Конспект Тематичного заняття «Осіння феєрія»

Про матеріал

Гарно підходитть для закріплення знаннь правил поведінки в природі, формування елементів наукового пізнання світу; закріплення назв осінніх місяців;пов'язати народну мудрість із характерними ознаками осені.

Перегляд файлу

Конспект

Тематичного заняття «Осіння феєрія»

 

 

 

 

Освітні завдання:

Розвивальні: розвивати образне, діалогічне і монологічне мовлення, чутливість до виразного мовлення, звуковимову, фонематичний слух, мовленнєву активність. Розвивати творчу уяву, фантазію, пам’ять, емоційно-ціннісні навички, дрібну моторику рук. Сприяти розвитку самостійних суджень дітей у висловлюванні власних думок, інтересу до нового, таємничого. Розвивати  спостережливість, кмітливість.

Виховні: Виховувати дбайливе ставлення до природи та бережне ставлення до неї. Виховувати естетичне почуття, почуття пошани, почуття колективізму. Виховувати бажання допомагати природі за потреби.

Навчальні: Систематизувати уявлення дітей про пору року – осінь, про послідовність змін у природі восени; підсумувати знання дітей про зміни, що відбуваються з деревами восени: листя змінює колір, опадає. Вправляти у розрізненні листя і плодів дерев за зовнішніми ознаками (колір, форма, величина, поверхня). Повторити геометричні фігури, закріпити  рахунок в межах 10.

Закріпити знання правил поведінки в природі, формувати елементи наукового пізнання світу; закріпити назви осінніх місяців; пов’язати народну мудрість із характерними ознаками осені.

  Словник: золота, пурпурова, срібна, тепла, холодна осінь, листопад, пейзаж.

Матеріал: осіннє листя, муляжі комах, природний матеріал (жолуді, каштани, скарлупа гріхів, сухе листя, насіння клену), лялька  Лісовичок, загадки від «Горобини»

Попередня робота:  діти ознайомлювалися  з деревами, вивчали пісеньки, вірші про осінні місяці, про осінні явища, екскурсії в парк, спостереження в природі, милування красою природи, збирання природного матеріалу.

 

Хід заняття:

Вихователь: Ви любите подорожувати? А на чому люди подорожують?

Вихователь: А давайте, ми з вами  вирушимо в чарівну осінню подорож на потязі. Ви готові до подорожі? Для початку, потрібно придбати квитки (геометричні фігури). У всіх є квитки?

 Вихователь: А скажіть, хто веде потяг? (машиніст). Давайте виберемо машиніста за допомогою лічилки.

От уже і квитки в нас є, і машиніст готовий до подорожі. Займаємо місця відповідно квиткам. І не забувайте про правила поведінки: не шуміть, не штовхайтеся, будьте ввічливі.

Щоб потяг наш поїхав потрібно порахувати від 1 до 10 і навпаки. Почали.

Потяг їде. Зупинка в ліску.

Вихователь:  Діти, на осінню  прогулянку  нас запросив ліс.

Діти: Добрий день, наш друже ліс, ми прийшли до тебе в гості!    

D:\Рисунки\Фото\Садик\Новая папка\DSC05398.JPGВихователь:

У парку кленовім,

 У садку вишневім 

Хто рясні обнови

 Роздає деревам

–Одягай, кленочку,

Золоту сорочку!

– Бери плаття, вишне,

Кольорове, пишне!

 – Ти горобинко, не плач

На тобі червоний плащ!

Вихователь: Хто це  такий щедрий? (Осінь).Так, красуня – осінь.                                                              

Вихователь: Погляньте, дерева радіють нам.Вітають нас, шелестять листочками. Діти, подивіться довкола, що змінилось від останньої нашої подорожі в ліс (Листочки ще більше пожовтіли). Давайте станемо під деревом і глянемо, як гарно облітають листочки.

Знов золоті листочки клена

Летять на землю і на мене,

Такі тендітні та сумні

Летять, кружляючи крилато,

І мов сліди качиних лапок,

Лягають тихо на землі…

Вихователь:  Біля якого дерева ми з вами стоїмо  (Біля клена). Давайте послухаємо  про, що шепоче нам кленовий листочок. Клени дуже раді, що ми прийшли до них. Адже вони охороняють повітря від брудних газів та пилу з машин. Як вони  це робить?

Діти: Листя дерев  вбирає погане повітря, а натомість дає нам  чисте, свіже.                                                           

Вихователь: Так, дерева є добрим фільтром для забрудненого повітря. А зараз побажаємо нашому клену, щоб не сумував: спи наш кленочку, відпочивай, сни осінні споглядай, ми тебе не будемо будити, турбувати, а взимку будемо оберігати.

Вихователь: А чи хочете ви зустріти хазяїна цього лісу?

Діти : Так.

Вихователь: Тоді давайте промовимо  чарівну чистомовку.

Ра-ра-ра – починається весела гра.

Іс-іс-іс – ми поїдем у чарівний  ліс.

Ки-ки-ки – на березі листки.

Ка-ка-ка – ми зустрінемо Лісовичка

 

Діти повертаються, бачать Лісовичка, який сидить на пеньку.

Діти, вихователь: Добрий день Лісовичку. Як гарно у тебе у лісі.

Лісовичок: Добрий день! Малята, я дуже радий вас бачити. Ви мене впізнали? Так, я – Лісовичок. Я господар цього лісу. А ви хто, та звідки завітали сюди?                                  

 Діти: Ми  із старшої групи «Сонечко». Ми любимо подорожувати, та відкривати різні дива

Лісовичок: О, то ми подружимося. Я познайомлю вас із своїм лісом. А чи знаєте ви, що відбувається в лісі, коли настає осінь. 

Діти: Так, листя на деревах жовтіє, птахи відлітають, а звірі роблять запас на зиму.                                                                      

Лісовичок: Перш  ніж рушити до далі давайте пригадаємо, як треба поводити себе у лісі.

  •              Не шуміти!
  •              Не бігати!
  •              Не ламати гілочок!
  •              Не рвати квіточок!
  •              Не робити написів на деревах!
  •              Не смітити!

Вихователь:  А  зараз уже час, рушаймо.                                                                                                       

Лісовичок: Ой, як гарно йти по лісу. Он берези, поряд могутні дуби, клен з гарними листочками, а там далі – ялинка. Дерев багато – їм тісно, а всім хочеться бути ближче до сонечка, ось вони і тягнуться вгору, хто кого пережине. 

Вихователь: А зараз Лісовичок приготував нам гру «Від якого дерева плоди і листя?»

Вихователь дістає з корзинки листя і плоди різних дерев. Діти беруть по листу і плоду, підходять і прикріплюють на потрібне дерево.

Вихователь задає питання:

Яке дерево напуває нас солодким соком? (береза)

Яке дерево живе довше від інших дерев? (дуб)

Як називають плоди дуба? (жолуді)

Ягоди якого дерева люблять птахи? (горобини)

Які дерева називають вічнозеленими? (ялина, сосна).

Хто любить харчуватися шишками від ялини? (білка, ведмідь, дятел).

Що можна зробити з насіння клена? (вироби).

Що можна приготувати з яблук? (варення, пиріг, сік).

Чому яблука в казках називають «молодильні»? (вони дуже корисні, в них багато вітамінів).

Вихователь: Діти погляньте чи є зараз вітер?

Діти: ні.

Вихователь:  А  чому ви так вважаєте?

D:\Рисунки\Фото\Садик\Новая папка\DSC05401.JPGДіти: Навкруги  тихо.

(гілля беріз заколихалися)

Вихователь: Що це відбувається?

Діти: Вітер розчісує віти дерев.

Вихователь: А давайте допоможемо вітру.

Діти дують на берези.

(звук -  ш-ш-ш)

Вихователь:  Що це за дивний звук?

Діти:  Листя беріз розмовляють.

Лісовичок:  Цікаво дізнатися про що розмовляють листя беріз?

Вихователь:  А ми розуміємо мову листя…Лісовичок, зараз спробуємо розповісти тобі, про що розмовляють березові  листочки (роздає дітям листя з картинками)

Медитація  «Листочки»

Вихователь:  Діти , закрийте очі і уявіть себе осіннім листям, віє тихенький вітерець, легенько зриває листочки з дерев. Листячко кружляє, літає, і спокійно, тихо лягає на землю. Діти присідають.

Діти складають речення  (Настала золота осінь. На дворі іде дощ.  Птахи відлітають у теплі краї…)

Лісовичок:  Молодці діти.

Вихователь:  От ми дізналися про що розмовляли берези. А що далі?

Лісовичок: Молодці діти. Продовжуємо нашу подорож. В народі  чудернацько називають  осінні місяці.

Діти називають – вересень, жовтень, листопад.

Вихователь: Як у народі називають місяць листопад

Діти: Падолист, напівзимник, грудкотрус.

Лісовичок:  А чому так їх називають?

Відповіді дітей….

Вихователь: Лісовичок а гарно сховалися комахи від зими у твоєму чарівному лісі?

Лісовичок:  А хочете подивитись?

Діти:  Так.

Лісовичок:  Підходьте за мною, тільки тихенько і обережно, щоб не нашкодити нашим комахам.

Підходять до  дерева і дивляться під осіннє листя. (жук сонечко, муха…).

Лісовичок: Ось так будуть зимувати комахи  у взимку.

Вихователь: Діти,  Лісовичок, давайте з вами далі прогуляємося лісом.

(фізкультхвилинка-чистомовка)

Через поле і лісок-ок-ок-ок-ок,

Йшов маленький їжачок-ок-ок-ок-ок.

Спинку спритно вигинав-ав-ав-ав-ав,

 Гострі голки наставляв-ав-ав-ав-ав.

На галявинці  грибки-ки-ки-ки-ки

Позбирав він залюбки-ки-ки-ки-ки

Покотився по землі-лі-лі-лі-лі,

Відпочив він на гіллі-лі-лі-лі-лі.

Потім встав та потягнувся-увся-увся-увся-увся,

Та й додому повернувся-увся-увся-увся-увся.

Вихователь: Зараз ми з вами будемо збирати листя. Приготуйте руки. Повторюємо за мною.

Пальчикова гімнастика «Будемо збирати листя»

Раз, два, три, чотири, п'ять –

D:\Рисунки\Фото\Садик\Новая папка\DSC08849JPG.jpgБудемо збирати листя. (Стискають і розтискають кулачки)

Листя берези, (Загинають великий палець)

Листя горобини, (Загинають вказівний палець)

Листочки тополі, (Загинають середній палець)

Листя осики, (Загинають безіменний палець)

Листочки дуба (Загинають мізинець)

Ми зберемо.

Мамі осінній букет віднесемо. (Стискають і розтискають кулачки)

Дидактична гра «Мій листочок красивий тому, що…» 

(Діти зібрали листочки і виражають свою думку про красу їхнього листочка)                                                                                                                                                                                                                                              Лісовичок: Час нам ворушати далі. А  ось і горобинка кличе нас, дивіться, як гілочками нас вітає. Помилуйтеся горобинкою, яка вона красива!

Вихователь: Якою стала горобинка восени? (Гарна, червона)

Якого кольору в неї ягоди? (Жовтогарячі)  

Які на смак? (Гірковаті

 Для кого горобина приготувала їх? (Для птахів)

 Вихователь: Наша Горобинка приготувала нам осінні загадки:

  1.               Голі поля. Мокне земля.

Вітер гуляє – лист облітає.

Коли це буває? (Восени)

  1.               Весною зеленіла,

Влітку загоріла,

Червоні коралі

Восени наділа (Горобина)

Вихователь: Всі загадки ми відгадали тож давайте ще й пограємо в гру.

Рухлива гра «Горобинко»

Діти стоять у колі. Посередині кола засмучена гілочка «Горобинки», яка впала з дерева. Діти йдуть по колу і промовляють:

– Горобинко, чом сидиш?

 Засмутилась і мовчиш?

Горобинко, вже вставай

Собі друга вибирай.

«Горобинки» йде по колу і говорить:

 – Як добре гуляти

Собі друга шукати.

А знайшла, зупинись

Та йому усміхнись

«Горобинка» посміхається другу та називає пестливо його ім'я(Мій друг Максимко, Назарчик…)

Вибраний друг стає «Горобинкою».

Лісовичок: Ви такі молодці, гарно ми прогулялися лісом, давайте  я пригощу вас чаєм із шипшини (виносить корзинку з яблуками, грушами і шипшиною).

D:\Рисунки\Фото\Садик\Новая папка\DSC05411.JPGВихователь:  Лісовичок, навіщо ти все склав разом? Тобі ж важко тепер знайти цю шипшину?

Лісовичок: Що ж робити?

Вихователь:  Діти допоможемо лісовичку?

Діти: Так.

Вихователь: Давайте, діти, розкладемо все окремо. І порахуємо скільки у тебе запасів. Спочатку дістанемо яблука. Рахуйте, діти: 1-не, 2-ва, 3-ри,4-ри, 5-ть, 6-ть, 7-м, 8-м. Тепер груші. Рахуйте, діти: 1-на, 2-ві, 3-ри, 4-ри, 5-ть.  А чого більше яблук чи груш?

Діти: Яблук.

Вихователь: На скільки більше?

Діти: На три.

Вихователь: А ось нарешті і шипшина. Яка вона гарна. Скільки ягідок шипшини в торбинці?

Діти:  Багато.

Вихователь: Який ти молодець, Лісовичок, гарно підготувався до зими. Давай ми твої запаси розкладемо в торбинки.

Лісовичок: Так,  ви мені дуже допоможете. (розкладають запаси по торбинкам). Дякую! А чи знаєте ви навіщо я збирав шипшину?

Діти:  Щоб взимку не хворіти. Адже шипшина дуже корисна і багата вітамінами.

Лісовичок: Давайте скуштуємо такий корисний чай (пригощає чаєм).

Вихователь: Дякуємо тобі, Лісовичок, смачний і корисний в тебе чай, але нам час повертатися до дитячого садочка.

Вихователь: А давайте ще заспіваємо нашому Лісовичку пісню «Листочки»

Лісовичок: Ви дуже хороші діти і я хочу подарувати вам  кошик з шипшиною. Будете в садочку пити вітамінний чай.

Діти дякують і повертаються до садочка.

doc
Додано
23 липня 2018
Переглядів
6488
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку