Урок 16
Тема: Мандруємо Європою. Нотний стан, скрипковий ключ. П.Чайковський «Старовинна французька пісня», «Німецька пісенька», «Неаполітанська пісенька». М/ф «Дитячий альбом».
Мета: 1) формувати поняття «нотний запис», ознайомити з графічним зображенням скрипкового ключа, на прикладі музичних творів П.І.Чайковського розкрити поняття «темперамент»;
2) розвивати слухацьку культуру, навички хорового співу;
3) виховувати повагу до музичних шедеврів світового рівня
Тип уроку: введення в тему
Обладнання: ноутбук, відеоматеріал – фрагменти з м/ф «Дитячий альбом» («Старовинна французька пісня», «Німецька пісенька», «Неаполітанська пісенька»)
Очікуваний результат: емоційне виконання, чисте інтонування, вміння відповідати й ділитися враженнями
Хід уроку:
Гра «Хлопавки»: на запитання «Де живе музика?» - одноразове плескання в долоні – позитивна відповідь.
Варіанти: новорічний ранок, громадський транспорт, дитячий садок, авіаційний завод, фабрика музичних інструментів, ветеринарна лікарня тощо.
З музикою ми зустрічаємось кожного дня. Вона прикрашає наше життя позитивними емоціями. Згадайте, з якими великими музичними творами (балет, опера) ми зустрічались у 1 семестрі. Музичний супровід присутній у мультиплікації. Чи можна впізнати улюблений мультик по музичній темі?
Чи можна з музикою мандрувати?
Завдяки музиці відомого композитора ми сьогодні відвідаємо одразу 3 країни: Німеччину, Францію, Італію.
Музика П.І.Чайковського – це особливий світ казкових вражень. Згадайте балет «Лускунчик», п’єси «Хвороба ляльки», «Осіння пісня». Композитор писав музику як для дорослих, так і для дітей. Вона сповнена то сумом, то радістю. Його музичні твори нерідко зустрічаються у мультиплікаційних і художніх фільмах, телепередачах. І навпаки, на музику з «Дитячого альбому» П.Чайковського знімають мультфільми. Переглянемо деякі з них і водночас побуваємо в декількох країнах Європи.
Елементи музичної грамоти
Ключем «соль» відкриваються двері нотного будиночка.
Скільки в ньому поверхів? Які за тривалостями бувають ноти?
Які з тривалостей коротші: чвертні чи восьмі?
А) розспівування (Є.Поплянова «Слово на долоньках»)
Б) розучування пісні Г.Гладкова «В царстві тридесятім»
В) виконання пісень «Мушка лапки рахувала», «10 бананів»
З музикою можна подорожувати до будь-якої країни.
Музика допомагає визначити характер, настрій.
Музику можна «відкривати» спеціальним ключем, записати спеціальними значками.
-автор збірника «Дитячий альбом» - …
-за допомогою музики можна прикрашати…
-музика живе в …