Конспект уроку - гри з літературного читання для 2 класу на тему "С.Носань"Ялинка," Олександр Олесь"Ялинка".

Про матеріал

Мета уроку - гри. Вдосконалювати навички виразного читання, уміння швидко орієнту –

ватися в тексті, порівнювати зміст різних творів, збагачувати словни –

ковий запас учнів, розвивати усне мовлення, спостережливість, увагу,

виховувати любов до природи, привчати їх до мудрого використання

багатств природи.

Перегляд файлу

Тема. С. Носань  « Ялинка », Олександр Олесь « Ялинка».

Мета. Вдосконалювати навички виразного читання, уміння швидко орієнту –

             ватися в тексті, порівнювати  зміст різних творів, збагачувати словни –

             ковий запас учнів, розвивати усне мовлення, спостережливість, увагу,

             виховувати любов до природи, привчати їх до мудрого використання

             багатств природи.

Форма проведення. Урок – гра.

Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.

Обладнання. Ялинка, таблиця « Почуття « , картки з птахами, індивідуа –

             льні картки ( сніжинки, сніжки, ялинки ) із завданнями.

                                               Хід уроку   

I. Організація  класу  до  роботи.

  1. Бесіда.

- Сьогодні, діти, наш урок читання буде незвичним. А святкувати будемо так,

як ви любите. Звичайно, будуть ігри, загадки, пісні і багато цікавого.

   Подивіться у вікно.

   2. Загадка.

                              Прийщла  до нас бабуся

                                У білому кожусі

                                Поля причепурила

                                Пухнастим снігом вкрила,

                                Вгадайте:  хто вона,

                                Бабуся чепурна.

Правильно, це – Зима.

 

II. Мовна розминка.

  1. Бесіда.

- Ось ця Бабуся – Зима принесла нам багато свят і розваг. Яке свято ми  вже

 відзначили?

  • Так, Миколая Чудотворця.
  • А пізніше?

( Новий рік , Різдво )

  • Чим подобаються вам ці свята?

 ( іграми і подарунками )

-  Яким чином ви замовляєте дарунки?            

          ( відповіді дітей )

  • А ще, діти, можете подзвонити до головних героїв цих свят по мобільному

телефоні. Вони минулого року дали мені їх. Ось вони. Але що це? Хтось їх по-

різав. І як тепер бути? А давайте ми цифри перетворимо у букви і складемо

слова.

 

 II . Гра « Складалочка « ( робота в парах )

 6 – 12 – 6                    17 – 19 – 21 – 19 – 10 – Дід Мороз

22 – 18 – 12 – 4 – 24 – 21 -  19 – 28 – 15 – 1- Снігурочка

17 – 11- 15 – 19 -16 – 1 -14 – Миколай

 - То до кого ми можемо ще подзвонити?

 

3 . Гра « Сніжинки » .

Уявіть собі, що ми вийшли на подвіря, а там така хороша зимова погода, ще й

сніжинки падають з неба.

                                Ой летять, летять сніжинки.

                                На будинки, на ялинки,

                                На дороги, на поля

                                Біла, біла вся земля.

  • На сніжинках написані буквосполучення. Я показую на дошці голосні, а ви

утворюєте склади.      

                    а         о        у       е         и       і

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            ( діти читають відкриті і закриті склади )

III . Повторення вивченого матеріалу.

  • З сніжинками ми справились, а ось з морозом як бути? Холодно, напевне, вам ? Чи ні ?

                           Морозець, морозець,

                           Пощипав нам щічки

                           Теплі валянки у нас,

                           Шубки й рукавички.

  • Тоді,  коли  не  змерзли,  давайте,  зробимо  ще  одну  добру  справу.

  Підгодуємо  пташок,  розвішаємо годівниці.

   а). читання слів за стрілками

                                                                 НА                    ЩИ                              

          В                             Д                                                         ТІВ                       ЛЕ                    

 

  И  Й  Г О

 

     Р І          О Л       БАТь                КІВ             ПО

( діти  читають слова : вирій, голод, батьківщина, полетів ).    

