Лазуренко О.А. Українська мова 3 клас. Енергія. Як заощаджувати?
Тема: Тексти зі щоденного життя: листівка або онлайн-повідомлення. Дискусія в малій групі: відмінності листівки від листа, афіші або плаката (на основі відомостей, наявних в учнів); паперова та електронна листівка.
Створення письмового повідомлення
Очікувані результати навчання:
- визначає мету простого медіатексту, пояснює кому він адресований;
- оцінює вплив на власне сприйняття окремих елементів медіатексту;
- ініціює дискусію, висловлюючи власні погляди слухаючи інших;
- наводить аргументи на захист власної думки ілюструє її прикладами;
- оформлює власне висловлення зрозуміло, дотримуючись норм літературної мови, за потреби звертається до словників;
- перевіряє орфограми доречним способом (за орфографічним словником, зміною форми слова або добором споріднених слів, за правилом) у процесі письма та пояснює свій вибір.
Очікувані ………………. Checklist
Дискутуватимемо, висловлюючи власну думку.
Виконаємо завдання в «Розумниках».
Аргументуємо власні думки.
Скористаємось словником.
Дослідимо листівку.
Створимо письмове повідомлення
Діти складають із запропонованих слів речення. ( зима, родина,свята)
Хороше, добре слово поліпшує настрій, тому ми відчуваємо себе щасливішими. Гарний настрій це позитивна енергія на весь день!
(В День народження, Новий рік, у свята)
-Хто вітав зі святом?(пінгвін)
3. Розповідь про пінгвінів
-Що спільного в людській мові та мові пінгвінів?
Вчені з'ясували, що мова пінгвінів виявилась схожою до людської мови.
Крики цих нелітаючих птахів підпорядковуються тим же законам, що і людська мова.
Виявилося, що птахи дотримуються двох основних правил лінгвістики. Поширені «слова» (в цьому випадку — крики) являються найкоротшими , а більш довгі складаються з декількох коротких складів. Такий підхід відомий як «стиснення» і застосовується, зокрема, в азбуці Морзе. Вчені зазначили, що тварини передають інформацію найефективнішим способом. Отже, тварини, які ефективно спілкуються, витрачають менше енергії.
Де можна зустріти пінгвінів?(Станція Ак. Вернадського)
Показати на карті ……
ІІІ.СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1.Групова робота .Гра « Довіряй, але перевіряй»2 хв.
Діти отримують: Афішу, Плакат, Запрошення, Оголошення.
Доведіть, що цим не можна вітати.
2.Фізкультхвилинка «Броунівський рух»
Діти з’ясовують про яке свято йдеться в привітання і об’єднуються в групи відповідно до зображення і тексту. Після цього робимо висновок про те, що створили листівку і яка тематика буває.
Цікаво знати!
Одного разу в 1840 році заможний англійський джентльмен не встигав поздоровити з Різдвом своїх друзів і знайомих. Тому він замовив в художника тисячу вітальних листівок з нескладним малюнком. Ці листівки були надіслані поштою у конверті.
Листівки, які лишилися, цей джентльмен продав просто на вулиці по шилінгу за кожну.
-Про який рік йшла мова?
-Що можна сказати про число 1840 – чотирицифрове , парне, кругле.
-Порахуймо скільки років тому з’явилися листівки?(182)
4. Робота зі словом на картці. Словник!!!
Розібрати за будовою, визначити частину мови, хмара слів, речення…..
Самооцінювання!!!!!!!
У рiк в свiтi продається приблизно 15 мiльярдiв штук листiвок. Листiвки набули найбiльшого поширення в США, в цiй краiнi вiтальнi картки виробляє бiльше 500 компанiй! За США слiдує Великобританiя, в якiй iснує 250 компанiй, що виробляють листiвки.
Гра «Закінчіть ланцюжок».
Відправник --- поштова скринька--- поштове відділення--- транспортування--- поштове відділення--- поштова скринька ---одержувач.
Спробуймо і ми написати листівку . Кожний обирає ту людину, кого хоче привітати зі святом. Але ми лише вчимося, тому перед тим, як написати листівку, маємо розібратися, що в ній має бути, як і в будь якому тексті.
-З яких частин складається текст?
1.Робота з карткою
Люба доню!
Щиро вітаю тебе з Новим роком!
Бажаю доброго здоров’я і земного щастя.
Нехай добробут панує у твоєму домі!
Твоя матуся
2.. Поміркуйте, з яких частин складається привітання? Чи можете ви виділити основні частини?( На дошці)
Що бажаю?
3. Складання привітань
Чи можна без дозволу читати листи, адресовані комусь іншому?
-Чим листівка відрізняється від листа?
-А тепер давайте спробуємо написати листівки-привітання своїм близьким та знайомим.. Використовуючи допоміжну табличку( у кожного на парті і на дошці).
Гімнастика для очей
4. Записування складених привітань
- Тепер у вас є всі необхідні знання для того, щоб щиро привітати найріднішу в світі людину.
V. ПІДСУМОК УРОКУ
-Я дізнався про...
-Мені найбільше сподобалося...
-Я не вмів, а тепер навчився …
-Найбільший мій успіх –це…
-Мені запам’яталося...
Checklist
Дискутуватимемо, висловлюючи власну думку.
Виконаємо завдання в «Розумниках».
Аргументуємо власні думки.
Скористаємось словником.
Дослідимо листівку.
Створимо письмове повідомлення