конспект уроку №1 до підручника Вступ до історії.І.Щупак, І. Піскарьова, О.Бурлака

Про матеріал

Це конспект до 1 уроку історії в 5 кл до підручника Вступ до історії.І.Щупак, І. Піскарьова, О.Бурлака.Сподіваюсь він полегшить колегам складання конспектів у такому неоднозначному курсі , як історія 5 кл. Враховано рекомендації міністерства 2018р. Завдання робочого зошита стосуються моїх розробок - хто бажає отримати - напишіть в лічку у .. фейсбуці Конспект другого уроку з додатками роздаткрвого матеріалу опублікую або у супер - уроці, або в Методичному порталі.


Перегляд файлу

Урок 1                     Тема : «Історія як наука.»                          5 кл.

Мета:

 - пояснити :

         -багатозначність поняття «Історія», визначити і закріпити його наукове  значення ;

         - мотиви звернення людини до минулого;

        - дослідити : - різницю  між побутовим і науковим значенням поняття «історія»; 

                            - взаємозв’язок минулого, теперішнього і майбутнього;

                     - методи та прийоми,що дозволяють людині дослідити минуле;

 - продовжити формування вмінь і навичок :

- вірного використання на  практиці  понять і термінів : історичне  явище, історичний факт, історична подія, опис, історичний процес, археологія,історичний час і простір;

-  вправно користуватися підручником;

- продовжити розвиток  вмінь характеризувати літературні твори та почати  формування вмінь  і навичок простої  аналітичної роботи роботи з історичними документальними  джерелами;

- розвивати вміння працювати з додатковою ІКТ на прикладі:  вирішення online кросвордів за посиланням та аналізі розшифрованого QR – коду.

- укріпляти  почуття : патріотизму,  особистої співпричасності до історії людства;

- укріплювати  активну  громадянську позицію  - вміння обгрунтовувати свої твердження використовуючи знання з різних джерел ;

Тип уроку  : : урок засвоєння нових знань і формування нових навичок ;

Хід уроку.

І. Організаційний момент уроку.

- Привітання, створення доброзичливої атмосфери( знайомство з учнями; в 5 кл. дуже в приноді стають бейджики з іменами.)

- коротке знайомство із підручником і як з ним працювати  - с.3 – 4

ІІ. . Актуалізація опорних знань:

Учитель. Сьогодні, діти, ви розпочинаєте вивчення нового для вас предмета, а         саме…?( очікувана відповідьпредмет «історія»)

Предмет новий . але це слово ви чули багато разів і в різних значеннях:

 які асоціації у вас  найчастіше виникають, коли ви чуєте це слово(3-5 відповідей – вчитель записує на дошці)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель : Зверніть увагу на дошку – які різні думки…і всі вірні.

 І вже з першого  уроку ми почнемо розкриття таємничого світу під назвою «історія», На протязі всіх років навчання крок за кроком Історія відкриє свої таємниці.

І сьогодні  ви мені допоможете зробити перші  відповідальні кроки .І нехай нам щастить!

: IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

  1. Поняття історії як науки

Зверніть увагу на  зображення с.4 :  -проведемо  невелике дослідження: (в малих групах ви обговорите за 1 хв.)- Яку картинку до якого речення віднести і чому ?Яке з цих зображень відноситься до історії як науки?( викликаються за бажанням 3 учні)

Результатом нашого першого дослідження буде визначення поняття «історія» .І в цьому вам допоможе розшифровка QR кода

C:\WINDOWS\Temp\Rar$DIa0.866\static_qr_code_without_logo.jpg                          

Історія   це наука про минуле людства.- (визначення  учні записують в зошит)

Зверніть увагу на  три світлини с. 6  - Дайте відповідь на питання .(2 відповіді)

 Розкрию вам секрет – зараз ви застосували ще одну науку без якої історія не існує , це наука про час – хронологія( детальніше ми її дослідимо на наступному уроці).

2.Історія людства і родина.

Я впевнена, що в багатьох родинах є схожі світлини , то ж виходить, що всі ми частина історії?!

(хто вважає «так»– підніміть руку долонею вперед, а хто ні – долонею до себе; інший варіант –«так» - підняли руки, «ні» - залишили на парті; третій варіант – «світлофор» - «так» - зелена сторона,»ні» - червона…в учнів вони є з початкової школи- попередьте , щоб узяли.)

Обгрунтуєте ви  свою думку  на наступному уроці , коли продумаєте питання  біля світлин на с.8.

3.Робота з документами  - коментоване читання і відповіді на питання с.7 ( у підготовленому класі , у класі середнього рівня – дати на домашню проробку на вибір)

4.Історичний факт, час, простір, історичні події та явища(коментоване читання ланцюжком, робота «лото» - поставити у відповідності поняття і приклад. / приклади  прикріплюються учнями  на дошці напроти понять по 1ланцюжком; помилки виправляються по завершунню виконання завдання учнями  або вчителем./завдання додому – самим знайти приклади

 «Лови помилку»  - роздаються аркуші на парту і учні виправляють помилки стрілочками.

1.ІСТОРИЧНИЙ  ФАКТ

У 2018 році президент України – П.Порошенко

2.ІСТОРИЧНИЙ  ЧАС

ера,  тисячоліття,століття,рік,…

3.ІСТОРИЧНА  ПОДІЯ

У 1991році Україна здобула незалежність

4.ІСТОРИЧНИЙ  ПРОСТІР

Богдан Хмельницький народився в родовому хуторі Суботів поблизу м.Чигирин

5.ІСТОРИЧНЕ   ЯВИЩЕ* 

Культура ,війна, релігія

6.ІСТОРИЧНИЙ  ПРОЦЕС

Еволюція( розвиток ) людства від стародавнії часів до сучасності

5.Навіщо треба вивчати історію ? – аналіз вірша Шевченко( с..9)

V.Рефлексія: - Що нового і цікавого взяв з уроку?( 1змістовне обгрунтоване твердження – 10 секунд).Не повторюватись в обгрунтуваннях.

VІ Підведення підсумків уроку .

VІІ.Домашнє завдання   ( обовязково лише 1 і 2 і в 5 – перша частина – інше на вибір додатково )              параграф №1 опрацювати:

  1. Відповісти на питання 1 – 4( всім) с.10 підручник І.Щупак, І.Піскарьова,О.Бурлака «Вступ до історії» , Київ, Оріон, 2018
  2. Завдання на синьому тлі – с 6, 8 – усім
  3. Завдання № 5( кросворд в кінці параграфа за посиланням) – ті , хто має доступ до мережі Інтернет( якщо не має змоги відмравити в «хмарах», то відповіді дублюються письмово в зошиті як д/з.
  4. Завдання №2, 7, 8 Робочого зошиту. – додатково .
  5. «Обговорюємо в групі»/№1 – усім ; інше – на вибір; і «Мислю творчо» - на вибір.
  6. Розшифруйте у хмарі вислів  англійського  письменника Джона Оруела про історію- Чи згодні ви з його думкою?Чому ?( обміркуйте  коротку відповідь  в 1 речення.

„Хто володіє минулим, тому належить майбутнє”. – Джордж Оруел 

http://media.wordcloud.pro/image/bb0e313a-1a33-4973-b27a-c80a19734929.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богдан Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
9136
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку