Система роботи з використання рухливих ігор для удосконалення навичок основних рухів у дітей раннього віку.

Про матеріал

Діяльність дитини в цьому віці стає складнішою та різноманітнішою, зростає потреба в рухах. Рухова діяльність дітей третього року життя займає в режимі дня значне місце. Збільшуються можливості з розвитку й вдосконаленню рухових навичок та вмінь, необхідних дитині в повсякденному житті.

Перегляд файлу

Система роботи з використання рухливих ігор для удосконалення навичок основних рухів у дітей раннього віку.

Діяльність дитини в цьому віці стає складнішою та різноманітнішою, зростає потреба в рухах. Рухова діяльність дітей третього року життя займає в режимі дня значне місце. Збільшуються можливості з розвитку й вдосконаленню рухових навичок та вмінь, необхідних дитині в повсякденному житті. З урахуванням цих обставин вимоги програми з фізичного виховання значно зростають.

У цьому віці необхідно тренувати узгоджені координовані рухи рук та ніг під час  ходьби, навчати бігу. При лазінні виробляти вміння чергувати рухи рук і ніг. Вчити узгоджувати свої рухи, с рухами інших дітей (наприклад, ходити по колу), змінювати напрямок, характер руху в залежності від сигналу вихователя. Слідкувати, щоб діти зберігали правильну поставу.

Метою формувального експерименту було удосконалення навичок основних рухів у дітей раннього віку під час  використання рухливих ігор.

Загально визначеним шляхом підвищення ефективності навчально-виховного процесу є широке використання гри. Це твердження лягло в основу розробки нами системи використання рухливих ігор під час прогулянок для дітей третього року життя. Поряд із загальноприйнятими дидактичними методами, ми широко використовували ігровий метод навчання як провідний.

 

 

 

Таблиця 2.3

Система використання рухливих ігор під час прогулянок

Назва гри

Мета

1.

«Горобчики й автомобіль»

 

Мета: учити дітей бігати в різних напрямках, не наштовхуючись одне на одного. Виховувати увагу, вміння орієнтуватися у просторі, слухати сигнал вихователя.

2.

«Поспішайте всі до мене!»

 

Мета: удосконалювати вміння виконувати рух за сигналом і біг по прямій; виховувати увагу; учити орієнтуватися у просторі.

3.

«Дожени мене»

Мета: учити бігати по прямій. Виховувати вміння швидко орієнтуватися та рухатись, не заважаючи один одному.

4.

«Конячки»

Мета: удосконалювати ходьбу, біг та вміння узгоджувати свої рухи.

5.

«Сонечко і дощик»

Мета: учити дітей ходити та бігати в розтіч. Розвивати швидкість та спритність

6.

«Бджола і квіти»

Мета:  удосконалювати навички бігу.

7.

«Поціль у коло»

 

Мета: удосконалювати вміння метати торбинки з піском у ціль; розвивати окомір і координацію рухів.

8.

«Влуч в коло»

Мета: учити дітей прокочувати м’яч по підлозі. Розвивати окомір і спритність.

9.

«Злови м’яч»

Мета: учити дітей кидати та ловити м’яч обома руками, орієнтуватися в напрямі руху. Виховувати увагу.

10.

«Горобці – стрибунці»

Мета: вправляти у стрибках на обох ногах із просуванням уперед.

11.

«Чаплі та жабки»

Мета: удосконалювати навички стрибків навприсядки, швидкого бігу. Виховувати увагу, кмітливість, вміння швидко діяти на сигнал.

12.

«Зайчик біленький сидить»

Мета: учити стрибати на місці на обох ногах. Виховувати увагу і витримку.

13..

«Пташки літають»

Мета: учити дітей зістрибувати з невисоких предметів і бігати врозтіч. Виховувати увагу, кмітливість.

14.

«Квочка і курчата»

Мета: удосконалювати вміння підлізати під шнур; виховувати увагу та сміливість.

15.

«Пес Барбос»

 

Мета: удосконалювати вміння лазити по гімнастичній стінці та бігати  підскоком. Виховувати увагу, витривалість.

16.

«Доповзи до брязкальця»

Мета: учити дітей повзати в упорі стоячи на колінах і спираючись руками об підлогу. Розвивати спритність

17.

«Не наступи на лінію»

Мета: учити повзати по зменшеній площі в упорі стоячи на колінах. Виховувати увагу.

 

Ігри на прогулянці ми підбирали відповідно до наступних вимог:

  •   основні рухи, які входять до рухливої гри, повинні бути засвоєні дітьми раніше;
  •   рухливі ігри підбираються у певній послідовності, а саме ступінь рухливості кожної гри повинен відповідати окремій частині прогулянки.

Перед застосуванням ігрового методу першу чергу слід продумати і виділити достатньо місця для ігор, а також ретельно відібрати необхідне обладнання. Всі ігрові будівлі та фізкультурне обладнання краще розмістити по краю майданчику.

Таким чином, на прогулянці діти, виконуючи фізичні вправи, перевтілюються в образи явищ природи, що надає цим вправам привабливості. На початку прогулянки діти виконували різні види ходьби та бігу.

В основній частині застосовувалися ігри, які сприяли вправлянню в основних рухах, виконанню ігрових вправ та закріпленню рухових навичок. Тобто, рухова діяльність дітей на прогулянці різноманітна, підібрано основні рухи динамічного характеру, рухи високого ступеня інтенсивності чергуються з середнім та низьким ступенем інтенсивності.

Контролюючи правильність виконання рухів дітьми ми закріплювали успішні дії стислими уточнюючими вказівками та заохоченнями. У випадку необхідності ми використовували наочні прийоми - показ рухів, вправ по його складовим елементам та в цілому.

Важливу роль має й індивідуальна робота з дітьми, яку проводили як індивідуально з кожною дитиною так і з невеликими групами дітей (кидання і ловля м'яча один одному). Ми намагалися виділяти малорухомих дітей на ролі ведучих, що сприяло втягненню їх в рухову діяльність.

Метою індивідуальної роботи з дітьми була корекція рухів, виправлення деформації постави тощо. Тому дитина повинна була виконувати їх максимально правильно, одночасно сприймаючи зразок руху вихователя.

Всі педагогічні умови реалізувалися на прогулянках комплексно й спрямовані на оптимальну рухову активність дітей.

Регулярне проведення прогулянок удосконалює рухові навички, сприяє

загартуванню організму, пізнанню навколишнього,  виховує витривалість.

 

docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
1026
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку