Урок української мови в 2 класі НУШ " Слово як одиниця мови. Значення слова. Синоніми. "

Про матеріал

Вчити читати правильно та виразно вголос різні тексти; знаходити в тексті незнайомі слова, робити спроби пояснити їх значення; знаходити у висловленні і пояснювати роль синонімів; досліджувати особливості вірша, малих літературних форм; записувати окремі слова і речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі.

Перегляд файлу

                                                Урок української мови 2 клас НУШ

                            вчителя початкових класів

                                                    НВК ЗОШ І-ІІІ ступенів- дитячий садок

                        с. Мізякова

    Калинівського району, Вінницької області

                            Дуднік Лілії Миколаївни

 

Тема: Виразне читання тексту. Слово як одиниця мови. Значення слова. Синоніми. Уживання слів в усному і писемному мовленні відповідно до правил вимови і написання. Робота з орфографічним словником.

Очікувані результати навчання: читає правильно та виразно вголос різні тексти; знаходить в тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їх значення; знаходить у висловленні і пояснює роль синонімів; досліджує особливості вірша, малих літературних форм; записує окремі слова і речення, дотримуючись опрацьованих правил щодо оформлення речення на письмі.

 

Хід уроку.

Організація класу.

 

Хвилинка каліграфії

 

Актуалізація опорних знань.

  • З чого складається слово?
  • Які найважливіші ознаки слова ви ще можете назвати.

 

Робота в групах

Між білими і чорними лелеками не буває «змішаних шлюбів»… — Високий Замок

І група

ІІ група

Назвіть звуки в слові чорногуз.

  • Поставте наголос.
  • Поділіть на склади.
  • Змініть це слово.

Пояснення слова чорногуз. Те саме, що лелека. 

 

Людей він майже не боїться,
На даху будинку в’є гніздо,
І де вирішить він оселитися –
Навіки в будинок увійде добро. 

 

                                               

Повідомлення теми і мети уроку.

   - Сьогодні на уроці ми будемо працювати зі словами, які пишуться по – різному, але вони близькі за значенням, навчимося їх використовувати у своєму мовленні. Зверніть увагу на наше слово АБЕТКА. А як можна по – іншому сказати? (алфавіт, азбука).От оце і є слова, які пишуться по – різному , але вони близькі за значенням. У мовленні ці слова називаються синоніми.

 

Вивчення нової теми

 

Казка про синоніми.

               - В одному чудовому місті Мовознавство жила одна жінка. Мала вона сина, звали його Синонім. Все в його родині були дружно і злагоджено, всі підтримували один одного. Якщо комусь із родини Синонімів було сумно, то всі також були зажурені, невеселі. Або навпаки, коли хтось один сміявся, то всі його підтримували: реготали, заливалися сміхом. Отож, хоч і були в цій родині усі з різними іменами, проте такі близькі за характером та вдачею.

 

Робота з підручником с. 46 (слайд)

Куди збираються у вирій закарпатські птахи ?

  • Відгадайте загадки.
  • Куди відлітають птахи? ( у вирій, в теплі краї) Це слова близькі за значенням.
  • А куди повертаються птахи на весні? ( в Україну, на батьківщину, в рідний край) це також слова близькі за значенням.

Читання визначення про Україну.

 

Складання  слів близьких за значенням в башточки лєго.(слайд)      

 

Діти, учні, школярі.

Дім, будинок , хата.

Друг, товариш, приятель.

Редагування.

Робота з текстом. Які помилки є в тексті?

Діти прийшли до шкільного саду. Діти садили дерева. Діти працювали дружно і весело.

Яке слово повторюється в тексті? Чи можемо ми замінити ці слова на близькі за значенням?

Фізкультхвилинка.

 

Гра « Знайди пару». (Робота в групі).

У вас на партах лежать картки зі словами. Знайдіть серед однокласників того, у кого є близьке за значенням слово до вашого слова.

Друг – приятель, стежка – доріжка, заметіль – віхола, галас – гамір, школяр – учень, обличчя – лице, добрий – хороший, горе – нещастя, алффавіт – абетка, житло – будинок, робота – справа, красивий – гарний.

 

Перегляд мультика « Лепетуни».

Які слова близькі за значенням зустрічаються в мультику?

 

Гра « Знайди зайве слово»  (усно). (слайд)

Юнак, хлопець, дідусь, парубок.

Будинок, човен, хата, дім.

Книга, підручник, аркуш, посібник.

 

Замініть словосполучення одним словом, близьким за значенням. Покажіть відповідну цеглинку (слайд)


Набрати в рот води — … (мовчати)
Накивати п’ятами — … (втекти)
Клювати носом — …. (дрімати)
Бити байдики — … (лінуватися)
Зарубай собі на носі — … (запам’ятай)
 

Робота з текстом с. 52 «Як шанують лелек у світі»

Прочитайте текст. Замініть усі виділені слова словом лелека.

Що відбулося з текстом?

Розшифруй приказку

 

Підсумок уроку

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лаврухіна Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 грудня 2020
Переглядів
955
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку