Тема: Місто, в якому я живу. Домашня адреса. Парки, театри, кінотеатри, ігрові майданчики.
Мета:
Навчальна: вивчити назву свого міста, області. Дізнатися про парки, театри та кінотеатри міста Херсона.
Корекційна: розвивати образне мислення, логічне мислення, мовлення.
Виховна: виховувати любов до свого міста, Батьківщини.
Обладнання: Демонстраційний матеріал за темою, фотографії будинків.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, урок – мандрівка.
Хід заняття
1. Організація до уроку
Вушка прислухайтесь,
Очі – придивляйтесь,
Носик – глибше дихай,
Ротик – посміхнись.
Спинки розправляйтесь,
Ручки піднімайтесь,
Нумо до роботи
Дружно всі взялись!
2. Календар погоди.
Діти заповнюють календар природи.
3. Актуалізація знань.
Чи знаєте ви, в якій країні ви живете? В місті?
Сьогодні ми будемо з вами більш детально вивчати наше місто. В нашому місті є багато парків та ігрових майданчиків. (Херсонська фортеця, Шевченківський парк, Парк Слави, Ботанічний сад та ін.). Слайди міста Херсона
В цих парках є величезна кількість ігрових майданчиків. Також, ігрові майданчики є на території школи, садочків та на подвір’ї біля будинків.
А які ви знаєте театри? (ім. Куліша)
Кінотеатри? (Мультиплекс)
Невдовзі в нашому місті відкриється новий кінотеатр «Україна», що знаходиться біля Площі Незламності.
В минулому році ми мали можливість наживо побачити справжніх динозаврів у Парку Юрського періоду на набережній нашого міста.
4. Дидактична гра «Назви лагідно» з метою утворення іменників за допомогою суфіксів пестливості і згрубілості. Дитині кидають м’яч – вона називає лагідне ім’я, другий раз як називають її коли сердяться.
Фізкультхвилинка
Плів павутинку павучок –
І заболів йому бочок.
Встанем разом на хвилинку
Й проведем фізкультхвилинку.
Руки вгору, руки вниз.
Вліво, вправо повернись.
Сіли – встали, сіли – встали
Кошенята заплигали.
У долоньки заплескали
І за парти посідали.
V. Демонстрація будинків.
- У цьому будинку мешкає Івасик. Який будинок у Івасика? (Він маленький, гарний, одноповерховий).
- Що є у будинку? (у будинку є вікна, двері, дах, стіни, сходи, ганок).
- У цьому будинку мешкає Марічка. Який цей дім? (Високий, великий, багатоповерховий).
- Як ви здогадалися, що це багатоповерховий будинок? (У нього багато поверхів).
- Як інакше можна назвати будинок? (Хата, житло, дім).
Діти, а розкажіть, який ваш дім? Назвіть адресу, де ви проживаєте.
VІ. Закріплення матеріалу
Одна дитина працює у дошки. Діти записують речення в зошити
• Мене звати…
• Моє прізвище — …
• Я живу…
• Навчаюся в школі №…, класі…
Намалювати свій будинок. Під малюнком написати свою адресу (вулицю та номер будинку)
VІІ. Підсумок заняття.
- Що нового на уроці ви сьогодні взнали?
- Що найбільше зацікавило?