конспект уроку №2"Історія і час" підручник Вступ до історії 5 клас І. Шупак, І.Піскарьова, О.Бурлака

Про матеріал

Це конспект до 2 уроку історії в 5 кл до підручника Вступ до історії.І.Щупак, І. Піскарьова, О.Бурлака.Сподіваюсь він полегшить колегам складання конспектів у такому неоднозначному курсі , як історія 5 кл. Враховано рекомендації міністерства 2018р. Завдання робочого зошита стосуються моїх розробок - хто бажає отримати - напишіть в лічку у .. фейсбуці

Перегляд файлу

Урок №2

Тема: « Відлік часу в історії»

Мета:  зясувати :  -поняття  теми  та навчитися вірно їх використовувати  при розгляді історич подій;

  • умовність загальноприйнятого  поділу як історичного так і календарного часу ;
  • довести необхідність і важливість  вільного володіння хронологією як для історичної науки  так і для життя людей;
  • продовжити формування хронологічних  історичних компетентностей:
  • орієнтуватися в часі : співвідносити рік, століття, тисячоліття;
  • визначати тривалість подій та їх віддаленість одна від одної;
  • складати прості хронологічні таблиці;
  • свідомо використовувати шкалу часу при  вирішенні задач з хронології.
  • Орієнтуватися в різних календарях світу і причинах їх появи;

Продовжити виховання в учнів :

-особистісних якостей , які допоможуть усвідомлювати своє життя як частину історії людства;

-прагнення обирати раціональні і обгрунтовані способи пояснення подій минулого .

Очікувані результати:

Після уроку учні зможуть:

-розкривати і вільно застосовувати поняття теми при розкритті історичних питань;

-    вирішувати хронологічні задачі :

на віддаленість подій одна від одної,

 на співставлення рік- століття- тисячоліття  ,

 на визначення дати певної історичної події;

Тип уроку : комбінований ( з елементами практичної роботи)

Поняття і терміни: історична хронологія, календар, дата, рік, століття, тисячоліття, ера, Григоріанський календар, хронологія.

 

Матеріали до уроку: - І.Щупак, І.Піскарьова, О.Бурлака Вступ до історії.( підручник для 5 кл.) Київ, Оріон 2018 .

- І.Щупак, І.Піскарьова, О.Бурлака, С.Могилевиць .Робочий зошит до підручника .( матеріали на сайті «На урок»

- Пісочний, водяний, сонячний . механічний, електронний годинник( демонстраційний матеріал з кабінету фізики) , зображення атомного годинника,

дидактичні картки : а) з памятками до теми уроку;  

                                   б) із  хронологічними задачами ;

                       ( приклади – у додатку до уроку)

Хід уроку

І. Організаційний  момент.(1 -2 хв)

ІІ. Перевірка знань і умінь щодо теми д/з: ( 7 -10 хв)

1 ) У декількох учнів  перевіряються відповіді на кросворд ( питання 5 за посиланням)

2) У 2-х – 3-х – завдання з робочого зошита;

3) Відповідь біля дошки 2 учні ( з 2-х боків написаних на дошці понять д/з)  – понятійне лото  «Постав у відповідності»

4) Розповідь учнів по сімейним світлинам про  події , що на них відображені від найдавніших.

(Учитель:  Зараз відповідаючи дуже допомогли мені…Знаєте чим ?! – Вони  розповідали про свої родини в хронологічному порядку, а відповідно почали розкриття нової теми.Дякую.)

ІІІ. Мотивація та актуалізація нової теми: ( 5 хв)

Демонстрація годинників вчителем – від найдавнішого – сонячного.

Питання: Як ви вважаєте – чи змогла б людина добре  існувати, як би не винайшла годинник і не навчилася вираховувати час : в ліву сторону від дошки стають ті , хто вважає і може довести( 1 реченням) , що «змогла б», а з правої – що «ні».Виходячи – учень доводить свою думку./ 2 варіант – підняття рук при незгоді з твердженням і 2 доведення думок)

 

Евристична емоційна бесіда:- Скільки  минуло часу :

  1. від початку уроку;          
  2. відколи ви проснулися ;
  3. від попереднього уроку історії;
  4. від посатку минулого навчального року?

ІV. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу.- 25 хв

1.Історія і час.

Все це періоди, що вивчає хронологія – наука, що вивчає способи лічби часу.

