Конспект уроку "Що росте на луках. Досліджуємо рослини."

Про матеріал
Очікувані результати: розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини; культурні та дикорослі рослини; формувати уявлення про луки як природне угруповання, ознайомити учнів з різноманіттям рослин, що ростуть на луках; розвивати пізнавальну активність, уміння спостерігати; розвивати уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити висновки; виховувати бажання пізнавати природу рідного краю, бережне ставлення до луків. Виховувати почуття прекрасного. Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Перегляд файлу

Тема: Що росте на луках. Досліджуємо рослини.

Очікувані результати: розрізняє дерева, кущі, трав’янисті рослини; культурні та дикорослі рослини;

формувати уявлення про луки як природне угруповання, ознайомити учнів з різноманіттям рослин, що ростуть на луках; розвивати пізнавальну активність, уміння спостерігати; розвивати уміння аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв'язки, робити висновки; виховувати бажання пізнавати природу рідного краю, бережне ставлення до луків. Виховувати почуття прекрасного.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

 

  1. Організаційний момент.
  1. Посмішка, настрій не змінився.

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?    (Урок - які?)

 

  1. Вправа «Погода»

Бесіда

— Яка зараз пора року?

— Який місяць?

— Яке число?

— Тепло чи холодно надворі?

-    Хмарно чи сонячно?

— Чи були сьогодні протягом дня опади?

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Яка тема тижня? (Чекаємо на літо)

- Які літні місяці ви знаєте?

- Які ознаки літа?

- Який період називають “сезоном тиші”?

- Які правила поведінки в лісі в цей період ми склали на минулому уроці?

ІІІ. Мотивація до навчальної діяльності.

  1. “Чарівна скринька”

Поставте запитання і відгадайте, що у скриньці. (Рослина.)

Молодці. Сьогодні ми будемо говорити про рослини.

 

- До якої природи відносяться рослини?

- Що ще відноситься до живої природи?

- А які види рослин ви знаєте? (дерева, кущі, трав’янисті рослини)

- Назвіть приклади.

- Які групи рослин ви пам’ятаєте? (дикорослі та культурні)

- Назвіть приклади.

- Пригадайте, які умови потрібні для життя рослинам? (Світло, тепло, вода, ґрунт, повітря)

 

  1. Кросворд

— Відгадайте кросворд і ви дізнаєтесь, де ростуть рослини, з якими ми будемо сьогодні на уроці знайомитися.

 416

Не мотор, а гуде,

не пілот, а летить,

не гадюка, а жалить. (Бджола)

Сам чорний, та не ворон,

є роги, та не бик,

шість ніг без копит. (Жук)

3) Летить — пищить, сяде — мовчить. (Комар)

4) Чудеса, погляньте, дітки –
З квітки полетіла квітка!
В неї крильця кольорові,
Пурхає в гаю і в полі.
Як же зветься цей веселик?
Здогадалися?  (Метелик)

ІV. Оголошення теми, мети та завдань уроку.

 

— Сьогодні ми помандруємо на луки та дізнаємось, які рослини  там ростуть,  а також складемо правила поведінки на луках.

 

V. Вивчення нового матеріалу.

— Що зображено на екрані?


— Чому ви вважаєте, що на ілюстраціях зображено саме луки? (Ми бачимо траву, квіти, немає дерев, кущів…)

 

Луки — це місце, де ростуть дикорослі трав’янисті рослини. Луки розташовані на берегах водойм, лісових галявинах, схилах горбів та гір.

На луках не ростуть дерева, а лише квіти та трави.

IMG_256

 

- Чи є у нашій місцевості луки?

 

Рослини на луці добре освітлюються Сонцем, тому отримують багато світла і тепла.

А зараз ми ознайомимся які саме рослини ростуть на луках.

 

Але будьте уважні, після моєї розповіді ви повинні будете відшукати на сторінках підручника 2 рослини, про які я не буду говорити.

 

На луках ростуть  конюшина, мак, волошка, королиця, деревій, звіробій, жовтець, подорожник, кульбаба.

 

Дуже багато рослин, які ростуть на луках є лікарськими травами. Вони допомагають людям від багатьох хвороб.

- Чи бачили ви  рослини луків?

- Які бачили?

 

VІ. Закріплення нового матеріалу.

 

  1. Робота з підручником с. 100 -101

Вправа на активне мислення проблемна ситуація

 

- Погляньте і скажіть, яку рослину я не назвала.(Лопух, мишачий горошок)

 

Після цвітіння мишачого горошку утворюються плоди з маленькими горошинами,якими полюбляють ласувати миші. Від цього і така назва.

 

Лопух - цю рослину у народі називають по-різному: 

Прочитайте, які назви може мати лопух. (реп’ях, бур’ян, медонос)

Що надихнуло людей на створення застібки-липучки? ( реп’ях)

 

Прочитайте вислів “ Причепився, як реп’ях”.

- Як ви його розумієте? (Настирливо вимагати чого-небудь від когось. Або по-іншому говорять “Причепився, як п’явка)

 

  1. Утвори слова

  1. Що “зайве”.

  1. Діаграма Венна (дошка)

Конюшина                                               Яблуня

IMG_256

 

  1. З’єднай частини речення та склади правила поводження людей на луках.

 

  1. Робота в парах

— Цього літа група дітей ходила на екскурсію на луки біля річки. Вони написали розповідь про свої враження. Прочитайте її. Чи все вам сподобалося в їхній поведінці?

Скільки помилок у поведінці дітей ви помітили?

Усі помилки підкресліть простим олівцем.

 

Влітку ми вирушили на луки. Погода була хороша. Дівчатка нарвали великі букети квітів. Хлопчики наловили метеликів.

 Потім ми пообідали. Пластикові пляшки залишили. Додому повернулися задоволені.

 

— Скільки помилок у поведінці дітей ви знайшли? (3) Які?

 

  1. Інтерактивна вправа “Рослини” 

https://learningapps.org/26195198

 

  1. Робота в зошиті с.

 

VІІ. Підсумок уроку

— Що нового ви дізналися на уроці?

— Які рослини луків ви запам’ятали?

 

Цеглинки лего

Ну що ж, а тепер перевіримо чи запам’ятали ви, які рослини ростуть на луках.

Якщо рослина росте на луках, зелена цеглинка, якщо ні - червона.

 

 

Чи справдилися ваші очікування?

 

Самооцінювання

 

doc
Додано
21 лютого
Переглядів
472
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку