Конспект урок з математики 4 класу на тему " Одиниці вимірювання довжини. Перетворення одиниць вимірювання довжини"

Про матеріал

Тема: Одиниці вимірювання довжини. Перетворення одиниць вимірювання довжини.

Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання довжини; вправляти у заміні одиниць вимірювання; закріпити вміння розв'язувати задачі на спосіб відношення; познайомити учнів зі старовинними одиницями вимірювання довжини; розвивати аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні навички, вміння працювати з фізичною картою України, користуватися масштабом; формувати компетентність вміння вчитися; виховувати наполегливість, відповідальність за виконану роботу.

Обладнання: презентація, таблиця одиниць вимірюван­ня довжини, фізична карта України, карта

Перегляд файлу

Тема: Одиниці вимірювання довжини. Перетворення одиниць вимірювання довжини.

Мета: систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання довжини; вправляти у заміні одиниць вимірювання; закріпити вміння розв’язувати задачі на спосіб відношення; познайомити учнів зі старовинними одиницями вимірювання довжини;  розвивати аналітико-синтетичні вміння, обчислювальні навички, вміння працювати з фізичною картою України, користуватися масштабом; формувати компетентність вміння вчитися; виховувати наполегливість, відповідальність за виконану роботу. 

Обладнання:  презентація, таблиця одиниць вимірювання довжини, фізична карта

України, карта 

.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент (1 хв)

1.   Дзвоник пролунав веселий

Дружно всіх покликав в клас

На уроці не куняй

Математику вивчай.

2.   Програмування учнів на змістовну роботу.

- Математика це точна наука, тому вона вимагає конкретних і міцних знань, тож візьмемо за девіз на уроці:

Міркуємо – швидко.

Відповідаємо – точно.

Рахуємо – правильно.

Пишемо – гарно.

ІІ. Контроль і закріплення знань учнів. (3хв)

1.Усний рахунок. Гра «Інтуїція»

На екрані ви побачите приклади і за відповідями ви дізнаєтеся,  яке слово заховалося в клітинках.

      

 

- Ми живемо з вами в чудовій країні Україні  і як справжні патріоти ми повинні з вами якомога більше знати про свою Батьківщину. Тож сьогодні розв’язуючи математичні завдання ми  також дізнаємось, що в нас в Україні є най най.

2. Каліграфічна хвилинка. (3хв)

Урок продовжим без зупинки  З каліграфічної хвилинки.

-        


Діти яка найбільша річка України? (Дніпро)

-         Запишіть число 2201.

-         Запишіть скільки в цьому числі всього десятків; сотень; тисяч.

ІІІ.  Повідомлення теми уроку. (2хв)

-         Ми дізналися, що Дніпро простягнулося на 2201 км , а кілометр  є одиницею вимірювання маси, часу чи довжини.

 

-         Отже сьогодні ми на уроці закріпимо

ваші знання про одиниці довжини.

 

 

ІV. Повторення і узагальнення про одиниці вимірювання. (2 хв)

1.  

-         Назвіть відомі вам одиниці довжини.

-         Розмістіть одиниці вимірювання від найменшого до найбільшого.

 

2. Робота з таблицею № 315.(2хв)

У скільки  разів 1 м більший від 1 см; 1 дм; 1 мм?( 100,10, 1000)

- У кожного на парті є таблички одиниць вимірювання довжин для …… Також хочу звернути вашу увагу на те що також ці табличка є на форзаці підручника.

3. Гра « Що чим вимірюється?» ( 3хв)

-         Якими приладами можемо виміряти довжину?(лінійка, метр, рулетка,…..

-         Які вимірювання можна провести  за допомогою лінійки? (мм,см, дм)

-         Що ми можемо виміряти міліметрами?(мурашка,

 

 

 

 

 

 

 

-

 

 

 

-         Що вимірюється см?( парта, ручку,підручник) - Що вимірюється м?

-         А що можна вимірювати в км? (дорога, відстань між містами, відстань країни)

4. Робота з  картою України. Робота в групах  (№ 321) (3хв)

Давайте з вами дізнаємось протяжність території України із  заходу на схід; півночі на південь.

Що таке масштаб

Масштаб нашої карти : 1 см =100 км

- Візьміть лінійку і виміряйте відстань з 

1        Група зх на сх. =13 см; 

2        пн. на пд. = 9см

3        житомир -  київ

4        житомир -  рівно 

5.     Робота в парах (3хв)

 

6.     Математичний диктант. (5 хв)

-         В цьому завданні потрібно буде перетворювати  величини.

-         Наприклад : Найвища гора Українських Карпат   - Говерла - 2061м

-         Міркуємо так: 1км = 1000м, отже відстань 2061м містить стільки кілометрів, скільки тисяч у  числі, тобто 2. Отже 2061м= 2 км 061м

-         Печера Оптимістична в гіпсах Поділля довжина печер – 240500 м

-         Озеро Ялпуг знаходиться в Одеській області довжина – 25 000 м

 

 

7. Робота з підручником (5 хв) Ділю дітей на чотири групи. Листочки з прикладами   №323

 

8. Хвилинка цікавого. Історична довідка

5 Робота над задачею № 319 (5 хв)

- Учні самостійно виконують за скороченим записом.  ( Міркуємо так : у скільки разів більше ми взяли сирої кави, у стільки ж разів більше вийде смаженої.) 

 

3 кг – 2 кг  12 кг - ? кг 

 

1) 12:3 = 4 (кг) 2) 4*2 = 8 (кг)

 

VІ. Підсумок уроку

1. Складання асоціативного куща.

2.

Збіг урок наш, як коротка мить, Дуже швидко час біжить. Та попереду у вас багато кроків, І веселих із мандрівкою уроків. Тож намагайтесь вправно все вивчати, Щоб добре математику вивчати.

 

 

pdf
Додано
9 січня 2018
Переглядів
8448
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку