Конспект "Словник з психології педагогічної діяльності"

Про матеріал
Педагогічна діяльність - це професійна активність учителя, в якій за допомогою різних засобів впливу на учнів реалізуються задачі навчання й виховання (А. Маркова). У загальному вигляді педагогічна діяльність - це особливий, багатогранний і багатоплановий вид діяльності, пов'язаний з навчанням і вихованням.
Перегляд файлу

Словник

з психології педагогічної діяльності

Анкетування – метод збору соціальної інформації про досліджуваний об'єкт підчас безпосереднього (інтерв'ю) чи опосередкованого (анкетування) соціально-психологічного спілкування соціолога та респондента через реєстрацію відповідей респондентів на сформульовані запитання.

Бесіда – різновид соціологічного дослідження, який полягає в отриманні інформації за допомогою запитань, які інтерв'юер безпосередньо ставить своєму.

Біографічний метод – це вивчення індивідуального шляху та життєвого досвіду на різних стадіях .

Експеримент – дослідницька стратегія, яка передбачає цілеспрямоване спостереження за певним процесом в умовах регламентованих змін окремих характеристик умов його протікання.

Інтенсифікація педагогічної діяльності – це процес та організація педагогічної діяльності, де використовуються ефективні засоби для досягнення результату.

Інтерв’ю – це бесіда, вибудована за певним планом через контакт інтерв’юера з респондентом з фіксацією відповідей.

Метод аналізу процесів та продуктів діяльності – це метод вивчення особливостей організації педагогічного процесу, особливості планування, педагогічної діяльності в школі.

Опитування – це збір первинної інформації шляхом безпосередньої (бесіда, інтерв'ю) або опосередкованої (анкета) взаємодії дослідника з опитуваними (

Оптимізація педагогічної діяльності – це комплекс заходів спрямовані на надання найкращих характеристик.

Педагогічна діяльність – це діяльність вчителя, спрямована на навчання, виховання та розвиток підростаючого покоління.

Педагогічна психологія – це галузь психологічної науки, яка вивчає психологічні закономірності навчання, виховання і педагогічної діяльності.

Проективні методики – це група методів призначена для діагностики особистості, шляхом глобального способу.

ППД – це галузь психологічної науки , яка вивчає психологічні закономірності професійної діяльності вчителя.

Референтометрія – це соціометричний метод, спрямований на вивчення референтності членів групи для кожного індивіда.

Самоспостереження – це спостереження, об’єктами якого є психічні стани і дії самого ж спостерігаючого об’єкта.

Соціометрія – це соціологічно-психологічний метод для оцінки міжособистісних-емоційних зв’язків у групі.

Спостереження – це такий спосіб, при якому явища вивчаються безпосередньо в тих умовах, в яких вони протікають у дійсного життя.

Тестування – це метод дослідження, який дуже часто застосовується в психолого-педагогічних дослідженнях. 

Дослідницька функція педагогічної діяльності – розвиток вміння аналізувати, систематизувати, структурувати педагогічні явища .

Комунікативна функція педагогічної діяльності – встановлення правильних стосунків з учнями, вчителями, школою, батьками.

Непрофесійна педагогічна діяльність – це вид педагогічної діяльності, якою займаються всі люди в повсякденному житті, не маючи спеціальної педагогічної освіти і кваліфікації.

Організаторська функція педагогічної діяльності – організація різних видів діяльності учнів, власної діяльності і поведінки в процесі безпосередньої взаємодії з учнями.

Професійна педагогічна діяльність – цілісна динамічна система яка реалізується в спеціально організованих суспільством освітніх установах.

Ідеали – це вищі цінності, досконалий стан того чи іншого явища, зразок особистих якостей , вища норма етичної особи.

Інтереси – емоційний вияв пізнавальних потреб людини, дуже важливий для формування різноманітних навичок та інтелекту.

Нахили – це потяг до чого-небудь, бажання щось отримати, чогось досягти.

Педагогічні вміння – це сукупність послідовно розгорнутих дій, що ґрунтуються на теоретичних знаннях.

Педагогічні здібності – це особливості особистості, які виявляються у швидкості і відносній легкості оволодіння певними досвідами або  діяльністю.

Переконання – це вірування без жодного відтінку сумніву, але часто з емоційним забарвленням.

Професійна компетентність – це особистісні можливості учителя, сукупність його особистісних якостей, загальної культури та кваліфікаційних знань, вмінь та навичок.

Професійна самосвідомість – це усвідомлення особистістю себе як суб’єкта майбутньої професійної діяльності.

Професійна самосвідомість - це усвідомлення особистістю себе як суб'єкта майбутньої професійної діяльності.

Професійна спрямованість – розуміння і внутрішнє прийняття особистістю цілей і завдань професійної діяльності, а також співзвучних із нею Інтерес|інтересів, настанов, переконань і поглядів.

Професіограма особистості вчителя – це ідеальна модель вчителя, зразок, еталон, у якому представлені основні якості особистості, якими повинен володіти вчитель, знання, уміння, навички, необхідні для виконання педагогічних функцій.

Адаптивний рівень пед. майстерності - учитель вміє пристосувати своє повідомлення до особливостей аудиторії.

Локально-моделюючий рівень - учитель володіє стратегіями научіння знанням, умінням, наукам; вміє формулювати педагогічну ціль, передбачати результат і створювати систему включення учня в учбово-пізнавальну діяльність.

Системно-моделюючий рівень - учитель володіє стратегіями формування потрібної системи знань, умінь і навичок учнів зі свого предмету в цілому.

Репродуктивний рівень: учитель може і вміє розповісти іншим те, що знає сам.

Педагогічна культура – це жива,творча педагогіка повсякденної творчої праці та педагогіки.

Майстерність - це комплекс властивостей особистості, що за- безпечують самоорганізацію високого рівня професійної діяльності на рефлексивній основі.

Педагогічна майстерність - це комплекс властивостей особистості, що забезпечує самоорганізацію високого рівня професійної діяльності на рефлексивній основі.

Професіоналізація - це цілісний безперервний процес становлення особистості фахівця, який починається з моменту вибору майбутньої професії та завершується, коли особистість припиняє активну трудову діяльність.

Репродуктивний рівень пед.майстерності – х-ється відтворенням об'єктивної інформації про об'єкти пізнання на основі її усвідомленого сприйняття і фіксування у пам'яті.

Системно-моделюючий рівень пед.майстерності - учитель володіє стратегіями перетворення свого предмету в засіб формування особистості учнів, їх потреб у самовихованні, самоосвіті та саморозвитку.

Бар'єри педагогічного спілкування – це перешкоди на шляху діалогічної взаємодії між суб’єктами педагогічного процесу.

Діало́г  - двосторонній обмін інформацією (розмова, спілкування) між двома або більше людьми (або у технічній мові — людиною та ЕОМ) у вигляді питань та відповідей.

Компроміс - згода з ким-небудь у чомусь, що досягається взаємними поступками; поступка заради досягнення мети.

Конкурéнція — суперництво в якійсь області, певні дії суб'єктів з метою отримання переваги над конкурентами.

Консе́нсус — загальна згода у спірних питаннях, до якої приходять учасники переговорів, з'їздів, конференцій, яка характеризується відсутністю серйозних заперечень по суттєвих питаннях у більшості зацікавлених сторін та досягається в результаті процедури, спрямованої на врахування думки всіх сторін та зближення розбіжних поглядів.

Конфліктна ситуація - ситуація, що об'єктивно містить явні передумови для конфлікту, провокуюча ворожі дії, конфлікт.

Педагогічне спілкування — система соціально-психологічної взаємодії між учителем та учнем, спрямована на створення оптимальних соціально-психологічних умов для обопільної діяльності.

Педагогічний конфлікт – найгостріший спосіб розвитку і подолання значущих суперечностей, що виникають у взаємодії учасників педагогічного процесу (викладачів, студентів, адміністрації), який зазвичай супроводжується негативними емоціями та потребує розв'язання і гармонізації.

Адаптація, або пристосування -  це зміна чутливості під впливом постійного подразника, що проявляється у зниженні або підвищенні порогів.

Стиль педагогічного спілкування – це стійка система способів та прийомів соціально-психологічної взаємодії педагога й учнів, зумовлена типологічними та особистісними властивостями педагога, а також параметрами ситуації спілкування.

Уникнення — це відхилення, запобігання контактам з партнером, при якому жодне спілкування неможливе.

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
29 травня 2020
Переглядів
1034
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку