Конспект уроку з математики для 4-го класу на тему "Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху."

Про матеріал

Розробка містить матеріал який можна використати на уроках математики при вивченні поняття про швидкість.

Комплекс використаних методів та педагогічних прийомів в даній розробці:

  • інформаційно-рецептивний: бесіда, розповідь, робота з підручником, перегляд слайдів;
  • проблемно-пошуковий: формулювання висновків, пошук відповідей на проблемні запитання
  • репродуктивний: рефлексія
  • інтерактивний: робота в парах, робота в групах, «мозковий штурм, технологія «мікрофон».
Перегляд файлу

Математика, 4 клас.

Тема: Поняття про швидкість. Задачі на знаходження швидкості руху.

Мета: ознайомити учнів з поняттям «швидкість руху», вчити знаходити швидкість за даними відстанню та часом, вчити розв’язувати прості і складені задачі на знаходження швидкості, продовжувати закріплювати вміння виконувати дії з іменованими числами;

розвивати швидкі обчислювальні навички, логічне мислення, увагу, математичне мовлення, вміння здійснювати самоконтроль та взаємоперевірку, розширювати знання дітей про сонячну систему;

виховувати прагнення до знань, охайність, почуття товариськості.

Тип уроку: комбінований

Комплекс використаних методів та педагогічних прийомів:

  •        інформаційно-рецептивний:бесіда, розповідь, робота з підручником, перегляд слайдів;
  •        проблемно-пошуковий: формулювання висновків, пошук відповідей на проблемні запитання
  •        репродуктивний: рефлексія

інтерактивний:робота в парах, робота в групах, «мозковий штурм, технологія «мікрофон».

Обладнання: презентація PowerPoint, підручник «Математика» 4 клас М.В. Богданович, картки для роботи в парах, сигнальні картки.

Хід року

І. Організаційний момент

- Я хочу щоб ви налаштувалися на позитивні емоції. Посміхніться один одному і приготуйтеся до роботи. Адже на вас сьогодні чекає захоплююча подорож в незвідані космічні простори.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Перевірка домашнього завдання

- Щоб відправитися у мандрівку потрібно підготувати космічний корабель до відльоту.[Слайд 1] Щоб це зробити перевіримо чи правильно ви виконали домашнє завдання.

- Зачитайте приклад відповідь якого 83.

- Зачитайте приклад у якому число одиниць, десятків, сотень позначено однією цифрою.

- Чому дорівнює різниця чисел 218 і 29?

- Яка кількість студентів навчається у коледжі (1185)? Ліцеї (3571)? Академії (3902)?

- Молодці, ви правильно виконали домашнє завдання і наш корабель готовий до запуску. Відправляємося на дослідження планет сонячної системи.

  1. Фронтальне опитування.

- Пригадайте, яка планета знаходиться найближче до землі? (Венера)[Слайд 2]

- Саме на цю планету ми з вами відправимося, щоб дізнатися про неї дещо цікаве. Щоб ці відомості стали нам відомі потрібно справитися з математичним диктантом. На це у вас буде 7хв. (Слайд3)

- Обміняйтеся зошитами і перевірте диктант за відповідями .

3. Каліграфічна хвилинка.

- А тепер погляньте на Слайд4 і знайдіть зайву величину. Запишіть собі її в зошит каліграфічно прописуючи кожну цифру. Далі за завданням слайду 5 розташуйте величини у порядку зростання і запишіть каліграфічно.

- Ви дуже добре справилися з усіма завданнями які чекали вас на планеті Венера – найгарячішій планеті сонячної системи. Ця планета як будь-яка пустеля абсолютно безплідна.

ІІ. Оголошення теми і завдань уроку.

  • Тепер ми можемо вирушити далі до наступної планети Меркурій.[Слайд 6] А як вигадаєте чи швидко ми пересуваємося на нашому кораблі?
  • А який літальний апарат на вашу думку настільки ж швидкий?
  • А щоб дізнатися що ми вивчатимемо на сьогоднішньому уроці ви повинні відгадати загадку:

Долає шлях вона за певний час,

То змагаючись з будь-ким із нас,

То вітер обганяючи, то хмарку здоганяючи.

 

Є вона і в кожного з нас,

І в машини, літака чи черв’яка,

У ракети, пароплава, і в жука. (Швидкість)

  • Так це швидкість.[Слайд 7] Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про поняття швидкість. Навчитеся знаходити швидкість за відомими відстанню і часом. Будете розв’язувати задачі на знаходження швидкості.
  • До речі швидкість обертання Меркурія навколо своєї осі дуже повільна, тому доба там триває близько 58год.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  • А нам час вирушати з Меркурію до наступної планети, яка називається Сатурн.[Слайд 8] Тут також вас чекають цікаві завдання.
  1. Робота над задачею.
  • Сатурн одна з найкрасивіших планет сонячної системи, оточена гігантськими кільцями. У Сатурна найбільше супутників, які рухаються з різною швидкістю. Розглянемо задачу про один з таких супутників (Слайд 9).
  1. Бесіда
  • Якщо за кожну годину супутник пролітав 600км, говорять, що він рухався зі швидкістю 600км за годину. Це записують так: 600км/год.
  • Які величини були відомі? Як знайшли швидкість супутника?
  1. «Мозковий штурм»

Давайте спробуємо дати визначення швидкості (діти пропонують варіанти)

Порівняємо ваші визначення з тим що на слайді 10.

Отже: щоб знайти швидкість треба відстань поділити на час.

З поняттям швидкості ми зустрічаємося дуже часто «швидкість літака», «швидкість автомобіля», «велосипедист рухався повільно», «пішохід рухався швидко». Швидкість вимірюють у різних одиницях: м/с, м/хв., км/год.

  1. Первинне закріплення. Розв’язування задач.
  2. Крім того що Сатурн має велику кількість супутників, це ще надзвичайно легка планета.
  3. Я сподіваюся що вам буде легко розв’язувати задачі що чекають вас на Сатурні.

а) Задача №382

За даними таблиці знайдіть швидкість руху.

Перевірте свої результати (Слайд 12)

б) Задача № 385 /самостійна робота/

- Цю задачу я пропоную вам розв’язати самостійно. /Учні з низьким рівне математичних знань під керівництвом вчителя/

- Отже  з якою швидкістю летів супутник?(320÷4÷10=8 (км/с))

в) Задача № 383 /колективна робота за поданим планом/

- Що треба знайти, щоб відповісти на перше запитання задачі (на друге запитання)?

- Чи відомі ці числа?

- Чому дорівнює відстань, яку проїхав велосипедист? (72км)

- Скільки часу він був у дорозі? (6год)

- Як визначити швидкість велосипедиста? (Потрібно відстань поділити на час: 72÷6)

 - Як визначити швидкість мотоцикліста? (Треба 100÷2=50 (км/год))

- Чи можемо тепер відповісти на третє запитання плану? Чому?

- що для цього потрібно зробити? (Від швидкості мотоцикліста відняти швидкість велосипедиста: 100÷2-72÷6=38(км/год))

- Що ж ви молодці. Тому ми можемо вирушати далі.

ІV. Розвиток математичних знань.

  1. Усні обчислення.
  1. Ми перенеслися на планету Юпітер.[Слайд 11] Її можна назвати швидкою дзиґою, бо швидкість обертання Юпітера навколо своєї осі становить близько 9год. Тож і ви не будете відставати від Юпітера і швидко виконаєте обчислення.
  2. Будь те уважними, хто готовий відповідати піднімає руку. (Відповіді дітей)
  3. Слідкуйте за відповідями своїх товаришів, якщо згодні піднімаєте сигнальну картку зеленого кольору, якщо ні – червоного.
  1. Робота в парах.
  1. Далі ви будете працювати в парах. Завдання ви отримаєте на картках. Вам потрібно розв’язати приклади і розшифрувати слова.(Додаток 1)
  1. Геометричний матеріал.

- А зараз кожна пара прочитає назву слова, які вдалося розшифрувати. І дасть визначення поняття.(Трикутник, квадрат, ламана, відрізок, периметр, площа)

V. Підсумок уроку

- Ви добре впоралися з дослідженням планет і нам час повертатися на нашу планету, яка має назву? Ну звичайно це Земля, подивіться, який вона має вигляд. А чому її називають блакитною планетою?

«Мікрофон»

- Отже, закінчилася наша пригода. Я думаю, що вам вона дуже сподобалася. Тож я хочу щоб ви дали інтерв’ю, пограємо в гру «Закінчи речення»:

1. Я познайомився з поняттям…

2. Швидкість можна знайти…

3. Швидкість вимірюється…

4. Я дізнався…

5. Я навчився…

6. Мені знадобляться ці знання при…

Мені дуже сподобалося подорожувати разом з вами. Ви дуже добре виконували всі завдання. Сподіваюся що ви будете користуватися здобутими знаннями.

VІ. Домашнє завдання.

(завдання диференційоване)

І – Розв’язати задачу № 387

ІІ. – Розв’язати задачу № 388, скласти і розв’язати задачу про швидкість космічного шатла.

VІІ. Фізкультхвилинка

(проводиться на 20хв уроку)

Раз! Два! Три! Чотири! П’ять!  Раз – присіли, руки вниз.

Час прийшов відпочивать.  На сусіда не дивись.

Тож піднімем руки вгору,  Будь уважним не крутись.

Ніби глянемо на зорі.   Будем дружно присідати,

А тепер всі руки в боки,  Щоб ногам роботу дати.

На носочках – скоки-скоки!  Раз! – піднялись, Два! – присіли.

Став на шпиньки увесь клас.  Хай мужніє наше тіло!

docx
Додано
10 січня 2018
Переглядів
1953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку