Аналіз роботи психологічної служби Апостолівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. № 4 за 2018-2019 навчальний рік
Основною метою роботи практичного психолога є здійснення психологічного супроводу інтелектуального та особистісного розвитку учнів на кожному віковому етапі, їх адаптація, формування в них психологічної готовності до життєвого самовизначення; сприяння оптимізації освітнього процесу.
Практичний психолог досліджує проблему: «Допомога в соціалізації учнів під час навчально-виховного процесу в середній ланці».
У першій декаді вересня було складено план роботи на рік та на початку кожного місяця - план роботи на поточний місяць.
Багато зусиль було спрямовано на доукомплектування необхідного нормативно-правового, інформаційного та методичного матеріалу.
Практичний психолог працював над підготовкою до проведення тренінгів, індивідуальної та групової психодіагностики, корекційно-відновлювальної та розвивальної роботи з учнями, виступів, анкетувань та бесід з учнями, батьками (опікунами) та педагогічними працівниками.
Практичним психологом здійснювалися психологічні дослідження адаптації першокласників до нових умов навчання, дослідження адаптації учнів 5-х класів до нових умов навчання та діагностика готовності учнів 4 класу до навчання в середній школі.
Соціально-психологічною службою Апостолівської ЗШ І-ІІІ ступенів було складено акти житлово-побутових умов учнів, що перебувають на внутрішньо-шкільному контролі та (за вимогою) складені характеристики на дітей даної категорії.
Соціально-психологічна робота проводилися з учнями, їх батьками та з педпрацівниками. Проведення соціально-педагогічного дослідження щодо виявлення насильства в сім'ї, класі та позашкільному середовищі показало, що таких сімей не виявлено. Діагностика професійних інтересів учнів проводилась за допомогою різних методів для різних вікових категорій. Для учнів 1-4 класів було проведено заняття з підвищення професійної грамотності за допомогою знайомства із світом професій , для учнів 5-8 класів було використано ігрові технології для виявлення рівня професійної обізнаності; з учнями старших класів проводилися профорієнтаційні рольові ігри.
Значну увагу було приділено роботі з учнями, батьками, педагогічними працівниками для запобігання суїцидів, насильства в сім’ї, торгівлі людьми. Було проведено бесіди з учнями та батьками. Для учнів було проведене анкетування на ці теми, а також заняття з елементами тренінгу: «Попередження та корекція девіантної та агресивної поведінки», «Дружба», «Доброта та милосердя в кожному з нас», «Стоп булінг», «Насильство, жорстока поведінка: форми виявлення, профілактика, допомога»
Практичним психологом проводилася просвітницька та профілактична робота. Було проведення ряд бесід в рамках тематичних тижнів. Наприклад, бесіди з учнями щодо поведінки під час навчально – виховного процесу, зниження рівня успішності через погану поведінку, профілактики негативних явищ серед неповнолітніх: «Чим шкідливе вживання алкогольних, тютюнових виробів», бесіда з учнями та батьками «Суїцид неповнолітніх», «Вплив паління на організм людини», бесіда «Основні положення ООН та права дитини і норм родинного виховання», «Профілактика негативних явищ в учнівському середовищі». Методи первинної профілактики наркоманії та ВІЛ-інфекції, проведені уроки гендерної грамотності «Ми різні, але рівні», виступи на батьківських зборах, на класних годинах, відвідування сімей учнів, що потребують додаткової уваги. Тренінгові заняття «Найбільше щастя – це здоров’я», «Оминаймо гострі кути!». Оперативно-просвітницька інформація соціально-психологічної служби висвітлювалася на спеціальному стенді «Кожна дитина має право» (інформація про права та обов’язки учнів; основні положення ООН та права дитини і норм родинного виховання). Крім цього, просвіта учнів та вчителів здійснювалася під час бесід, консультацій.
Виступи на батьківських зборах, перед батьками майбутніх першокласників були спрямовані на підвищення соціальних, педагогічних та психологічних знань батьків, а також залучення їх до співпраці з соціально-психологічною службою школи; виступи на батьківських зборах на тему «Булінг – соціально – педагогічна та психологічна проблема. Профілактика та подолання
Консультації проводилися з учнями, батьками, вчителями за запитом. Індивідуальні консультації з учнями проводилися з питань стосунків між подругами, професійне самовизначення, за результатами діагностики тощо. Надавалася необхідна інформація, рекомендації, пропонувалася психологічна, етична та художня література. Основна тематика консультацій з батьками – це питання запобігання адиктивної та девіантної поведінки дітей.
Основні завдання психологічної служби на 2019-2020 навчальний рік: