Конспект проблемного заняття "Іграшки для малюків"

Про матеріал
Цей матеріал зацікавить педагогів, що працюють над темою проблемного навчання старших дошкільників. Метою цього заняття є: створювати сприятливі умови для опанування дітьми лексичним багатством української мови через розвиток вмінь розуміти та вживати слова, пов’язані зі сферами життєдіяльності «Культура» (якості та властивості предметів, їх призначення, способи виготовлення, користування), «Я сам» (володіти словами для позначення уявлень від побаченого і почутого – «я вважаю, мені здається», висловлювати певні судження.
Перегляд файлу

Конспект проблемного заняття

для дітей старшої групи

«Іграшки для малюків»

Мета:

  • створювати сприятливі умови для опанування дітьми лексичним багатством української мови через розвиток вмінь розуміти та вживати слова, пов’язані зі сферами життєдіяльності «Культура» (якості та властивості предметів, їх призначення, способи виготовлення, користування), «Я сам» (володіти словами для позначення уявлень від побаченого і почутого – «я вважаю, мені здається», висловлювати певні судження);
  • продовжувати вчити граматично правильно поєднувати слова у своєму мовленні, вживати сполучники та сполучні слова: але, тому, що, тому що, бо; 
  • продовжувати розширяти уявлення про засоби спілкування;
  • продовжувати формувати вміння робити припущення, формулювати власну думку, висновки;
  • продовжувати виховувати вміння працювати за інструкцією;
  • продовжувати закріплювати вміння розв’язувати логічні завдання, опираючись на попередній досвід;
  • розвивати творчу уяву, фантазію під час виготовлення виробів з тіста.

Матеріал: м’яч, стіл для експерименту, іграшки з паперу, пластиліну, глини, кольорове  тісто, дощечки, стеки, серветки, рознос

Хід:

Діти, привітаємось.

У садочку новий день,

Привітаймось: «Добрий день!»

Добрий день, тобі й мені,

Всім ми скажемо на землі!

(чути стукіт, до групи входить вихователь групи раннього віку, вітається)

Діти, ви мене пригадуєте, а моє ім’я?  Я була вашим вихователем, коли ви вперше прийшли в садок. Зараз ви вже майже випускники, скоро підете до школи,  а у нас залишаться малюки. Я звертаюсь до вас із проханням – подарувати нам іграшки, бо в нас їх зовсім мало. Домовились? До побачення!

(вихователь групи раннього віку уходить)

Діти, як ви гадаєте, чому ж в малюків стало мало іграшок? (зламались, бо малюки не вміють не вміють з ними гратися)

А  які іграшки підійдуть для малюків, адже там є і хлопчики, і дівчатка?

Дидактична гра «Іграшки»

(діти діляться на дві команди: хлопчики та дівчатка, кидають по черзі м’яч –  дівчинка – хлопчик і називають  іграшку, відповідно статі)

Як нам допомогти малюкам? (подарувати, зробити самім, купити в магазині)

Як ви вважаєте, чи багато ми можемо подарувати із іграшок своєї групи, чому? (ні, після нас прийдуть діти, яким теж треба гратися; не всі наші іграшки підходять малюкам)

Треба шукати інші варіанти. Що запропонуєте? (подарувати з тих, що є вдома, але треба дозвіл батьків) Добре, з наступного дня почнемо акцію по збору іграшок! Але пригадаймо, з яких матеріалів виготовляють іграшки.

Дидактична гра «Яка іграшка в залежності від матеріалу»

(діти стають по колу, вихователь в центрі з м’ячем, дорослий кидає м’яч дитині і називає матеріал, з якого зроблена іграшка, дитина повертає м’яч  педагогу і називає прикметник – яка, вихователь стоїть, а діти рухаються по колу)

  • іграшка з дерева – дерев’яна;
  • з металу – металева;
  • зі скла – скляна;
  • для спорту – спортивна…..

Які ще є пропозиції? (зробити самим).  З чого можемо зробити, які в нас є матеріали? (папір, пластилін, глина) Добре, якими повинні бути іграшки?

Припущення – міркування

(діти передають м’яч по колу  і висловлюють свою пропозицію)

  • безпечні, щоб не поранились;
  • міцними;
  • не мати дрібних деталей,……

А чи будуть такими іграшки із запропонованих вами матеріалів?

Експеримент із пробними варіантами

глиняна іграшка  – перевіряємо на міцність, вона крихка, розіб’ється;

пластилінова – небезпечна, малюки будуть брати до рота, втрачає форму;

паперова – швидко втратить форму.

Висновок:  з тих матеріалів, що є в нас, ми не зможемо зробити небезпечні та міцні іграшки.

Чи можемо обрати інші матеріали, чи зможемо ми з нами впоратись? (ні, потрібні спеціальні умови для роботи, спеціальні інструменти) Що ж нам робити, адже до нас звернулися про допомогу?

Які ще є пропозиції? (купити в магазині)

Пригадаємо, які існують магазини.

Дидактична гра «Магазин»

(діти стають по колу, вихователь в центрі з м’ячем, дорослий кидає м’яч дитині і називає опис магазину, дитина повертає м’яч із назвою)

  • як назвати магазин, в якому продають продукти?
  • .. …овочі?
  • ….. тварин?
  • ….  товари для спорту?

І навпаки

  • побутовий – це магазин, де продають…
  • хлібний – це магазин, де продають..

Добре, а щоб придбати іграшки, що на для цього потрібно? (гроші) Де їх нам узяти? (заробити виставкою різних виробів, показати виставу для дорослих)

А я вам сьогодні пропоную зробити виставку сувенірів  із тіста, запропонуємо дорослим придбати їх. А якими повинні бути сувеніри, щоб їх хотілося придбати (охайними, яскравими, святковими). Продумайте, який би сувенір ви б хотіли зробити (діти вголос промовляють варіанти сувенірів)

Самостійна робота дітей за столами

(після виготовлення,  в залежності вів якості тіста, відносить вироби дітей у харчоблок, просушитися в печі, або діти виставляють свої вироби на рознос)

Діти, а які ж іграшки для малюків можна придбати на зароблені гроші, щоб вони відповідали тим вимогам, що визначили раніше,  і їх вистачило на всіх, і можна було б гратися і в групі і на вулиці? (М’яч)

Дидактична гра «Покажи і розкажи»

(діти передають м’яч і висловлюють свої судження щодо м’яча, як оптимальної іграшки для малюків)

  • м’яч безпечний, не має дрібних деталей, гострих кутів;
  • можна мити;
  • можна грати групою дітей;
  • він міцний, бо зроблений з гуми;
  • можна котити;
  • можна кидати…….

Молодці, ми змогли вирішити, що подарувати малюкам, і  як на подарунок заробити.  Дякую!

docx
Додано
1 вересня 2021
Переглядів
569
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку