Щоб зацікавити учнів цією темою було проведено анкетування і відповідно отриманих результатів учні були поділені на групи.
Групи отримали завдання, розробили план виконання завдання і результат своєї роботи презентували міні-проектом. Спільним результатом діяльності груп стане випуск буклету «Як вирішуються проблеми розвитку суспільства".
В процесі роботи над проектом учні повинні поглибити свої знання з теми і навчитися висловлювати та аргументувати власну точку зору, приймати участь у дискусії, розвивати елементи критичного мислення.
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 80
Запорізької міської ради
Запорізької області
Урок-проект з історії України на тему:
2017-2018 н.р.
Тема: Події російської революції 1905—1907 рр. в Україні. Українська громада у Державній думі. Земельна реформа П. Столипіна та її вплив на українські землі.
Мета: визначати хронологічну послідовність явищ економічного, політичного і культурного життя українського народу;
Описувати прояви індустріалізації та модернізації суспільного життя на початку XX ст.;
характеризувати і порівнювати прояви і процеси модернізації повсякденного життя населення Наддніпрянської України з аналогічними загальноєвропейськими та російськими;
характеризувати політизацію визвольного руху, основні події російської революції на українських землях;
узагальнювати основні факти щодо проведення столипінської аграрної реформи та формулює власну оцінку;
аналізує програму реформування і давати їм власну оцінку;
називати та конкретизувати фактами основні риси розвитку економічного, політичного і духовного життя;
доводити закономірність зв’язків між процесами формування індустріального суспільства та піднесенням національно-визвольного руху, формуванням національної свідомості і розвитком культури.
Обладнання: підручник, додаткова література, словник, інформаційний кейс, інтернет-ресурси.
Види діяльності: проектування, групова і колективна творча діяльність
“ Земля виснажена, поросла
бур'янами, отруєна хімікатами, зникають з мапи села…”
В. Солоухін
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ І ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Щоб зацікавити учнів цією темою та допомогти визначити….., було проведено анкетування і відповідно отриманих результатів учні були поділені на групи.
Групи отримали завдання, розробили план виконання завдання і результат своєї роботи презентували міні-проектом. Спільним результатом діяльності груп стане випуск буклету «Як вирішуються проблеми розвитку суспільства".
В процесі роботи над проектом учні повинні поглибити свої знання з теми і навчитися висловлювати та аргументувати власну точку зору, приймати участь у дискусії, розвивати елементи критичного мислення.
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Ключове питання: Які можливості трансформації суспільства не були використані і чому?
Які особливості мав процес модернізації соціально-економічних та політичних відносин?
Тематичне питання: Яким шляхом можливо було усунути протиріччя в суспільстві на початку ХХ ст. та уникнути революції 1905-1907 рр. в Російській імперії?
Як можна було подолати проблему відсталості сільського господарства та забезпечити розвиток промисловості?
Чому не вдалося мирним шляхом подолати перехід від аграрного до індустріального суспільства?
Мета проекту:
В ході роботи над проектом запропоновано:
- створити 4 групи;
- кожна група, вирішуючи поставлені завдання, створює
інформаційний банк і готує мультімедійну презентацію;
- групи захищають свої міні-проекти;
- групи готують тези для спільного буклету
Рекомендації для реалізації мети проекту:
І група. Завдання:
ІІ група. Завдання:
1906-1914 рр.
ІІІ група. Завдання:
ІV група. Завдання:
Необхідно відвідати:
1.Захист міні-проекта учнями І групи.
Політологи:
2.Захист міні-проекта учнями ІІ групи.
Економісти.
1906-1914 рр.
3.Захист міні-проекта учнями ІІІ групи.
Аналітики
4.Надання слова ІV групі для захисту свого міні-проекту.
4.Захист міні-проекта учнями ІV групи.
Історики
VІ. Підсумок уроку.
Дякую вам за творчу роботу. Я з задоволенням спостерігала за вашою працею. Сподіваюсь,що ви теж отримали задоволення і багато чому навчилися: навчилися працювати в бібліотеці і користуватися Інтернет-ресурсами, навчилися планувати свою роботу та працювати спільно, удосконалили свої навички самостійної роботи, а найголовніше навчилися захищати свою точку зору та зрозуміли, що багато в нашому житті залежить від нас і нашої життєвої позиції.
А тепер оцінювання учнів. Воно поділяється на декілька етапів:
1.Кожний учень відповідає на запитання карточки самооцінки.
2.Координатори заповнюють карточки, де оцінюють роботу учнів групи.
3.Оцінка роботи учня вчителем.
Оцінка загальна буде вирахувана як середньоарифметичний бал.
V. Домашнє завдання.
Опрацювати текст підручника, дати письмові відповіді на питання