б) читання деформованих слів

   убгол (голуб)                             ргусні (снігур)

   ронаво (ворона)                         каросо (сорока)

   стівлака (ластівка)                    лекале (лелека)

   нисичка (синичка)                    роцьбего(горобець)

- Прочитайте, які птахи злетілись до годівничок.

- Які з пташок заблукали? Чому?

- Яка пташка з вірша Ліни Костенко полетіла б у вирій, але з якоюсь умовою?

 

IV. Повідомлення теми і мети уроку

а) Бесіда

- Нагодували ми пташок, але мороз не відступає і лід немов кришталь.

                               Мороз тріщить і колеться  

                              Льодок немов кришталь.

                              А в полі, де околиця

                              безмежна даль.

                              За гірку, за річку,

                              веди, веди сама,

                              Ой, білая доріжка,

                              Зимонько, зима.

 

- Подивіться, діти, нас доріжка привела у лісок, але тут при вході написано.

 

                              « Звернення » .

                              Ми радість вам даруєм!

                              Ми ростемо для втіхи,

                              Не рубайте, не губіть

                              Нашу гірку долю,

                              Завжди серце в нас тремтить

                              Перед Новим роком!

а) читання «запорошеного» вірша ( вправа на швидкочитання і розвиток

мовної догадки )

- І хто би це звертався до нас, адже слова деякі «запорошені» .

- Прочитайте текст, подумки вставляючи пропущені букви, кінцівки слів та

  слова.

- То хто до вас звертався ?

                                Чудесна ялинка,

                                Ялинка – дивинка

                                Вогнями іскриться,

                                Неначе жар – птиця.

- Чому серце у ялинок тремтить саме перед Новим роком?

- Які почуття переживають ялинки?

  ( діти читають таблицю «Почуття» )

- А які почуття викликають у вас новорічні ялинки?

  ( таблиця « Почуття »  ).

- Де  їх  беруть ?

- А звідки вони взялися на ринку ?

        ( відповіді дітей )

- А сьогодні  на  уроці  ми  опрацюємо  оповідання  С. Носаня і  вірш Олекса -

  ндра  Олеся,  які  однаково  називаються – «Ялинка».

- Прочитавши  їх,  ви  повинні  зважити,  до  яких  почуттів  прислухатись:

  страху  і  бажання  ялинок  жить   чи  кількаденної  радості  людей.

 

V. Опрацювання  оповідання  С. Носаня «Ялинка»

  1. Виразне  читання  вчителем

    - Хто  дійові  особи  в  оповіданні?

    - В  яку  пору  року  відбувалися  події?

  2. Словникова  робота

    - Зима  часто  намітає  такі  кучугури  снігу, що  їх  важко подолати.

      А  ось  і  вони.

 

      тут                 базар               болісно              продавати

      два                 втіха               смітник              заборонив

                                                                                     щонайменше 

                                                                                     прикрашаємо

 

     (діти  читають і пояснюють  значення   незрозумілих  слів)

    - Найважче  було  подолати  останню  кучугуру: вона найвища і  слова  в  ній

      найдовші.

    3. Повторне  читання  тексту  вголос

       - Чому  сімя  перестала  купувати  ялинки?

    4. Аналіз  змісту. Вибіркове  читання.

       - Діти,  а  чи  хочете  ви  прикрасити  нашу  ялинку  іграшками?

         Тож  будьте  активні  і  давайте  правильні  відповіді.

         ( діти  відповідають  і  вішають  іграшки )

       - З  ким  зустрілися  тато  і  Оленка?

       - Ким  працював  Карпо Іванович?

       - Що  несла  сім'я  з  базару?

       - Прочитайте,  які  почуття  оволоділи  лісником?

       - Чому  пожалів  він  деревце. Прочитайте.

       - Що  б  зробив  Карпо  Іванович,  якби  мав можливість?

       - Що  вирішив  автор  після  розмови  з  лісником?

       - Яка  головна  думка   твору?

       - Чи  погоджуєтесь  ви  з  думкою  лісника?Чому?

     5. Хвилинка – цікавинка

        ( Діти   розказують   легенду  і  довішують  іграшки )

                         В  цілим  світі  не  знайти   такої

                         Пишної  та  прибраної  хвої

                         Мерехтить  ялиночка   вогнями

                         Радісно  ялинці  разом  з  нами.

