Це конспект до 1 уроку історії в 5 кл до підручника Вступ до історії.І.Щупак, І. Піскарьова, О.Бурлака.Сподіваюсь він полегшить колегам складання конспектів у такому неоднозначному курсі , як історія 5 кл. Враховано рекомендації міністерства 2018р. Завдання робочого зошита стосуються моїх розробок - хто бажає отримати - напишіть в лічку у .. фейсбуці Конспект другого уроку з додатками роздаткрвого матеріалу опублікую або у супер - уроці, або в Методичному порталі.
Урок № 1 Тема : «Історія як наука.» 5 кл.
Мета:
- пояснити :
-багатозначність поняття «Історія», визначити і закріпити його наукове значення ;
- мотиви звернення людини до минулого;
- дослідити : - різницю між побутовим і науковим значенням поняття «історія»;
- взаємозв’язок минулого, теперішнього і майбутнього;
- методи та прийоми,що дозволяють людині дослідити минуле;
- продовжити формування вмінь і навичок :
- вірного використання на практиці понять і термінів : історичне явище, історичний факт, історична подія, опис, історичний процес, археологія,історичний час і простір;
- вправно користуватися підручником;
- продовжити розвиток вмінь характеризувати літературні твори та почати формування вмінь і навичок простої аналітичної роботи роботи з історичними документальними джерелами;
- розвивати вміння працювати з додатковою ІКТ на прикладі: вирішення online кросвордів за посиланням та аналізі розшифрованого QR – коду.
- укріпляти почуття : патріотизму, особистої співпричасності до історії людства;
- укріплювати активну громадянську позицію - вміння обгрунтовувати свої твердження використовуючи знання з різних джерел ;
Тип уроку : : урок засвоєння нових знань і формування нових навичок ;
Хід уроку.
І. Організаційний момент уроку.
- Привітання, створення доброзичливої атмосфери( знайомство з учнями; в 5 кл. дуже в приноді стають бейджики з іменами.)
- коротке знайомство із підручником і як з ним працювати - с.3 – 4
ІІ. . Актуалізація опорних знань:
Учитель. Сьогодні, діти, ви розпочинаєте вивчення нового для вас предмета, а саме…?( очікувана відповідь – предмет «історія»)
Предмет новий . але це слово ви чули багато разів і в різних значеннях:
які асоціації у вас найчастіше виникають, коли ви чуєте це слово(3-5 відповідей – вчитель записує на дошці)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель : Зверніть увагу на дошку – які різні думки…і всі вірні.
І вже з першого уроку ми почнемо розкриття таємничого світу під назвою «історія», На протязі всіх років навчання крок за кроком Історія відкриє свої таємниці.
І сьогодні ви мені допоможете зробити перші відповідальні кроки .І нехай нам щастить!
: IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу
Зверніть увагу на зображення с.4 : -проведемо невелике дослідження: (в малих групах ви обговорите за 1 хв.)- Яку картинку до якого речення віднести і чому ?Яке з цих зображень відноситься до історії як науки?( викликаються за бажанням 3 учні)
Результатом нашого першого дослідження буде визначення поняття «історія» .І в цьому вам допоможе розшифровка QR кода
Історія – це наука про минуле людства.- (визначення учні записують в зошит)
Зверніть увагу на три світлини с. 6 - Дайте відповідь на питання .(2 відповіді)
Розкрию вам секрет – зараз ви застосували ще одну науку без якої історія не існує , це наука про час – хронологія( детальніше ми її дослідимо на наступному уроці).
2.Історія людства і родина.
Я впевнена, що в багатьох родинах є схожі світлини , то ж виходить, що всі ми частина історії?!
(хто вважає «так»– підніміть руку долонею вперед, а хто ні – долонею до себе; інший варіант –«так» - підняли руки, «ні» - залишили на парті; третій варіант – «світлофор» - «так» - зелена сторона,»ні» - червона…в учнів вони є з початкової школи- попередьте , щоб узяли.)
Обгрунтуєте ви свою думку на наступному уроці , коли продумаєте питання біля світлин на с.8.
3.Робота з документами - коментоване читання і відповіді на питання с.7 ( у підготовленому класі , у класі середнього рівня – дати на домашню проробку на вибір)
4.Історичний факт, час, простір, історичні події та явища(коментоване читання ланцюжком, робота «лото» - поставити у відповідності поняття і приклад. / приклади прикріплюються учнями на дошці напроти понять по 1ланцюжком; помилки виправляються по завершунню виконання завдання учнями або вчителем./завдання додому – самим знайти приклади
«Лови помилку» - роздаються аркуші на парту і учні виправляють помилки стрілочками.
1.ІСТОРИЧНИЙ ФАКТ |
У 2018 році президент України – П.Порошенко |
2.ІСТОРИЧНИЙ ЧАС |
ера, тисячоліття,століття,рік,… |
3.ІСТОРИЧНА ПОДІЯ |
У 1991році Україна здобула незалежність |
4.ІСТОРИЧНИЙ ПРОСТІР |
Богдан Хмельницький народився в родовому хуторі Суботів поблизу м.Чигирин |
5.ІСТОРИЧНЕ ЯВИЩЕ* |
Культура ,війна, релігія |
6.ІСТОРИЧНИЙ ПРОЦЕС |
Еволюція( розвиток ) людства від стародавнії часів до сучасності |
5.Навіщо треба вивчати історію ? – аналіз вірша Шевченко( с..9)
V.Рефлексія: - Що нового і цікавого взяв з уроку?( 1змістовне обгрунтоване твердження – 10 секунд).Не повторюватись в обгрунтуваннях.
VІ Підведення підсумків уроку .
VІІ.Домашнє завдання ( обов’язково лише 1 і 2 і в 5 – перша частина – інше на вибір додатково ) параграф №1 опрацювати:
„Хто володіє минулим, тому належить майбутнє”. – Джордж Оруел