№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
Підготовча частина 12 хв. |
||
|
-Добрий день, діти!
Сьогодні ми з вами вирушимо у надзвичайну мандрівку, яка називається: «Стежками українського козацтва від минулого до сучасного». У багатьох людей козаки асоціюються зі школою лицарства , мужності і відваги, а козаків порівнюють зі спартанцями. А кого в теперішній час ви можете порівняти з козаками? Історичні свідчення і народні перекази розповідають про те, що кандидатів у військо піддавали певному випробовуванню. Якщо новак і вступив до Січі , то ставав справжнім козаком, тоді коли вивчив козацькі правила і військову науку . Хто хотів стати козаком, мусів служити 3 роки у старого козака за джуру. Тут вони проходили різні випробовування, це фізично розвивало козаків , підносило їхній дух, зміцнювало здоров’я. Тож чи згідні ви стати козаком-джурою, пройшовшись їхніми стежками , бо тільки сміливі винахідливі, витримані, спритні можуть стати справжніми козаками-переможцями, і вірними захисниками своєї Батьківщини.
Розпочнемо нашу мандрівку:
-праворуч -ліворуч - кругом
Різновиди ходьби:
Різновиди бігу: Козаки пробиралися через зарослі в лісі(приставним кроком)
Козаки багато працювали над тим щоб вправно володіти шаблею (перешикування для ЗРВ з палицями).
1-4 рухи руками вверх, вниз (вітряк)
6.В.п. – ноги нарізно палиця попереду, одним кінцем у підлогу, на інший кінець покласти руки; 1.- мах правою ногою в сторону 2. – В.П. 3. – мах лівою в сторону 4. – В.П.
7.В.п. – ноги нарізно палиця попереду, одним кінцем у підлогу, на інший покласти руки
4– В.П. 8. В.П. – стійка ноги нарізно, палиця на плечі за голову 1. – випад правою в право 2. – В.П. 3. – випад лівою в ліво 4. – В.П.
9. В.П. о.с. – палиця на підлозі 1.- стрибок вперед через палицю 2. – стрибок назад 3-4 те саме. |
30с
2хв.
2хв.
30с
2 хв.
5хв
4-6 р.
4-6 р.
4-6 р.
4-6 р.
4-6 р.
4-6 р.
4-6 р.
4-6 р. |
Фронтальний метод.
Діти відповідають.
Козаки весь час були у формі, здорові Визначити учнів з підвищеною ЧСС (120 уд /хв. і більше) Чітко давати команди стежити за їх виконанням. В дві лави вставай
Одночасний спосіб виконання. Дистанція 2-3 кроки під рахунок
Під час ходьби робимо повороти тулуба (праворуч, ліворуч руки до грудей), відновлення дихання. Через центр в три колони руш. Метод організації фронтальний, спосіб виконання – одночасний.
Спина пряма
Нога пряма не згинати в коліні
Широкий хват з верху
Широкий хват з верху
Мах максимальний темп середній. Опорна нога пряма, махова нога – носок витягнутий.
Нахили повні
Спина пряма широкий хват знизу
Руки на пояс |
|
Основна частина |
29хв. |
|
|
Вправи на відновлення дихання, перешикування в одну шеренгу
Курінь «Січ» і «Соколи». Ви будете рухатись по острові Хортиця одні з права на ліво, а другі навпаки і на одній з перешкод ви зустрінетесь і щоб розминутися ви виконаєте завдання разом. А на кінцевих станціях ви маєте отримати найголовніше для вас, а що це дізнаєтесь самі, подолавши перешкоди. Тож випробовування ваше розпочинається: Для того, щоб потрапити на острів козаків ви маєте подолати через зарослі в лісі(павутинка), навісний міст (рух по колоді). Щоб потрапити на наступне випробовування ви маєте пройти через заболочену місцевість (рух по купинах) – виконати додаткове завдання; коли ви пройдете болото через декілька метрів ви побачите невеличкий струмок, який ви маєте перестрибнути; а тут ви зустрінете своїх побратимів і щоб розминутися ви маєте показати свою силу (перетягування канату-хлопці, веретено-дівчата) Ось і розійшлися славні козаки,обнявшись вирушили всі дальше. Та не легкий шлях козаків на них чекає гостра стріла, але щоб це обійти, треба шлях рух по (пластунське). І ось ваш один козак пошкодив ногу (переправа потерпілого). З далека ви бачите високу гору за якою і знаходиться славний острів Хортиця. (лазіння по канату + завдання). Але на цьому ваше випробування не закінчилося, знову зустрівшись із своїми побратимами ви позмагаєтесь ще між собою. Наші славні козаки були вдалі стрільці «Метання в ціль»
Естафета «Чайка» Команда стоїть у колоні по одному. За командою вчителя учасники підбігають до лавки беруть її руками несуть до стіни, розвертаються і несуть її назад. Утворення "Козацького кола"На високому рівні у козаків була розвідувальна та сторожова служба. Створювалася ціла система вишок із відповідною сигналізацією (вогнем, рухами), а за рас ми попробуємо скласти сучасну електрично-звукову схему оповіщення,нею ви сповістите своїх побратимів про свою перемогу.
|
1хв.
2хв.
15хв.
11 хв |
За направляючим в обхід ліворуч кроком руш.
Учні об’єднюються у два крені за допомогою картки-пазла. Обирають старшого козака. Груповий метод.
Старший козак підходить бере завдання. Робота в групах.
Доповнити прислів’я.
Долізти до завдання зірвати і виконати його.
Змагальний метод. Метання «булави» в обруч. Перемагає команда яка більше влучить у обруч.
Ноги нарізно . Команда яка принесе лавку перша та перемогла.
Складання Електрично-звукової схеми, команда яка першою завершить перемагає. |
|
Заключна частина |
4хв.
|
|
|
Ось і завершилася ваша мандрівка , долаючи усі випробування, які були на вашу шляху, ви показали свою сміливість, витримку, винахідливість і спритність. А тепер коли вас можна назвати джурами козацькими, я б хотіла щоб ви дали відповідь на за запитання «Якщо б я займав(ла) високу посаду в нашій державі я б зробив (ла)…. »
Підведення підсумків уроку. Чи сподобалась вам мандрівка: Чого ви навчилися? Що було важко?
Домашнє завдання:
Організований вихід із залу. |
1хв
2хв.
30с.
30с. |
Тримаючи булаву в руці дати відповідь, передавати булаву наступному хто дасть відповідь.
У колоні по одному.
|
Конспект-розробка
інноваційного уроку з
фізичної культури для учнів 9 класу.
Тема: Загальна фізична підготовка. (урок-подорож).
Мета: - виховання в учнів патріотизму на традиціях українського козацтва,
- сприяти вихованню в учнів інтересу до занять гімнастикою та туризмом,бажання самостійно займатися спортом,
- Виховувати в учнів почуття товаристськості, взаємодопомоги, впевненості в своїх силах.
Завдання уроку: Вдосконалення прийомів подолання перешкод(переправа по купинах; переправа через річку по колоді,рух по пластунське) .
• Сприяти розвитку координації рухів, спритності, швидкісно-силових якостей.
Обладнання: канат , лавки, дидактичний матеріал, проектор, нестандартне обладнання, конструктор.
Місце проведення: спортивний зал.
Січ
Соколи
Стежками козаків (карта)