   (Інший варіант: учні самостійно  знаходять   це визначення на с.13 і виписати в зошит)

Додаткова інформація вчителя  про: «тисячоліттята» ,що = 10 століттям; та «еру» - що є умовним історичним  поняттям і означає – великий відрізок часу , більший за епоху чи період( словничок на с.16 підручника)

Виконання завдання №  на с.   робочого зошита – олівцем номери періодів від найменшого до найбільшого учні виставляють олівцем у робочому зошиті) , а 2 – 3  учні  виконують  завдання на до шці( клас перевіряє

Вірна відповідь: 1 – секунда, 2-хвилина,3-година,4- доба, 5 – тиждень,6 – місяць,4 – рік,5-століття, 6-тисячоліття, 7-ера.

2.Календарі світу. Літочислення . – коментоване читання з випереджаючим завданням:

      - Про які літочислення ви дізналися?

  - Коли і чоми виник Григоріанський календар?

- Чим відрізняються календарний та історичний час?

( завдання записані на оборотній стороні дошки )

4.Практична частина .

Знайомство із «лінією часу .»

Вирішення задач на аркуші додатку , використовуючи памятку додатку та інформацію с 17-19.

V.Рефлексія :

Продовжіть речення : - «Сьогодні на уроці я дізнався про…( прийом – «вільний мікрофон», або «ланцюжок думок»)

VІ. Підведення підсумків уроку, аналіз відповідей, виставлення оцінок.(3 – 5 хв.)

VІІ Пояснення диференцийованого домашнього завдання(2 хв.):

Завдання записується на оборотній стороні дошки

Для всього класу : - Прочитати параграф №2, відповісти на питання в тексті

  • сторінки 18 – 19 – завдання на синьому тлі.
  • Завдання 1,3 с.20 «Знаю і розумію»
  • Зверніть увагу на поради с.17,19

На вибір:                       - с.20 завдання 2 в «Знаю і розумію»;( відповіді передаються в «хмарині», при

                                                    відсутності  - перевірка прийомом завдання «створи пару»)

  • С.20 «Обговорюємо в групі» - одне з двох завдань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                ДОДАТОК    №1

                                                                                                            Задача №1

  1. Відмітьте на лінії часу   дату вашого народження.Скільки років тому  це було?
  2. Скільки років вам буде у 2030 р.?

                                     Р.Х.                          1000 р.                         2000           2010                2020          2030

 

 

1000 р. до н.е.

Рішення: 1)          _______________________________________________________________________                                                                                     

                  2)         ________________________________________________________________________

Відповідь:

                 1)______________________________________________________________________________

                2)_______________________________________________________________________________

   Задача №2

Україна стала незалежною державою  в 1991році

  1. Скільки років тому це було?
  2. Через скільки років післч цієї події ти народився?

   Р.Х.

    Р.Х.                         .                                                            1900                    1990               2000             2018

 

Рішення: 1)          _______________________________________________________________________                                                                                     

                  2)         ________________________________________________________________________

Відповідь:   1)______________________________________________________________________________

                2)_______________________________________________________________________________

Задача №3

У 1989р. святкували 500-річчя виникнення українського козацтва.

Яким роком датується перша згадка про козаків у писемних джерелах?

Р.Х.

.                                 1400                   1500              1600              1700 1800               1900      1989

 

Рішення:         _______________________________________________________________________                                                                                     

Відповідь: ______________________________________________________________________________

       ДОДАТОК    №2  

 І. ПАМ’ЯТКА ДЛЯ УСПІШНОГО РІШЕННЯ  ЗАДАЧ З ХРОНОЛОГІЇ

1.Намалюйте пряму лінію  із стрілкою на кінці.

2.Відмітьте яскравою рискою початок нової ери .Над рискою напиши заглавні букви Р.Х.( Різдво Христове) – це буде перший рік  нової ери.

3 Поділи відрізок  на рівні частини( століття, тисячоліття). Якщо в задачі немає необхідності послідовно визначати всі століття… неподілену частину проводять пунктиром.

4Століття записують над відрізком. Роки – під відрізком.

5. Під лінією часу пишеться рішення і відповідь.

ІІ. Таблиця відповідності років та століть:

1-100 роки

 

801-900

901 - 1000

1001 - 1100

     1901-2000

1 століття

 

9ст.

10ст.

11стю

20 ст.

 

ІІІ. ЗАПАМЯТАЙ: 

  1.               Тисячоліття = 10 століть;          Століття = 100 років;
  2.               Століття починається з останньої цифри  1 в році , а закінчується на          

         нуль.

  1.   З 2001року почалося 21 століття .

 

 

                                                Додаток №3

Історія годинника : Склади оповідання, поставивши годинники в хронологічній послідовності

C:\Documents and Settings\Светлана\Рабочий стол\ГОДИННИКИ.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 серпня 2018
Переглядів
8518
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку