин»
(діти стають по колу, вихователь в центрі з м’ячем, дорослий кидає м’яч дитині і називає опис магазину, дитина повертає м’яч із назвою)
І навпаки
Добре, а щоб придбати іграшки, що на для цього потрібно? (гроші) Де їх нам узяти? (заробити виставкою різних виробів, показати виставу для дорослих)
А я вам сьогодні пропоную зробити виставку сувенірів із тіста, запропонуємо дорослим придбати їх. А якими повинні бути сувеніри, щоб їх хотілося придбати (охайними, яскравими, святковими). Продумайте, який би сувенір ви б хотіли зробити (діти вголос промовляють варіанти сувенірів)
Самостійна робота дітей за столами
(після виготовлення, в залежності вів якості тіста, відносить вироби дітей у харчоблок, просушитися в печі, або діти виставляють свої вироби на рознос)
Діти, а які ж іграшки для малюків можна придбати на зароблені гроші, щоб вони відповідали тим вимогам, що визначили раніше, і їх вистачило на всіх, і можна було б гратися і в групі і на вулиці? (М’яч)
Дидактична гра «Покажи і розкажи»
(діти передають м’яч і висловлюють свої судження щодо м’яча, як оптимальної іграшки для малюків)
Молодці, ми змогли вирішити, що подарувати малюкам, і як на подарунок заробити. Дякую!