Конспект уроку з математики для 4 класу

Про матеріал

Дана розробка уроку допоможе учням узагальнити правила знаходження числа повних десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч в багатоцифрових числах; закріпити вміння учнів збільшувати (зменшувати) числа у 10, 100, 1000 разів, читати і записувати багатоцифрові числа, вдосконалювати вміння обчислювати вирази, використовуючи раціональні способи обчисленняі; розвивати логічне мислення; урок математики тісно переплітається із отриманням цікавих нових знань про Тихий океа. (його відкриття,

Перегляд файлу

Математика                                4 клас

Тема: Збільшення і зменшення числа у 10, 100, 1000 разів. Читання і запис шестицифрових чисел. Задачі на пропорційне ділення. (№294 -304)

Мета: формування базових компетентностей: уміння вчитися – удосконалювати вміння учня  усвідомлювати  свою діяльність і практично її вдосконалювати , виробляти  уміння й навички самоконтролю та самооцінки; обчислювальні –  удосконалювати вміння учня самостійно аналізувати багатоцифрові числа; виконувати  обчислення виразів; здоров’язбережувальні -  бережливо ставитися до свого  здоров'я;

формування предметних компетентностей: узагальнити правила знаходження  числа повних десятків, сотень, тисяч, десятків тисяч в багатоцифрових  числах; закріпити вміння учнів збільшувати (зменшувати) числа у 10, 100, 1000 разів, читати і записувати багатоцифрові числа, вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення; виховувати самостійність, охайність.

Обладнання: презентація, записи на дошці, картки для індивідуальної та парної  роботи.

Хід уроку

І. Організаційний момент

-  Потріть свої долоні, відчуйте в них тепло. Гляньте на свого сусіда і передайте йому тепло долонь, впевненість у своїх силах та спокій.

ІІ. Контроль, корекція, закріплення знань

  1. Математична розминка

1.Гра-естафета  (в парах – обчислення ланцюжка виразів )

    (80 + 20)  х 10   : 1000  + 3   =

  1.                     :     2   :  100    х   2    =
  1.                +  60)  :  10    :  9  =

-Який результат? (4) Ознаки подільності на 4?(дві останні цифри – нулі або дві останні цифри – число, що ділиться на 4)

2.  Порівняй і постав знак

20 060   *  9853             206 418  * 206 518

88 888   * 222 222          1954  * 1955

Усно швидко обчисли

471 + 196             304 + 496        682 - 294    

25 х 24 х 10 х 0                        38 х 25 х 0 х 37 х 10

 

48 х 15 = 48 х (10 + 5)=

48 х 15 = 48 х (5 х 3) =

48 х 15 = (40 + 8) х 15 = 40 х15 + 8 х 15 =

23 х 15 = 23 х (10 + 5) =

24 х 15 = (24 + 12) х 10 =

 

268 х 9 = 268 х 10 -

154 х 99 =

  1. Каліграфічна хвилинка

Учитель демонструє портрет Магеллана (презентація).

  • Відома вам ця людина?
  • Обчисліть приклади, прочитайте значення їх результатів.

1 2  3 4 5 6 7 8 9

Т х е к й о а и н

49890 - 31605 = 18285  (Тихий)       50966 +13413 = 64379 (океан)

  • Саме Магеллан вперше здійснив кругосвітню подорож і в 1520 році відкрив океан, який назвав Тихим, за те, що під час перебування його суден на воді 3 місяці не було жодної бурі.

 

  1. Повідомлення теми, завдань уроку
  • Сьогодні ми повторимо все, що вчили на попередніх уроках. І збагатимо  свої знання про найбільший  у світі океан.
  • За кожне правильно виконане завдання ставите собі у зошитах відповідну позначку.
  1. Запис багатоцифрових чисел, їх характеристика.
  • Запишіть число, яке складається з 10 од. класу тисяч і 994 од. класу одиниць.
  • Чим особливі цифри? (1, 4 – палички, 0,9 – починаємо писати однаково).
  • Характеристика числа. Запис найбільшого і найменшого чисел. Дії з числами ( додати, відняти, помножити на 2, поділити на 2). Взаємоперевірка.
  • Це число пов’язане з Тихим океаном. Це глибина Маріанської западини. (показ фото).  Саме в цій западині вчені нарахували 200 видів живих організмів.
  • У які інші міри можна перевести це число? (10 км 994 м)
  1. Математичний диктант
  • У холодних водах Тихого океану – 50 видів прибережних водоростей , а в теплих – 800 видів. У  скільки разів більше водоростей у теплих водах? (у 16)
  • У північних водах океану – 4000 видів тварин, у теплих – 40 000 видів. У скільки разів менше тварин у північних водах? (10).
  • У Тихому океані – 25 морів, а островів 25000. У скільки разів  островів більше ніж морів? (1000).
  • Яка маса маленької карликової  акули, якщо ця  маса становить    1/5
  •  від 1 кг?  (200г).
  • Довжина дорослого синього кита – 30 м, а новонародженого – 8м. Яка різниця довжин  дорослого  і новонародженого  китів?  (22м).
  • Маса синього новонародженого  кита – 2т, а дорослого  – у 75 разів більша. Яка маса дорослого кита?  (150т ). (харчується лише планктоном).
  • Летюча риба за 10с пролітає 100м. Скільки метрів пролетить риба за 1 с? (10м).  (летить, рятується від ворогів)
  1. Повторення раніше вивченого
  • На минулому уроці вивчили правила множення та ділення на 10, 100, 1000. Нагадайте правило.  № 295 (усно ланцюжком)
  1. Гра «Хто уважніший»
  • Знайдіть помилку, обчисліть правильно.

Восьминіг                                         Акула

5000 : 100 = 50                                  600 х 10 = 60* (6 000)

2600 х 10 =26000                             3000 : 100 = 30

80000 : 1000 = 80                             180 х 1000= 18000* (180 000)

36000 х 10 = 360000                        800000 : 100 = 80 * (8 000)

 

Фізкультхвилинка

«Математичні знаки»

  • Збільшити на…  - руки в боки;
  • Зменшити на … - руки в сторони, прогнутися;
  • Помножити – присісти;
  • Поділити – 2 рази тупнути ногами.

ІV. Розвиток  математичних знань

  1. Задача  на пропорційний  поділ (коментовано, колективно)

      Із 100 г океанічної води можна отримати 3 г солі. Скільки солі можна отримати із 500 г океанічної води?

  1. 500 : 100 = 5 (разів)- 500 г більше за 100г;
  2. 3 х 5 = 15 (г) – солі із 500г води

    2.Задача

  За поживністю 100г риби замінюють 350г овочів. Скільки овочів можуть замінити 1кг  риби?

  1. 1кг = 1000г : 100г = 10 (разів)-100г вміщується у 1000г; 1000г більше за 100г;
  2. 350 г х 10 р.= 3500(г)- замінить 1 кг риби.
  • Що поживніше?

 

  1. Задача № 300 (диференційовано).

1гр. – за зразком міркування; (слабші учні)

2 гр. – вираз  (середні учні)

3х (120 : 4 )= 90кг;

3гр. – скласти подібну. (сильні, працюють індивідуально)

  1. 3адача (самостійна робота)

Із 25 кг апельсинів отримують 10 л соку. Скільки треба взяти кілограмів апельсинів, щоб одержати 50 л соку?

  1. Робота в групах . Логічні задачі (презентація)
  1. Хто перший – кіт чи пес?

На перегонах кіт-спринтер пересувається стрибками по два метри, а пес-спринтер – по три метри. Пес встигає стрибнути двічі за той час, що кіт встигає стрибнути тричі. Змагання проводяться на дистанції 100 метрів. Хто прибіжить раніше?

(Два стрибки собаки – 6 метрів. Три стрибки кота – 6 метрів. Прибіжать разом. Переможе дружба).

  1. Один учень писав про себе: «...Пальців у мене двадцять п'ять на одній руці, стільки ж на другій, на ногах десять...» Чому він такий потворний?

   ( Учень цілком нормальний. Просто він після слова «двадцять» не поставив      дві крапки. Без цієї помилки було б так: «...Пальців у мене двадцять: п'ять на одній руці, стільки ж на другій, на ногах десять...» Учіть українську мову!).

  1. Десерт

 Бабуся спекла 20 тістечок. Усі тістечка бабуся прикрасила: 15 - родзинками, 15 -       горішками. Скільки тістечок було прикрашено і горішками і родзинками?

         ( І горішками і родзинками було прикрашено 10 тістечок).

  1. Цікава геометрія.

Геометричний диктант

Поставте точку  А на третій основній  клітинці. Опустіться на 6 клітинок вниз. Потім праворуч 10 клітинок. Якщо у вас прямий кут, продовжуйте далі  6 клітинок вверх. З’єднайте за допомогою лінійки дві крайні точки, а далі всі точки. Позначте вершини фігури буквами.  Що утворилося? (прямокутник)

  • Що знаєте про цю фігуру?
  • Знайдіть периметр. (5+3)х2= 16см; 5х2 + 3х2 = 16см;

V. Підсумок  уроку

- Що нового дізналися на уроці?

- Магеллан був не першим мореплавцем, хто проплив Тихим океаном. 7 років перед ним найбільший у світі океан   побачив іспанський мореплавець Васко Бальбоа ( демонстрація портрета).

- Складіть  і розв’яжіть рівняння  (1520  - 7 = х;   х + 7 = 1520   х = 1513)

Математичний диктант

10994, 150000, 3500,1513

Підкресліть загальну кількість десятків у числі.

 

Самоаналіз і самооцінка учнів.

Підрахуйте і запишіть кількість своїх +

 


Ось і пролунав дзвінок.

Закінчився наш урок!

За роботу по заслузі,

Щиро дякую, вам друзі!

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 січня 2018
Переглядів
2466
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку