Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

конспект уроку №1 до підручника Вступ до історії.І.Щупак, І. Піскарьова, О.Бурлака

Про матеріал

Це конспект до 1 уроку історії в 5 кл до підручника Вступ до історії.І.Щупак, І. Піскарьова, О.Бурлака.Сподіваюсь він полегшить колегам складання конспектів у такому неоднозначному курсі , як історія 5 кл. Враховано рекомендації міністерства 2018р. Завдання робочого зошита стосуються моїх розробок - хто бажає отримати - напишіть в лічку у .. фейсбуці Конспект другого уроку з додатками роздаткрвого матеріалу опублікую або у супер - уроці, або в Методичному порталі.


Перегляд файлу

Урок 1                     Тема : «Історія як наука.»                          5 кл.

Мета:

 - пояснити :

         -багатозначність поняття «Історія», визначити і закріпити його наукове  значення ;

         - мотиви звернення людини до минулого;

        - дослідити : - різницю  між побутовим і науковим значенням поняття «історія»; 

                            - взаємозв’язок минулого, теперішнього і майбутнього;

                     - методи та прийоми,що дозволяють людині дослідити минуле;

 - продовжити формування вмінь і навичок :

- вірного використання на  практиці  понять і термінів : історичне  явище, історичний факт, історична подія, опис, історичний процес, археологія,історичний час і простір;

-  вправно користуватися підручником;

- продовжити розвиток  вмінь характеризувати літературні твори та почати  формування вмінь  і навичок простої  аналітичної роботи роботи з історичними документальними  джерелами;

- розвивати вміння працювати з додатковою ІКТ на прикладі:  вирішення online кросвордів за посиланням та аналізі розшифрованого QR – коду.

- укріпляти  почуття : патріотизму,  особистої співпричасності до історії людства;

- укріплювати  активну  громадянську позицію  - вміння обгрунтовувати свої твердження використовуючи знання з різних джерел ;

Тип уроку  : : урок засвоєння нових знань і формування нових навичок ;

Хід уроку.

І. Організаційний момент уроку.

- Привітання, створення доброзичливої атмосфери( знайомство з учнями; в 5 кл. дуже в приноді стають бейджики з іменами.)

- коротке знайомство із підручником і як з ним працювати  - с.3 – 4

ІІ. . Актуалізація опорних знань:

Учитель. Сьогодні, діти, ви розпочинаєте вивчення нового для вас предмета, а         саме…?( очікувана відповідьпредмет «історія»)

Предмет новий . але це слово ви чули багато разів і в різних значеннях:

 які асоціації у вас  найчастіше виникають, коли ви чуєте це слово(3-5 відповідей – вчитель записує на дошці)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель : Зверніть увагу на дошку – які різні думки…і всі вірні.

 І вже з першого  уроку ми почнемо розкриття таємничого світу під назвою «історія», На протязі всіх років навчання крок за кроком Історія відкриє свої таємниці.

І сьогодні  ви мені допоможете зробити перші  відповідальні кроки .І нехай нам щастить!

: IV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

  1. Поняття історії як науки

Зверніть увагу на  зображення с.4 :  -проведемо  невелике дослідження: (в малих групах ви обговорите за 1 хв.)- Яку картинку до якого речення віднести і чому ?Яке з цих зображень відноситься до історії як науки?( викликаються за бажанням 3 учні)

Результатом нашого першого дослідження буде визначення поняття «історія» .І в цьому вам допоможе розшифровка QR кода

C:\WINDOWS\Temp\Rar$DIa0.866\static_qr_code_without_logo.jpg                          

Історія   це наука про минуле людства.- (визначення  учні записують в зошит)

Зверніть увагу на  три світлини с. 6  - Дайте відповідь на питання .(2 відповіді)

 Розкрию вам секрет – зараз ви застосували ще одну науку без якої історія не існує , це наука про час – хронологія( детальніше ми її дослідимо на наступному уроці).

2.Історія людства і родина.

Я впевнена, що в багатьох родинах є схожі світлини , то ж виходить, що всі ми частина історії?!

(хто вважає «так»– підніміть руку долонею вперед, а хто ні – долонею до себе; інший варіант –«так» - підняли руки, «ні» - залишили на парті; третій варіант – «світлофор» - «так» - зелена сторона,»ні» - червона…в учнів вони є з початкової школи- попередьте , щоб узяли.)

Обгрунтуєте ви  свою думку  на наступному уроці , коли продумаєте питання  біля світлин на с.8.

3.Робота з документами  - коментоване читання і відповіді на питання с.7 ( у підготовленому класі , у класі середнього рівня – дати на домашню проробку на вибір)

4.Історичний факт, час, простір, історичні події та явища(коментоване читання ланцюжком, робота «лото» - поставити у відповідності поняття і приклад. / приклади  прикріплюються учнями  на дошці напроти понять по 1ланцюжком; помилки виправляються по завершунню виконання завдання учнями  або вчителем./завдання додому – самим знайти приклади

 «Лови помилку»  - роздаються аркуші на парту і учні виправляють помилки стрілочками.

1.ІСТОРИЧНИЙ  ФАКТ

У 2018 році президент України – П.Порошенко

2.ІСТОРИЧНИЙ  ЧАС

ера,  тисячоліття,століття,рік,…

3.ІСТОРИЧНА  ПОДІЯ

У 1991році Україна здобула незалежність

4.ІСТОРИЧНИЙ  ПРОСТІР

Богдан Хмельницький народився в родовому хуторі Суботів поблизу м.Чигирин

5.ІСТОРИЧНЕ   ЯВИЩЕ* 

Культура ,війна, релігія

6.ІСТОРИЧНИЙ  ПРОЦЕС

Еволюція( розвиток ) людства від стародавнії часів до сучасності

5.Навіщо треба вивчати історію ? – аналіз вірша Шевченко( с..9)

V.Рефлексія: - Що нового і цікавого взяв з уроку?( 1змістовне обгрунтоване твердження – 10 секунд).Не повторюватись в обгрунтуваннях.

VІ Підведення підсумків уроку .

VІІ.Домашнє завдання   ( обовязково лише 1 і 2 і в 5 – перша частина – інше на вибір додатково )              параграф №1 опрацювати:

  1. Відповісти на питання 1 – 4( всім) с.10 підручник І.Щупак, І.Піскарьова,О.Бурлака «Вступ до історії» , Київ, Оріон, 2018
  2. Завдання на синьому тлі – с 6, 8 – усім
  3. Завдання № 5( кросворд в кінці параграфа за посиланням) – ті , хто має доступ до мережі Інтернет( якщо не має змоги відмравити в «хмарах», то відповіді дублюються письмово в зошиті як д/з.
  4. Завдання №2, 7, 8 Робочого зошиту. – додатково .
  5. «Обговорюємо в групі»/№1 – усім ; інше – на вибір; і «Мислю творчо» - на вибір.
  6. Розшифруйте у хмарі вислів  англійського  письменника Джона Оруела про історію- Чи згодні ви з його думкою?Чому ?( обміркуйте  коротку відповідь  в 1 речення.

„Хто володіє минулим, тому належить майбутнє”. – Джордж Оруел 

http://media.wordcloud.pro/image/bb0e313a-1a33-4973-b27a-c80a19734929.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
mogilevic Lana
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
3387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку