Розробка містить матеріал який можна використати на уроках математики при вивченні поняття про швидкість.
Комплекс використаних методів та педагогічних прийомів в даній розробці:
Математика, 4 клас.
Тема: Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху.
Мета: ознайомити учнів з поняттям «швидкість руху», вчити знаходити швидкість за даними відстанню та часом, вчити розв’язувати прості і складені задачі на знаходження швидкості, продовжувати закріплювати вміння виконувати дії з іменованими числами;
розвивати швидкі обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, математичне мовлення, вміння здійснювати самоконтроль та взаємоперевірку, розширювати знання дітей про сонячну систему;
виховувати прагнення до знань, охайність, почуття товариськості.
Тип уроку: комбінований
Комплекс використаних методів та педагогічних прийомів:
інтерактивний:робота в парах, робота в групах, «мозковий штурм, технологія «мікрофон».
Обладнання: презентація PowerPoint, підручник «Математика» 4 клас М.В. Богданович, картки для роботи в парах, сигнальні картки.
Хід року
І. Організаційний момент
- Я хочу щоб ви налаштувалися на позитивні емоції. Посміхніться один одному і приготуйтеся до роботи. Адже на вас сьогодні чекає захоплююча подорож в незвідані космічні простори.
ІІ. Актуалізація опорних знань
- Щоб відправитися у мандрівку потрібно підготувати космічний корабель до відльоту.[Слайд 1] Щоб це зробити перевіримо чи правильно ви виконали домашнє завдання.
- Зачитайте приклад відповідь якого 83.
- Зачитайте приклад у якому число одиниць, десятків, сотень позначено однією цифрою.
- Чому дорівнює різниця чисел 218 і 29?
- Яка кількість студентів навчається у коледжі (1185)? Ліцеї (3571)? Академії (3902)?
- Молодці, ви правильно виконали домашнє завдання і наш корабель готовий до запуску. Відправляємося на дослідження планет сонячної системи.
- Пригадайте, яка планета знаходиться найближче до землі? (Венера)[Слайд 2]
- Саме на цю планету ми з вами відправимося, щоб дізнатися про неї дещо цікаве. Щоб ці відомості стали нам відомі потрібно справитися з математичним диктантом. На це у вас буде 7хв. (Слайд3)
- Обміняйтеся зошитами і перевірте диктант за відповідями .
3. Каліграфічна хвилинка.
- А тепер погляньте на Слайд4 і знайдіть зайву величину. Запишіть собі її в зошит каліграфічно прописуючи кожну цифру. Далі за завданням слайду 5 розташуйте величини у порядку зростання і запишіть каліграфічно.
- Ви дуже добре справилися з усіма завданнями які чекали вас на планеті Венера – найгарячішій планеті сонячної системи. Ця планета як будь-яка пустеля абсолютно безплідна.
ІІ. Оголошення теми і завдань уроку.
Долає шлях вона за певний час,
То змагаючись з будь-ким із нас,
То вітер обганяючи, то хмарку здоганяючи.
Є вона і в кожного з нас,
І в машини, літака чи черв’яка,
У ракети, пароплава, і в жука. (Швидкість)
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Давайте спробуємо дати визначення швидкості (діти пропонують варіанти)
Порівняємо ваші визначення з тим що на слайді 10.
Отже: щоб знайти швидкість треба відстань поділити на час.
З поняттям швидкості ми зустрічаємося дуже часто «швидкість літака», «швидкість автомобіля», «велосипедист рухався повільно», «пішохід рухався швидко». Швидкість вимірюють у різних одиницях: м/с, м/хв., км/год.
а) Задача №382
За даними таблиці знайдіть швидкість руху.
Перевірте свої результати (Слайд 12)
б) Задача № 385 /самостійна робота/
- Цю задачу я пропоную вам розв’язати самостійно. /Учні з низьким рівне математичних знань під керівництвом вчителя/
- Отже з якою швидкістю летів супутник?(320÷4÷10=8 (км/с))
в) Задача № 383 /колективна робота за поданим планом/
- Що треба знайти, щоб відповісти на перше запитання задачі (на друге запитання)?
- Чи відомі ці числа?
- Чому дорівнює відстань, яку проїхав велосипедист? (72км)
- Скільки часу він був у дорозі? (6год)
- Як визначити швидкість велосипедиста? (Потрібно відстань поділити на час: 72÷6)
- Як визначити швидкість мотоцикліста? (Треба 100÷2=50 (км/год))
- Чи можемо тепер відповісти на третє запитання плану? Чому?
- що для цього потрібно зробити? (Від швидкості мотоцикліста відняти швидкість велосипедиста: 100÷2-72÷6=38(км/год))
- Що ж ви молодці. Тому ми можемо вирушати далі.
ІV. Розвиток математичних знань.
- А зараз кожна пара прочитає назву слова, які вдалося розшифрувати. І дасть визначення поняття.(Трикутник, квадрат, ламана, відрізок, периметр, площа)
V. Підсумок уроку
- Ви добре впоралися з дослідженням планет і нам час повертатися на нашу планету, яка має назву? Ну звичайно це Земля, подивіться, який вона має вигляд. А чому її називають блакитною планетою?
«Мікрофон»
- Отже, закінчилася наша пригода. Я думаю, що вам вона дуже сподобалася. Тож я хочу щоб ви дали інтерв’ю, пограємо в гру «Закінчи речення»:
1. Я познайомився з поняттям…
2. Швидкість можна знайти…
3. Швидкість вимірюється…
4. Я дізнався…
5. Я навчився…
6. Мені знадобляться ці знання при…
Мені дуже сподобалося подорожувати разом з вами. Ви дуже добре виконували всі завдання. Сподіваюся що ви будете користуватися здобутими знаннями.
VІ. Домашнє завдання.
(завдання диференційоване)
І – Розв’язати задачу № 387
ІІ. – Розв’язати задачу № 388, скласти і розв’язати задачу про швидкість космічного шатла.
VІІ. Фізкультхвилинка
(проводиться на 20хв уроку)
Раз! Два! Три! Чотири! П’ять! Раз – присіли, руки вниз.
Час прийшов відпочивать. На сусіда не дивись.
Тож піднімем руки вгору, Будь уважним не крутись.
Ніби глянемо на зорі. Будем дружно присідати,
А тепер всі руки в боки, Щоб ногам роботу дати.
На носочках – скоки-скоки! Раз! – піднялись, Два! – присіли.
Став на шпиньки увесь клас. Хай мужніє наше тіло!