Урок 16
Тема: Танцювальні захоплення європейців. Танець: тарантела, менует. Ф.Рамо «Менует» (клавесин), Л.Бетховен «Німецький танець», Дж.Росіні «Тарантела»
Мета: 1) Формувати знання про танцювальну музику, старовинні музичні інструменти; музичні смаки Європи минулих віків;
2) Розвивати тембровий слух, музичний смак, навички хорового співу, вміння слухати музичні твори, розширювати загальний кругозір;
3) Виховувати ціннісне ставлення до інструментальної музики, культуру сприймання і виконання музики
Тип уроку: комбінований
Форма організації пізнавальної діяльності учнів: колективна робота
Методи: репродуктивно-ілюстративний, інтонаційно-стильове осягнення музики, порівняння й аналізування музики, емоційна драматургія
Очікуваний результат: формування естетичних цінностей як інтегральної основи світогляду, продуктивне сприймання і виразне виконання
Хід уроку:
1.Організаційний етап
Кожна європейська країна пишається своїми народними танцями. Раніше на балах завжди грали оркестри. Свята також прикрашала гра клавесина. Люди збирались разом, щоб послухати приємну музику і потанцювати.
2.М
отиваційний етап
Вкажіть на зображенні сучасний і старовинний танці.
Що про це підказує? Які рухи робили танцівники у старовинних танцях?
Які були музичні захоплення європейських країн у давні часи?
Ми продовжуємо мандрівку Європою і сьогодні знову відвідаємо Німеччину, Францію й Італію.
3.Етап засвоєння нових знань
Музика підказує про характерні риси людей країни: стриманість, енергійність, життєлюбність. В Італії танцюють запальну тарантелу, а французам до вподоби граціозний менует. Простежмо за музичними смаками народів Європи, порівняємо їх особливості.
Сприймання музичних творів:
Ф.Рамо «Менует» (клавесин),
Л.Бетховен «Німецький танець»,
Дж. Россіні «Тарантела»
Триста років тому композитори писали п’єси переважно для клавесину – старовинного клавішного інструмента. Це була і музика для заспокоєння, і для танців. Музиканти Італії грали на своєму національному інструменті – мандоліні, це – струнно-щипковий музичний інструмент.
4. Етап закріплення засвоєних знань
За допомогою карток підібрати характеристики для прослуханої музики
«Німецький танець» Л.Бетховена звучить у виконанні гітари. Які музичні інструменти слід додати, щоб музика була ще цікавішою?
5. Етап вокально-хорової роботи
1) розспівка-руханка «Нумо, малята»
2) робота над піснею Г.Гладкова з к/ф «Новорічні пригоди Маші та Віті»
3) виконання раніше вивчених пісень
6. Підсумковий етап. Висновки
Ми познайомились ще з декількома маленькими шедеврами. Танцювальна музика зустрічається скрізь. І мультфільми – не виключення.
https://www.youtube.com/watch?v=BiCyx1XzwcI
https://www.youtube.com/watch?v=9mj9hszBqy0
(танцювальні фрагменти з мультфільмів «Красуня і чудовисько» і «Білосніжка та 7 гномів»)
Який танок, на ваш погляд, може об’єднати людей всіх країн?
7. Рефлексія
-Які танці виконують в європейських країнах Франція, Німеччина, Італія?
-Які старовинні музичні інструменти вам запам’ятались?
-Які народні танці нашої країни вам відомі?