Дана розробка уроку допоможе учням узагальнити правила знаходження числа повних десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч в багатоцифрових числах; закріпити вміння учнів збільшувати (зменшувати) числа у 10, 100, 1000 разів, читати і записувати багатоцифрові числа, вдосконалювати вміння обчислювати вирази, використовуючи раціональні способи обчисленняі; розвивати логічне мислення; урок математики тісно переплітається із отриманням цікавих нових знань про Тихий океа. (його відкриття,
Математика 4 клас
Тема: Збільшення і зменшення числа у 10, 100, 1000 разів. Читання і запис шестицифрових чисел. Задачі на пропорційне ділення. (№294 -304)
Мета: формування базових компетентностей: уміння вчитися – удосконалювати вміння учня усвідомлювати свою діяльність і практично її вдосконалювати , виробляти уміння й навички самоконтролю та самооцінки; обчислювальні – удосконалювати вміння учня самостійно аналізувати багатоцифрові числа; виконувати обчислення виразів; здоров’язбережувальні - бережливо ставитися до свого здоров'я;
формування предметних компетентностей: узагальнити правила знаходження числа повних десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч в багатоцифрових числах; закріпити вміння учнів збільшувати (зменшувати) числа у 10, 100, 1000 разів, читати і записувати багатоцифрові числа, вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати самостійність, охайність.
Обладнання: презентація, записи на дошці, картки для індивідуальної та парної роботи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
- Потріть свої долоні, відчуйте в них тепло. Гляньте на свого сусіда і передайте йому тепло долонь, впевненість у своїх силах та спокій.
ІІ. Контроль, корекція, закріплення знань
1.Гра-естафета (в парах – обчислення ланцюжка виразів )
(80 + 20) х 10 : 1000 + 3 =
-Який результат? (4) Ознаки подільності на 4?(дві останні цифри – нулі або дві останні цифри – число, що ділиться на 4)
2. Порівняй і постав знак
20 060 * 9853 206 418 * 206 518
88 888 * 222 222 1954 * 1955
Усно швидко обчисли
471 + 196 304 + 496 682 - 294
25 х 24 х 10 х 0 38 х 25 х 0 х 37 х 10
48 х 15 = 48 х (10 + 5)=
48 х 15 = 48 х (5 х 3) =
48 х 15 = (40 + 8) х 15 = 40 х15 + 8 х 15 =
23 х 15 = 23 х (10 + 5) =
24 х 15 = (24 + 12) х 10 =
268 х 9 = 268 х 10 -
154 х 99 =
Учитель демонструє портрет Магеллана (презентація).
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Т х е к й о а и н
49890 - 31605 = 18285 (Тихий) 50966 +13413 = 64379 (океан)
Восьминіг Акула
5000 : 100 = 50 600 х 10 = 60* (6 000)
2600 х 10 =26000 3000 : 100 = 30
80000 : 1000 = 80 180 х 1000= 18000* (180 000)
36000 х 10 = 360000 800000 : 100 = 80 * (8 000)
Фізкультхвилинка
«Математичні знаки»
ІV. Розвиток математичних знань
Із 100 г океанічної води можна отримати 3 г солі. Скільки солі можна отримати із 500 г океанічної води?
2.Задача
За поживністю 100г риби замінюють 350г овочів. Скільки овочів можуть замінити 1кг риби?
1гр. – за зразком міркування; (слабші учні)
2 гр. – вираз (середні учні)
3х (120 : 4 )= 90кг;
3гр. – скласти подібну. (сильні, працюють індивідуально)
Із 25 кг апельсинів отримують 10 л соку. Скільки треба взяти кілограмів апельсинів, щоб одержати 50 л соку?
На перегонах кіт-спринтер пересувається стрибками по два метри, а пес-спринтер – по три метри. Пес встигає стрибнути двічі за той час, що кіт встигає стрибнути тричі. Змагання проводяться на дистанції 100 метрів. Хто прибіжить раніше?
(Два стрибки собаки – 6 метрів. Три стрибки кота – 6 метрів. Прибіжать разом. Переможе дружба).
( Учень цілком нормальний. Просто він після слова «двадцять» не поставив дві крапки. Без цієї помилки було б так: «...Пальців у мене двадцять: п'ять на одній руці, стільки ж на другій, на ногах десять...» Учіть українську мову!).
Бабуся спекла 20 тістечок. Усі тістечка бабуся прикрасила: 15 - родзинками, 15 - горішками. Скільки тістечок було прикрашено і горішками і родзинками?
( І горішками і родзинками було прикрашено 10 тістечок).
Геометричний диктант
Поставте точку А на третій основній клітинці. Опустіться на 6 клітинок вниз. Потім праворуч 10 клітинок. Якщо у вас прямий кут, продовжуйте далі 6 клітинок вверх. З’єднайте за допомогою лінійки дві крайні точки, а далі всі точки. Позначте вершини фігури буквами. Що утворилося? (прямокутник)
V. Підсумок уроку
- Що нового дізналися на уроці?
- Магеллан був не першим мореплавцем, хто проплив Тихим океаном. 7 років перед ним найбільший у світі океан побачив іспанський мореплавець Васко Бальбоа ( демонстрація портрета).
- Складіть і розв’яжіть рівняння (1520 - 7 = х; х + 7 = 1520 х = 1513)
Математичний диктант
10994, 150000, 3500,1513
Підкресліть загальну кількість десятків у числі.
Самоаналіз і самооцінка учнів.
Підрахуйте і запишіть кількість своїх +
Ось і пролунав дзвінок.
Закінчився наш урок!
За роботу по заслузі,
Щиро дякую, вам друзі!