Індивідуальна програма розвитку дитини дитини
1.Загальна інформація про дитину
Прізвище та ім`я дитини: Кирило
Дата народження: 2012 рік
Інформація про родину, адреса, контактні телефони:
Житомирська область, м. Житомир, вул. Князів Острозьких 12
380939495901
Рекомендації ПМПК(№, дата видачі) № 1 від 01.09.2016
Медична реабілітація
здійснювати профілактику ГРВІ, УРЗ |
01.09-31.11 |
забезпечити супровід невролога протягом реабілітаційно-оздоровчого періоду |
01.09-31.11 |
застосування седативних засобів |
3 рази на тиждень |
проведення лікувальних масажів, фізкультури |
щодня |
Психолого-педагогічна реабілітація
Розвиваючі заняття з психологом |
Щотижня — понеділок, середа, четверг |
Лекторій та консультація з батьками |
1 раз на тиждень |
Включення в спільні ігри з однолітками |
Щодня, з 01.09- 31.11 |
Використання цілої системи розвиваючих ігор вправ |
щодня |
Створення ситуацій розвитку для включення Кирила в спілкування з однолітками |
щодня |
Фізична реабілітація
Підвищення рухової активності протягом дня з використанням рухливих ігор та інших видів роботи |
01.09-31.11 |
Проведення фізкультурних занять, спортивних ігор з врахуванням циклічночті рухів дитини |
3 рази на тиждень |
Проведення консультацій з батьками щодо розвитку рухової активності вдома |
2 рази на тиждень |
Проведення профілактичних заходів порушення фізичного розвитку |
01.09-31.11 |
Максимальний розвиток дрібної моторики руки, використання пальчикової гімнастики |
3 рази на тиждень |
Соціальна та побутова реабілітація
Забезпечення оптимального розпорядку денного |
01.09-31.11 |
Забезпечення розвиваючого середовища відповідно до індтвідуальних особливостей і потреб дитини |
01.09-31.11 |
Використання спеціальних засобів — знаково-символічна підтримка протягом дня в умовах ДНЗ і вдома |
щодня |
Забезпечення оптимального соціального середовища в умовах родини |
01.09-31.11 |
Створення розвиваючого середовища в ДНЗ |
01.09-31.11 |
Заклади та групи попереднього спеціального або загальноосвітнього навчання
Дошкільний навчальний заклад № 24
Дата зарахування в групу: 01.09. 2016
Строки дії програми з 01.09. 2016 до 31.01.2016
Склад групи індивідуального супроводу дитини: дитячий психолог, логопед, вчитель-дефектолог
Присутні на засіданні з приводу розробки ІПР
Присутні |
Дитячий психолог |
Вихователь |
Логопед |
Вчитель-дефектолог |
2.Наявний рівень розвитку дитини
1. Особливості психомовленнєвого розвитку
Медичні показання:
-рухова активність знаходиться в нормі, слабкість сецево-судинної системи
- знижений імунітет, часта захворюваність
- збудження домінує над гальмуванням
Мовленнєвий розвиток:
- не розвинуте діалогічне мовлення, не проявляє ініціативи до спілкування з іншими дітьми
- розуміє та виконує інструкцію
- розвинуте внутрішнє мовлення
- здатний міркувати, розробляти план дій для вирішення питання, даного завдання
- може повторювати фрази, ехолалії, але використання мови не творче. Поганий ритм, інтонація.
2. Особливості психологічного розвитку, поведінки, характеру:
- розумовий розвиток — в нормі
- емоційна сфера — недорозвинена, не налагоджує контакти з дорослими та однолітками
- уникає тактильного контакту, погляду, відчуває напруження під час щільного перебування в групі однолітків та під час підвищеного шуму
- раптова зміна обстановка викликає тривогу
- переважають циклічні рухи
Сильні якості:
- здатний виконувати старанно монотонну роботу, зосереджений, не відволікається,
- вміє легко аналізувати задану конструкцію іграшки та видозмінювати її
- наполегливо виконує інструкцію, рекомендацію педагога
- відповідальний, уважний до деталей
Труднощі, обсяг необходної допомоги:
- час від часу робить надмірну кількість рухів, які не віповідають даним обставинам або ситуації
- не проявляє ініціативи до спілкування з однолітками, не здатен висловити свою думку
- проявляє надмірну зосередливість на визначеному виді діяльності
3. Освітні послуги
Мета: спрямування на адаптацію Кирила до умов ДНЗ з додатковими послугами логопеда, психолога, вчителя-дефектолога
Програма здійснюється за програмою
Вид послуг Провідний фахівець |
Кількість годин на тиждень |
Місце проведення |
Розклад Тривалість занять |
Корекція та розвиток мовлення (вчитель-логопед) |
3 години на тиждень |
Група ДНЗ |
Понеділок, середа, четверг тривалість- 15-20 хв. |
Психодіагностика(психолог) |
2 години на тиждень |
Кабінет психолога в ДНЗ |
Вівторок, середа тривалість — 15 хв |
Дослідження стану нервової системи(невропатолог) |
1 година на тиждень |
ДНЗ |
Понеділок тривалість — 10 хв. |
Корекція постави(ортопед) |
3 години на тиждень |
ДНЗ |
Вівторок, середа, четверг тривалість — 15-20 хв. |
Зміст завдань та результативність роботи фахівців
Вчитель-логопед:
- розвивати у дитини діалогічне мовлення, залучати до спілкування з однолітками та дорослими
- розвивати фонематичний слух, дихання, чітку дикцію
- формувати вміння фонетично правильно промовляти кожний звук
- вчити правильно структурувати речення відповідно до ситуації мови
- розвивати слухову увагу та зосередженість
Ортопед:
- розвивати основні рухи — біг, стрибки, лазіння, перелізання
- вчити ходити по лаві, пролізати під дугу, кидати мʼяч
- вчити вправно стрибати з поступовим зменшенням допомоги асистента
- розвивати спритність, витривалість, гнучкість, здатність послідовно виконувати роботу
- залучати дитину до виконання вправ на розвиток опорно-рухового апарату, розвивати кисті рук, ноги
- організація корекційної гімнастики після денного сну
Психолог:
- вивчення особливостей індивідуально-психологічниї особливостей розвитку дитини, особливості соціалізації, адекватної реакції на оточуючих
- визначення стану розвитку основних психічних функцій
- використовувати діагностичні вправи та ігри на розвиток основних психічних процесів — сприймання, памʼяті, мислення та уваги
- сприяти активній соціалізації дитини в колективі однолітків
- надавати психологічну допомогу, діагностувати можливі психосоматичні порушення
- розвивати емоційну сферу дитини
4. Адаптація та модифікація
Модифікації змісту програми: не передбачається, зміна навчальних завдань не потрібна
Адаптації:
адаптації провідних методів та прийомів навчання:
- використовувати наочні та словесні методи навчання — спостереження, показ, приклад, вказівка до виконання певного завдання
- організація ситуації спілкування для забезпечення ефективного використаня словесних методів навчання
- використовувати прийом заохочення для залучення дитини до спільної діяльності та спілкування з іншими дітьми
- дотримуватися принципу наочності під час організації навчально-виховного процесу
- оптимізувати практичну діяльність дитини
адаптація навчально-виховних матеріалів:
- наповнення оточуючого середовища достатньою кількістю наочності, спеціальних дидактичних ігор
- забезпечення матеріалами для розвитку наочно-образного мислення — іграшки для нанизування, втулкові ігри, механічні конструктори
- збільшення кількості наочних посібників та матеріалів
Пристосування середовища:
- забезпечення оточуючого предметного середовища меблями без гострих кутів
- зменшення рівня шуму в групі, де знаходиться дитина
- уникнення різкої зміни середовища, оптимальне пристосування дитини до умов