Тема: Слова , близькі за значенням. СЛ1.
Мета:
навчальна: розширити знання про слова , близькі за значенням, добирати такі слова, вживати їх у мовленні, збагачувати словниковий запас;
розвивальна: розвивати мовлення, увагу, пам’ять;
виховна: виховувати самостійність, дружні відносини між собою, любов до рідної мови, до книги.
Обладнання: мультимедійний комплект,роздаткові картки, зошит, підручник.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент СЛ.2
Робота починається,
І тиша йде у клас.
Попрацювати зі словами
Запрошую я вас.
II. Актуалізація знань
Іі Ів Іл мі іс ві за ню ґе сп.
Дощ, дрова, труба, плуг.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
— У першому слові підкресліть перш у букву, у другому — другу... Складіть із підкреслених букв слово.
Сьогодні на уроці ми будемо працювати зі словами, які пишуться по – різному, але вони близькі за значенням, навчимося їх використовувати у своєму мовленні. Зверніть увагу на наше слово друг. А як можна по – іншому сказати? (товариш, приятель, побратим).От це і є слова, які пишуться по – різному , але є близькими за значенням.
ІV. Вивчення нового матеріалу
В одному чудовому місті під назвою Мовознавство жила одна багата жінка. Звали її Лексика, а багата вона була тим, що мала трьох гарних синів. Кожен з них уже мав свою власну родину, проте всі вони жили разом, в одному прекрасному будинку, тільки на різних поверхах.
Найкраще жилося родині старшого сина, бо, хоча він і мав найбільше дітей, проте все в його родині було дружньо та злагоджено, адже всі вони підтримували один одного. І якщо комусь з родини було сумно, то всі також були зажурені, невеселі. Або навпаки, коли хтось один сміявся, то всі його підтримували: реготали, заливалися сміхом. Отож хоч і були в цій родині усі з різними іменами, проте такі близькі за характером та вдачею.
На ній стрічка семицвітка;
А де з річки воду брала,
Там коромисло зламала.
(Веселка)
Це, звичайно…
(Завірюха)
Ми живемо в ньому. Це…
(Будинок)
Веселка – райдуга.
Завірюха – метелеця, віхола, заметіль, сніговій.
Будинок – дім, хата, оселя.
Розгорніть підручник на с.47 і виконайте письмово вправу №8.
V. Узагальнення й систематизація знань.
Підніми цеглинку LEGO на якій зображено зайве слово.
У вас на партах лежать картки зі словами. Знайдіть серед однокласників того, у кого є близьке за значенням слово до вашого слова.
VІ. Підсумок уроку
Рефлексія
-Що ми сьогодні вивчали на уроці?
-Що вам сподобалось на уроці?
Власні розробки:
Додаток 1