        -  Читають  речення:» З Новим  роком  Вас та  Різдвом « .

      6. Вправи  на  розвиток  уваги,  швидкого  читання.

        - Ось  як  ми  ялиночку  розвеселити, а  давайте  пограємо  в сні –

           жки.

 

      VI. Фізкультхвилинка

                              В   сніжки    граємо   охоче

                               Грає  хто   із   ким   захоче.

                               А   морозець  он   який,

                               Грає  з  нами  в   піддавки

                               Хлоп,    хлоп,    постривай

                               Та   від  сніжки   не  тікай.

                               Хлоп,  хлоп,   не   зівай

                               Сміливіше   наступай.

        7. Гра  «Блискавка»

          - Швиденько  знайдіть  у  тексті   речення,  у  яких  вжиті  такі

        вислови  і  зачитайте:

 

           

                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

          - Прочитайте  питальні  речення,  окличні.

         8. Читання  оповідання  в  особах 

     - Читаючи,  чиїми  словами  треба  передавати  почуття  жалю,

          смутку,  обурення ?  А  в  чиїх словах  звучить  здивування ?  

 

      IV. Опрацювання  вірша  Олександра  Олеся  « Ялинка »

         - Діти,  одного  разу,  перед   Новим  роком   я  зустрілася з  хлопчиком,

      який  розказав  мені  ось   таку   свою  природу,  послухайте.

         1. Слухання  уривка  вірша О. Олеся « Ялинка ».

           - Від  чийого  імені ведеться  розповідь  у  вірші?

           - З  ким  зустрівся  хлопчик  у  лісі?

         2. Повторне  читання  вірша  мовчки.

          3. Аналіз  змісту.

           - Чому  зайчик   напав   на    хлопчика?

           - Які  почуття  переживає  зайчик?

           - На  що  схожий   вірш ? Що  тут  казкового ? А що справжнє?

           - Що спільного у змісті вірша з оповіданням?

           - Яке  значення  мають  ялинки  для  тварин  лісу?

           - Чи  закінчений  цей  вірш? З чого  це  видно ?

          3. Творча   робота  над  віршем

          - Придумайте,  чим  могла  закінчитись  ця  суперечка у  лісі.

           - Послухайте кінець  вірша,  який  написав  Олександр  Олесь

                                           ( розказую)            

         - Чи  зрозумів  хлопчик,  чому  треба  оберігати,  а не рубати  ялинки?

         - Що  ви  можете  запропонувати  взамін  пишного  деревця на Новий рік? 

 

     VII. Домашнє  завдання

          Вдома  навчитися  виразно   читати  в  особах  оповідання  і  вірш.

           За бажанням  вірш  вивчіть  напам'ять .

        4. Гра « Добавляночки » .

         - А зараз попробуйте себе в  ролі  поетів. Складемо  вірш, який  доповнить               

         ваші  відповіді.

           ( діти  доповнюються   і  з ялинками  виходять  на  середину  класу )

                                  Щоб ялинок не … ( рубати ),

                                  Треба  штучні … ( купувати ),

                                  Штучні красуні разом з … ( нами )

                                  Рік Новий можуть … ( стрічати ),

                                  Радість людям … ( дарувати ).

                                  Можна гілочку… ( зірвати )

                                  Та гарнесенько … ( прибрати )

                                  І  тоді  такі … ( ялинки )

                                  Будуть  також … ( веселинки )

 

    VII. Підсумок  уроку. Оцінювання

         - Молодці! Ви гарно погралися,  повеселилися. Я бачу,  що  любите  ви

           читати  і  знаєте  як  берегти  природу.  Ростіть  здоровими,  мудрими,

           чемними,  добрими. А для  цього  не  лінуйтеся,  старайтеся  добре 

           вчитися.  Не  забувайте,  що  найцінніший  скарб  -  знання.

 

                                 Вдачу   хай   принесе   нам   вертеп,

                                 Всі   печалі   коляда   замете.

                                 Друзі   дім   хай   не   минають

                                 Вам   щедрівки   заспівають

                                 Божа   ласка   хай   поруч   іде.

doc
Додано
28 лютого 2018
Переглядів
1870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку