Урок 18
Тема: Мистецтво і техніка. Електронна музика, синтезатор, рингтон. І.С.Бах, «Жарт» (соло флейти, рингтон)
Мета: 1) формувати поняття «рингтон», «синтезатор» за допомогою наглядних прикладів, ознайомити з тембром флейти;
2) розвивати навички хорового співу, почуття ритму, вміння слухати музичні твори, розширювати загальний кругозір;
3) виховувати ціннісне ставлення до інструментальної музики, культуру сприймання і виконання музики
Тип уроку: комбінований
Обладнання: ноутбук, запис: І.С.Бах «Жарт», відеофрагмент м/ф «Чарівна флейта»
Форма організації пізнавальної діяльності учнів: колективна робота
Методи: репродуктивно-ілюстративний, інтонаційно-стильове осягнення музики, порівняння й аналізування музики, емоційна драматургія
Очікуваний результат: формування естетичних цінностей як інтегральної основи світогляду, продуктивне сприймання і виразне виконання музики
Хід уроку:
1.Організаційний етап
Що таке оркестр? Хто керує оркестром? Які інструменти зустрічаються в оркестрі? Чи можливе виконання серйозних творів на сучасних інструментах?
2.Мотиваційний етап
Музика і техніка в сучасному житті завжди поряд. Музичні твори, які були написані композиторами давно, ми можемо послухати за допомогою техніки.
Зараз дуже легко знайти будь-який твір у записі. Завжди під рукою телефон. Сучасні музичні інструменти – т.з. синтезатор, а також електрогітара також можуть відтворити будь-яку мелодію.
Яка музика призначена для будильника, дзвінка: спокійна, урочиста?
Прослідкуємо за технічними можливостями синтезатора, розглянемо різні варіанти мелодій для телефону.
3. Етап засвоєння нових знань
Слухання музики:І.С.Бах «Жарт»
Чи знайома вам мелодія? Хто виконує твір? (у вик. СО)
Що відбулось у цьому варіанті? (слухання «Жарту» І.С.Баха у вик. електрогітари – В.Зінчук). Флейта – духовий музичний інструмент, симфонічна дудочка. Який з них підходить для звучання на концерті, який – для телефонного дзвінка?
Звук телефонного дзвінка називають рингтоном. Яким повинен бути рингтон? Яка мелодія краще озвучить будильник (лагідна, тривожна)?
4.Закріплення засвоєних знань
Знайомство з технічними можливостями синтезатора («Ямаха»-51)
Виконання учителем простеньких (краще знайомих) мелодій. Тембри різних музичних інструментів, зміна темпу – все це можливості інструмента синтезатор, який поєднує ознаки (стилі, темпи тощо).
Музична вікторина на відгадування інструмента (скрипка, баян, гітара, ф-но, труба, барабан)
5. Вокально-хорова робота
А)розспівування (Є.Поплянова «Слово на долоньках», «Фізкультхвилинка»)
Б) розучування пісні М.Ведмедері «Робот»
В) виконання пісень «Черепаха Аха», «В царстві тридесятому»»
6. Підсумковий етап
Мистецтво міцно товаришує з технікою. Без музики технічні прилади будуть бідними. Без техніки неможливо ознайомити людей з мистецтвом.
Перегляд м/ф «Чарівна флейта» (фрагмент)
-музичний інструмент, на якому грають за допомогою клавіш і який може співати різними голосами, називається …
-мелодія, яка озвучує дзвінок мобільного телефону, називається…
- струнно-смичковий інструмент – це…
-дудочку, яку використовують в симфонічному оркестрі, називають…