Тема: Одиниці вимірювання довжини. Перетворення одиниць вимірювання довжини.
Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання довжини; вправляти у заміні одиниць вимірювання; закріпити вміння розв'язувати задачі на спосіб відношення; познайомити учнів зі старовинними одиницями вимірювання довжини; розвивати аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні навички, вміння працювати з фізичною картою України, користуватися масштабом; формувати компетентність вміння вчитися; виховувати наполегливість, відповідальність за виконану роботу.
Обладнання: презентація, таблиця одиниць вимірювання довжини, фізична карта України, карта
Тема: Одиниці вимірювання довжини. Перетворення одиниць вимірювання довжини.
Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання довжини; вправляти у заміні одиниць вимірювання; закріпити вміння розв’язувати задачі на спосіб відношення; познайомити учнів зі старовинними одиницями вимірювання довжини; розвивати аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні навички, вміння працювати з фізичною картою України, користуватися масштабом; формувати компетентність вміння вчитися; виховувати наполегливість, відповідальність за виконану роботу.
Обладнання: презентація, таблиця одиниць вимірювання довжини, фізична карта
України, карта
.
ХІД УРОКУ
1. Дзвоник пролунав веселий
Дружно всіх покликав в клас
На уроці не куняй
Математику вивчай.
2. Програмування учнів на змістовну роботу.
- Математика це точна наука, тому вона вимагає конкретних і міцних знань, тож візьмемо за девіз на уроці:
Міркуємо – швидко.
Відповідаємо – точно.
Рахуємо – правильно.
Пишемо – гарно.
1.Усний рахунок. Гра «Інтуїція»
На екрані ви побачите приклади і за відповідями ви дізнаєтеся, яке слово заховалося в клітинках.
- Ми живемо з вами в чудовій країні Україні і як справжні патріоти ми повинні з вами якомога більше знати про свою Батьківщину. Тож сьогодні розв’язуючи математичні завдання ми також дізнаємось, що в нас в Україні є най най.
2. Каліграфічна хвилинка. (3хв)
Урок продовжим без зупинки З каліграфічної хвилинки.
-
- Запишіть число 2201.
- Запишіть скільки в цьому числі всього десятків; сотень; тисяч.
- Ми дізналися, що Дніпро простягнулося на 2201 км , а кілометр є одиницею вимірювання маси, часу чи довжини.
- Отже сьогодні ми на уроці закріпимо
ваші знання про одиниці довжини.
ІV. Повторення і узагальнення про одиниці вимірювання. (2 хв)
1.
- Назвіть відомі вам одиниці довжини.
- Розмістіть одиниці вимірювання від найменшого до найбільшого.
У скільки разів 1 м більший від 1 см; 1 дм; 1 мм?( 100,10, 1000)
- У кожного на парті є таблички одиниць вимірювання довжин для …… Також хочу звернути вашу увагу на те що також ці табличка є на форзаці підручника.
- Якими приладами можемо виміряти довжину?(лінійка, метр, рулетка,…..
- Які вимірювання можна провести за допомогою лінійки? (мм,см, дм)
- Що ми можемо виміряти міліметрами?(мурашка,
-
- Що вимірюється см?( парта, ручку,підручник) - Що вимірюється м?
- А що можна вимірювати в км? (дорога, відстань між містами, відстань країни)
4. Робота з картою України. Робота в групах (№ 321) (3хв)
Давайте з вами дізнаємось протяжність території України із заходу на схід; півночі на південь.
Що таке масштаб
Масштаб нашої карти : 1 см =100 км
- Візьміть лінійку і виміряйте відстань з
1 Група зх на сх. =13 см;
2 пн. на пд. = 9см
3 житомир - київ
4 житомир - рівно
5. Робота в парах (3хв)
6. Математичний диктант. (5 хв)
- В цьому завданні потрібно буде перетворювати величини.
- Наприклад : Найвища гора Українських Карпат - Говерла - 2061м
- Міркуємо так: 1км = 1000м, отже відстань 2061м містить стільки кілометрів, скільки тисяч у числі, тобто 2. Отже 2061м= 2 км 061м
- Печера Оптимістична в гіпсах Поділля довжина печер – 240500 м
- Озеро Ялпуг знаходиться в Одеській області довжина – 25 000 м
7. Робота з підручником (5 хв) Ділю дітей на чотири групи. Листочки з прикладами №323
- Учні самостійно виконують за скороченим записом. ( Міркуємо так : у скільки разів більше ми взяли сирої кави, у стільки ж разів більше вийде смаженої.)
3 кг – 2 кг 12 кг - ? кг
VІ. Підсумок уроку
1. Складання асоціативного куща.
2.
Збіг урок наш, як коротка мить, Дуже швидко час біжить. Та попереду у вас багато кроків, І веселих із мандрівкою уроків. Тож намагайтесь вправно все вивчати, Щоб добре математику вивчати.