Урок- гра "Повторення, узагальнення і систематизація знань з рідної мови".Узагальнити й систематизувати мовні знання, розвивати увагу, мовленнєву діяльність, логічне мислення, творчі здібності; виховувати любов та повагу до вивчення рідної мови.
Тема уроку. Повторення, узагальнення і систематизація знань з рідної мови
Мета: узагальнити й систематизувати мовні знання, розвивати увагу, мовленнєву діяльність, логічне мислення, творчі здібності; виховувати любов та повагу до вивчення рідної мови.
Тип уроку: урок- гра
Хід уроку
І. Організаційний момент
Повідомлення про порядок та проведення мовознавчої гри
Учитель: Учні дорогі, будьте зараз готові
Полинути в країну рідного слова.
Якою цікавою є наша мова –
Запевнити вас я сьогодні готова.
Цікава мандрівка чекає на нас,
Чи кожен до неї готовий із вас?
Тільки сьогодні, і тільки до нас
Чарівна мова наша прийде у клас.
Учень: Велична, щедра і прекрасна мова,
Прозора й чиста, як гірська вода.
Це України мова барвінкова,
Така багата й вічно молода.
Вимовляю кожне слово,
Кожне слово, наче спів.
Найдорожча рідна мова,
Мова діда і батьків.
Пісня « Мій рідний край »
Учениця: Ну що б, здавалося, слова …
Слова та голос – більш нічого.
А серце б'ється, ожива,
Як їх почує!
Може чужі мови будем колись знати,
Та рідну найбільше будем шанувати.
Берегти її, плекати буду всюди повсякчас,
Бо ж єдина, так, як мати, мова в кожного із нас!
ІІ. Повідомлення теми, мети, очікування навчальних результатів,
мотивація діяльності учнів
ІІІ. Бліц - опитування
Семеро учнів, які першими дали правильну відповідь, переходять до II туру.
IV «Тема»
Учні по черзі обирають тему і дають відповіді. Якщо дитина дала неправильну відповідь, то далі в цьому конкурсі вона участі не бере. За всі правильні відповіді їй дають бонус (10 балів). І тільки в темі «Сюрприз» учень дає відповіді на всі питання, але не має бонусу.
Синтаксис і пунктуація
Лексика
Морфологія
Орфографія
Будова слова
Фонетика й орфоепія
V. Конкурс «Сюрприз»
Запитання-жарти.
VI. Конкурс « Словесний малюнок »
— Хто з вас гратиме в фіналі, як раз і вирішить це змагання. Ви разом зі своїми друзями повинні будете відгадати 10 картинок за 1 хв.
До фіналу виходять 2 учні, які набрали найбільшу кількість балів протягом цієї гри.
Додаткове завдання на випадок, якщо у кількох учасників однакова кількість балів: учитель показує портрет будь-якого письменника, хто перший відповість, той і виходить до фіналу.
«Поетична хвилинка» Хто найкраще прочитає вірш про мову.
VІII. Фінальна гра
— Коли хочеш ти читати, То мене повинен знати. А коли мене не знаєш, То нічого не вгадаєш. (Буква)
|
— Ми, звичайно, не хитруєм: Нас і бачать, нас і чують — Це зовсім не дивина. Як же наші імена? (Букви і звуки)
|
— Це усі повинні знати: Нас не можна роз’єднати. Відрізняємось ми чим? Літер дві, а звук — один. (Дж, дз)
|
— У вимові завжди чисті Звуки ми ще й голосисті. Небагато нас, а все ж Без нас слова не складеш. (Голосні звуки)
|
— Наче лицарі казкові, Вірно служать рідній мові. Так слова єднати вміють, Що усі їх розуміють. (Відмінки)
|
— Якщо в слові неодмінно Є його частина змінна, То є й та, що не зникає. Як її ми називаєм? (Основа слова)
|
— Нас слова міняють часто, І, звичайно, це — на щастя, Бо якби ми не мінялись, То слова б не поєднались. (Закінчення)
|
— Ми віддавна і віками Чесно дружимо з майстрами, Які вміють нас так вжити, Щоб нові слова створити. (Суфікси і префікси)
|
— Знак у кінці розповідного речення. ( Крапка )
|
— Злита з хвостиком ця крапка, Невелика, власне, лапка. Робить паузу, всім знайома. Як же зветься вона? (Кома)
|
VІII . Підбиття підсумків.
Вчитель: Дорогі діти, шановні присутні! Сьогодні ви ще раз впевнилися, що наша мова таємнича, незбагненна, прадавня, невичерпна, але досі нами не опанована. Тому у нас ще попереду ще багато подорожей до країни Мовограй.
Визначення переможця, найкращого знавця рідної мови.