З я досліджуюю світ на тему:
Підготувала
вчитель початкових класів Гімназії №113 ДМР
Тетяна ОБЕРНЯК
Мета:узагальнити поняття “жива і нежива природа”, уміти відрізняти
об'єкти природи і речі виготовлені руками людини.
Розвивати кмітливість, уважність, уміння аналізувати, розвивати мислення, мати свою думку, вміти її формулювати повними, поширеними реченнями вміти вислуховувати розміркування інших
Виховувати позитивні дружні стосунки, виховувати любов і дбайливе ставлення до природи .
Обладнання: цеглинки лего, кольоровий папір у колір Лего, картинки: черепаха, заєць, вода, квітка, сніг, дерево, кущ, метелик, гори, повітря, собака, котик, камінь, грунт, пташка, риба, грибок, сонце, зорі, комар, павук
Ранкова зустріч.
Доброго ранку, доброго дня
Шкільна вас вітає наша сім'я.
Всім вам бажаємо щастя, добра.
Доброго ранку, доброго дня.
Діти, передаючи цеглинку, говорять своє побажання, називаючи дитину, до якої звертаються по імені” ( Учитель: Дуняшо, бажаю тобі гарного дня)
Хвилинка спостережень.
На дошці приєднані пзначення кольорами цеглинок : ясно — жовтий, похмуро- синій; дощ -блакитний;осінь- помаранчевий, зима -чевоний, весна- зелений,
Дні тижня позначити за кольрами веселки.
Мотивація навчальної діяльності.
Групова гра “Знайди своє місце”
Кожна дитина отримує картку , на якій зображені об'єкти живої , неживої природи та рукотворні об'єкти. В різних куточка класу лежать цеглинки за кольорами: жовтий- нежива природа, зелений — жива, синій — рукотворні об'єкти. Дітям треба взяти свою потрібну цеглинку до картинки і знайти місце у класі, пояснити свій вибір.(Наприклад:Квітка- жива природа, бо вона росте і розмножується, взяла зелену цеглинку)
Основний етап роботи
Робота з підручником ( ст.50- 51)
-Назвіть о'бєкти живої і неживої природи, зображені на малюнку у підручнику.
Які об'єкти ви бачите навколо, до якої групи вони належать?
Питання- розміркування: яка природа важливішажива чи нежива? Діти пояснюють свою думку. Аргументують
Що потрібно для живої природи?(Вода, тепло, світло)
А що нам дає все це? (Сонце, вода, повітря, грунт)
Який висновок можемо зробити?
Жива природа взаємопов’язана із неживою природою.
Також треба пам’ятати : нищити природу не можна, требаоберігати
навіть те, що на перший погляд здається неважливим, непотрібним.
Фізхилинка з Лего
Сонце гріє звисока (діти піднімають цеглинку вверх)
Раз-два, раз-два.
Вдалині біжить ріка (руки в сторони -вперед ;передати цеглинка з руки в руку)
Раз-два, раз- два.
В лісі там росте трава (присісти покласти цеглинку, присісти взяти)
Раз-два, раз- два.
Зайці стрибають, аж два! (стрибки з цеглинкою)
Раз-два, раз- два.
Як пов'язані між собою рослини і тварини?
Насіння рослин живляться птахи, а птахами — тварини.
Зернини колосків пшениці поїдає мишка, а мишами живляться їжаки, лисиці.
Розгляньте малюнки в підручнику і складіть свій ланцюг живлення. Не забудьте кожен ланцюг живлення починається з рослини.
Цікавинки про тварин
У зайців дуже багато “ворогів”, починаючи від лисиць, вовків і ведмедів, закінчуючи совами і кобчиками.
Дорослі морські черепахи їдять тільки рослинну їжу, а ось дитинчата і молодняк полюють на всяких рачків та іншу дрібноту.
Підсумок уроку
Гра”Будь уважним”
На дошці приєднані листки кольорового паперу, які пзначають, жовтий- нежива природа, зелений — жива.
Вчитель називає або показує малюнкитіла живої і неживої природи, а діти піднімають відповідний колір.(Вода, квітка, сніг, дерево, кущ, метелик, гори, повітря, собака, котик, камінь, грунт, пташка, риба, грибок, сонце, зорі, комар, павук тощо)
Рефлексія.
Що запам'яталося найбільше?
Яка інформація виявилася новою?
Як ви поділяєте обєкти на живу і неживу природу?
Як взаємопов'язана жива і нежива природа?
Оціни свою роботу цеглинками Лего
ЗЕЛЕНИЙ КОЛІР
Був(-ла) уважним(-ою), активно працював (-ла) Знаю і розрізняю тіла живої та неживої природи, розумію, як взаємопов’язані тіла живої та неживої природи. Легко і швидко виконую завдання на уроці.
ЖОВТИЙ КОЛІР.
Іноді був не зовсім уважним, відволікався. Різницю між тілами
живої та неживої природи зрозумів (-ла).
ЧЕРВОНИЙ КОЛІР.
Наступного разу буду стараннішим.