Урок – 1клас
Тема: Де я живу.
Мета: розширювати знання дітей про населений пункт, в якому вони проживають, формувати пізнавальний інтерес до рідного краю, визначати та описувати місце свого проживання, пояснювати, що можна, а чого не можна розповідати про себе незнайомим людям, добирати приклади на користь свого твердження; розвивати спостережливість, увагу, мислення; виховувати почуття патріотизму, гордості за свою маленьку батьківщину, бережливе ставлення до природи.
Хід уроку
Створення позитивного психологічного клімату класу.
1. Ранкове коло. Привітання.
- Привіт, сусіде.
Я хочу, щоб ти не сумував,
Всім посмішки сьогодні дарував!
2. Щоденні новини.
-Шановні учні, розкажіть про сьогоднішній день!
Сьогодні – (дата, день тижня)
3. Визначення настрою (робота з цеглинками лего):
Радісний - жовтий,
Сумний – синій
Не визначений – зелений.
Давайте помандруємо Україною не літаком, а потягом, машиною, вертольотом. Чому саме так? А тому, що так можна роздивитися простори нашої рідної країни набагато детальніше. Тож рушаймо! А допоможе нам ось така яскрава мапа.
Знайдіть на карті столицю України. Чи були ви в Києві? Що ви знаєте про це місто? Що ви бачили? Що найбільше сподобалося? Знайдіть на карті свій рідний край — малу батьківщину. Яку назву має область, де ви живете?
Наведіть контури нашої держави. Позначте столицю і зафарбуйте область, у якій ви живете.
3. Вправа «Мікрофон»
- Як називається місто , в якому ми живемо?
- Що вже відомо про Суми?
- Розкажіть, чи багато вулиць у нашому місті?
— Яка вулиця головна?
— Назвіть свою адресу (вулицю, будинок).
— Що можна побачити на вулицях у місті, а що — у селі?
— Чим місто відрізняється від села?
— Що спільного на вулицях міста і села?
— Що ми називаємо рідним краєм?
— Рідний край — це та частина України, де ми народилися і живемо.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про рідний край, село Підлісне, дослідимо, коли воно утворилося, звідки пішла його назва, які є визначні місця, що цікавого можна розповісти про свої рідні місця. Наше завдання - навчитися визначати джерела отримання інформації та користуватися нею.
Село, містечко, місто, вулиця, дім
Походження назви міста Суми має декілька тлумачень. За однією із версій назва Суми пішла від річок Сума та Сумка, що оточували козацьку фортецю, за іншою — від великої кількості води, з тюркської слово «су» означає — вода.
Популярною версією є легенда, яка розповідає про козаків, що знайшли на березі річки три сумки з золотими монетами. І саме на тому місці заснували місто, що було назване Сумами, на честь отих сумок із золотом. А ті три сумки зображені на гербі міста.
За допомогою цеглинок скласти розповідь про своє місто
1. Яку назву має твоє місто де ти живеш?
2. Звідки пішла ця назва?
3. Яке за розміром місто?
4. Чим воно цікаве?
5. Які люди там живуть?
6. Розкажи про своїх друзів?
5. Створення космічного паспорту
— Закінчіть речення.
✵ Моє місто називається...
✵ Центральна вулиця міста...
✵ Я живу на вулиці...
Яким ти хочеш, щоб було твоє подвір’я за 10 років?
Та земля мила, де мати народила.
Кожному мила своя сторона.
Рідна домівка, рідна сім’я — тут виростає доля моя.
Де рідний край, там і рай.
Де не є добро, а вдома краще.
ІІІ. Підсумок. Рефлексія.
Я дізнався/ дізналася, що: я живу в місті (селі), а є ще містечка, села(міста); на яких вулицях нашого міста (села) живуть мої однокласники.