|
|
Урок " Системна архітектура. Апаратні та програмні рішення "
Формування компетентностей:
предметна компетентність:
ключові компетентності:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Тестування.
IV. Мотивація навчальної діяльності
Що таке архітектура ПЗ?
V. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку
VІ. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Замовити програмне забезпечення (ПЗ) можуть організації, що мають свою структуру, обчислювальні пристрої, мережу, програмні засоби. Сучасні організації застосовують інформа- ційні технології для вдосконалення методів роботи.
Ознайомимося з ПЗ, у якому враховано бізнес-діяльність організації, її зв’язки із зовнішніми структурами, а також яке задовольняє інформаційні потреби всіх співробітників, служб і підрозділів. Таке ПЗ називають інформаційною сис- темою (ІС).
Системною називають архітектуру, яка визначає сукуп- ність методологічних, технологічних і технічних рішень для забезпечення інформаційної підтримки діяльності організації.
Системна архітектура визначає загальний склад ІС орга- нізації й зазвичай має такі складові: архітектуру додатків, архітектуру даних і архітектуру обладнання.
Архітектуру додатків становлять функціональний і компо- нентний склад ІС. До її складу належать додатки, які під- тримують виконання бізнеспроцесів, інтерфейси взаємодії підсистем та ІС із зовнішніми системами, засоби і методи розробки та супроводу додатків.
Архітектурою даних є методи взаємодії складових системи і зберігання даних, безпосередньо сховища даних і правила доступу до них.
Архітектуру обладнання складають мережна архітектура, програмні та апаратні засоби обчислювальної техніки. Як ви знаєте, для опису різних моделей архітектури ви- користовують графічні схеми, мови графічного моделювання, правила яких розроблені на основі стандартів
IDEF1 моделює інформаційні потоки, а IDEF3 призначений для стандартизації документування процесів у системі та для моделювання процесів, у яких важливими є послідовність виконання дій і взаємозалежність між ними
Стандарт ARIS (Architecture of Integrated Information System, ARIS) є сукупністю різних методів моделювання, які відображають різні аспекти ІС. ARIS призначено для розробки ІС — від визначення вимог до опису реалізації. У цій архітек- турі враховано опис організаційної структури, моделювання бізнес-процесів, документування архітектури додатків, даних тощо.
ARIS пропонує діаграму eEPC (extended Event Driven Process Chain — розширений ланцюжок процесів керування подія- ми). Вона розширює можливості сукупності стандарта IDEF та призначена для детального опису бізнес-процесу, модель якого являє собою послідовність подій і бізнес-функцій, спря- мованих на досягнення заданого результату.
Можна також назвати міжнародний стандарт ISO — стандарт ISO серії 9000, розроблений на основі стандарту BS 7750 «Специфікації систем экологічного менеджменту» (Specifi cation for Environmental Management Systems) Британською органі- зацією стандартизації.
Розуміння важливості проектування архітектури організації сприяло появі стандарту ISO 15704. Системна архітектура сучасних організацій моделюється на основі дотримання низки принципів.
Робота з підручником: §12.9ст. 249
V. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Робота за комп’ютером
VI. Узагальнення та систематизація знань
VIІI. Домашнє завдання
Підручник § 12.9ст. 249
ІX. Підсумки уроку
Учні дають відповіді на запитання вчителя. Учитель узагальнює ці відповіді.
1. Що сьогодні дізналися нового?
2. Чого навчилися?
3. Що сподобалось на уроці, а що ні?
4. Чи виникали труднощі?
X. Оцінювання роботи учнів