29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

конспект уроку 2 для 3 класу "Краса народної музики"

Про матеріал
Мета: 1) ознайомити з музичним матеріалом, що побудований на фольклорі, формувати образне мислення, здатність порівнювати, давати назву відповідно характеру; 2) розвивати фантазію, творчі навички, вокально-хорові вміння; 3) виховувати ціннісне ставлення до народних, класичних творів
Перегляд файлу

                                                              Урок 2

Тема:  Краса народного мистецтва. Сопілка, інструментальна музика  СМ: Дж. Ласт. «Самотній пастух». Є. Козак —  М. Корчинський. «Співуча

Сопілка» 

Мета: 1) ознайомити з музичним матеріалом, що побудований на фольклорі, формувати образне мислення, здатність порівнювати, давати назву відповідно характеру;

2) розвивати фантазію, творчі навички, вокально-хорові вміння;

3) виховувати ціннісне ставлення до класичних творів

Тип уроку: комбінований

Форма організації пізнавальної діяльності учнів: колективна робота

Методи: аудіовізуальний, інтонаційно-стильове осягнення музики, художня драматургія, метод порівняння і зіставлення

Очікуваний результат: розвиток тембрового слуху на основі знайомства з пан-флейтою, аналізування прослуханої музики, емоційне виконання пісні

Хід уроку:

1.Організаційний етап

*Які помічники є у музики? *Чи потрібен для мелодії ритм? *З якими ладами ми знайомі?* Що таке темп?

2.Мотиваційний етап

Що таке інструментальна музика? Які музичні інструменти нам відомі?

Що ми називаємо програмною музикою?

Сьогодні ознайомимось з чарівними творами, які виконують загадкові музичні інструменти

3. Етап засвоєння нових знань

  З давніх давен люди виражали свої думки й емоції за допомогою пісні та музичних інструментів. Пісня завдяки тексту розкриває зміст, інструментальна музика сприяє розвитку фантазії, збагачує емоційну сферу.

 Є інструмент, який зветься флейта Пана або пан-флейта. Ось легенда про цей інструмент:

   Бог лісів Пан, який від народження мав роги й ратиці, палко закохався у німфу Сірінгу. Сірінґа ж шукала порятунок від переслідувань Пана і просила своїх сестер врятувати її. Річка перетворити Сірінгу на очеретину, Пан же зробив з цієї очеретини флейту, яка стала його улюбленим інструментом. Складається пан-флейта з декількох трубочок різної довжини і має чарівно-ніжний тембр.

   Сьогодні ми послухаємо твір у виконанні флейти Пана (інші назви інструмента: сірінга, свиріль). Завдання: розповісти про свої враження від музики або дати назву творові

Сприймання музики: Дж.Ласт «Самотній пастух»

-опитування учнів

    Джеймс Ласт   створив п’єсу, не підозрюючи, що народжується справжній шедевр. Ще більшої загадковості додає творові виконання саме на пан-флейті. Автор познайомився з румунським виконавцем Георге Замфіром, завдяки якому цей твір набув шаленої популярності. У наш час композиція звучить у телепередачах, кінофільмах.

    В Україні відомим серед духових інструментів є сопілка. Перші сопілки виготовлялись з бузини або калини. Сучасні сопілки виготовляють з клена, бука, горіха,  навіть пластмаси. У сопілки чималі технічні можливості. Троїсті музики не обходяться без сопілки.

Сприймання: Є. Козак —  М. Корчинський. «Співуча Сопілка»

4. Етап закріплення нових знань

-Чи схожі за тембром флейта Пана і сопілка?

-Яка з композицій здалась вам цікавішою?

-Який з творів більш популярний?

Переглянемо мультфільм «Світ чекає на відкриття. Сопілка»

https://www.youtube.com/watch?v=smujdw7h7TA

-Який шлях пройшла сопілка аби стати музичним інструментом?

-Як грають на сопілці? -З якого матеріалу виготовляють сопілку?

5. Етап вокально-хорової роботи

-Розспівування

-Робота над піснею Н.Май «Шкільна пісня»

-Руханка  https://www.youtube.com/watch?v=XVfnqL8QPiQ

6. Етап висновків

    Коли авторам є багато чого сказати, вони пишуть або довгий змістовний твір, або декілька коротеньких історій. В нашому випадку програмна музика допомагає зрозуміти зміст. Авторам вдалося зацікавити слухачів незвичайною подачею матеріалу. Завдяки цьому музика набула популярності.

7. Рефлексія

*музичний твір, що має назву, називається…

*український духовий музичний інструмент з високим тембром, який супроводжує й весільні, й ліричні повільні пісні, а також звучить самостійно…

*П’єса Дж.Ласта під назвою «Самотній пастух» написана для музичного інструмента

 

docx
Додано
12 вересня 2020
Переглядів
812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку