Вчити читати правильно та виразно вголос різні тексти; знаходити в тексті незнайомі слова, робити спроби пояснити їх значення; знаходити у висловленні і пояснювати роль синонімів; досліджувати особливості вірша, малих літературних форм; записувати окремі слова і речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі.
Урок української мови 2 клас НУШ
вчителя початкових класів
НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів- дитячий садок
с. Мізякова
Калинівського району, Вінницької області
Дуднік Лілії Миколаївни
Тема: Виразне читання тексту. Слово як одиниця мови. Значення слова. Синоніми. Уживання слів в усному і писемному мовленні відповідно до правил вимови і написання. Робота з орфографічним словником.
Очікувані результати навчання: читає правильно та виразно вголос різні тексти; знаходить в тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їх значення; знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів; досліджує особливості вірша, малих літературних форм; записує окремі слова і речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі.
Хід уроку.
Організація класу.
Хвилинка каліграфії
Актуалізація опорних знань.
Робота в групах
І група
ІІ група
Назвіть звуки в слові чорногуз.
Пояснення слова чорногуз. Те саме, що лелека.
Людей він майже не боїться,
На даху будинку в’є гніздо,
І де вирішить він оселитися –
Навіки в будинок увійде добро.
Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні на уроці ми будемо працювати зі словами, які пишуться по – різному, але вони близькі за значенням, навчимося їх використовувати у своєму мовленні. Зверніть увагу на наше слово АБЕТКА. А як можна по – іншому сказати? (алфавіт, азбука).От оце і є слова, які пишуться по – різному , але вони близькі за значенням. У мовленні ці слова називаються синоніми.
Вивчення нової теми
Казка про синоніми.
- В одному чудовому місті Мовознавство жила одна жінка. Мала вона сина, звали його Синонім. Все в його родині були дружно і злагоджено, всі підтримували один одного. Якщо комусь із родини Синонімів було сумно, то всі також були зажурені, невеселі. Або навпаки, коли хтось один сміявся, то всі його підтримували: реготали, заливалися сміхом. Отож, хоч і були в цій родині усі з різними іменами, проте такі близькі за характером та вдачею.
Робота з підручником с. 46 (слайд)
Читання визначення про Україну.
Складання слів близьких за значенням в башточки лєго.(слайд)
Діти, учні, школярі.
Дім, будинок , хата.
Друг, товариш, приятель.
Редагування.
Робота з текстом. Які помилки є в тексті?
Діти прийшли до шкільного саду. Діти садили дерева. Діти працювали дружно і весело.
Яке слово повторюється в тексті? Чи можемо ми замінити ці слова на близькі за значенням?
Фізкультхвилинка.
Гра « Знайди пару». (Робота в групі).
У вас на партах лежать картки зі словами. Знайдіть серед однокласників того, у кого є близьке за значенням слово до вашого слова.
Перегляд мультика « Лепетуни».
Які слова близькі за значенням зустрічаються в мультику?
Гра « Знайди зайве слово» (усно). (слайд)
Юнак, хлопець, дідусь, парубок.
Будинок, човен, хата, дім.
Книга, підручник, аркуш, посібник.
Замініть словосполучення одним словом, близьким за значенням. Покажіть відповідну цеглинку (слайд)
Набрати в рот води — … (мовчати)
Накивати п’ятами — … (втекти)
Клювати носом — …. (дрімати)
Бити байдики — … (лінуватися)
Зарубай собі на носі — … (запам’ятай)
Робота з текстом с. 52 «Як шанують лелек у світі»
Прочитайте текст. Замініть усі виділені слова словом лелека.
Що відбулося з текстом?
Розшифруй приказку
Підсумок уроку