29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

Конспект уроку 3 з музичного мистецтва для 3 класу НУШ "Тема: Вокальна та інструментальна музика. Іспанський народний танець «Хота». Гітара, кастаньєти"

Про матеріал
Мета: 1) формувати знання музичних жанрів на прикладі іспанського танцю, ознайомитись з музичними інструментами, що виконують хоту – гітарою, кастаньєтами; 2) розвивати тембровий слух, почуття ритму, вміння порівнювати класичний і сучасний варіант твору, вокальні навички; 3) виховувати ціннісне ставлення до народної, класичної музики
Перегляд файлу

                                                 Урок 3

Тема: Вокальна та інструментальна музика. Іспанський народний танець «Хота».  Гітара, кастаньєти. Ж. Бізе. Антракт до 4 дії опери «Кармен» («Хота»). Сучасний іспанський танець «Хота»

Мета: 1) формувати знання музичних жанрів на прикладі іспанського танцю, ознайомитись з музичними інструментами,  що виконують хоту – гітарою, кастаньєтами;

2) розвивати тембровий слух, почуття ритму,  вміння порівнювати класичний і сучасний варіант твору, вокальні навички;

3) виховувати ціннісне ставлення до народної, класичної музики

Тип уроку: комбінований

Методи й прийоми: мозковий штурм, аудіовізуальний, аналізування прослуханої музики, комплексний вплив мистецтв

Форми організації пізнавальної діяльності: колективна робота

Очікуваний результат: свідоме сприймання музичного твору, чистота інтонування, уважність у виконанні завдань

                                                       Хід уроку:

  1. Організаційний етап

Актуалізація опорних знань

-Яку музику ми вивчали минулого уроку? Що являють собою сопілка, пан-флейта?

2. Мотиваційний етап

Сьогодні ми завітаємо до сонячної Іспанії, познайомимось з народним танцем хотою і почуємо, як звучать гітара, кастаньєти.

3.Етап засвоєння нових знань

Хо́та (ісп. і кат. jota «жо́та»)  іспанський і каталонський народний танець з тридольним музичним розміром. Виконується у дуже швидкому темпі.     Хореографічно танець насичений підстрибування і підскоками.

Виконання хоти супроджується грою на гітарі, мандоліні, кастаньєтах тощо.

Хота, імовірно, походить з Арагону. Її виконання відрізняється в залежності від регіону. Щодо назви, то вона походить зі староіспанського слова xota, яке імовірно є арабізованим salto «стрибок».

Сприймання музики: іспанський танець «Хота»

https://www.youtube.com/watch?v=iXomsrdMyQQ

Хто з нас не почув звучання гітари?! Це старовинний струнно-щипковий інструмент, який народився ще до нашої ери в Стародавній Греції.  Гітара дуже поширена серед музикантів будь-якої країни. Окрім гітари хоту супроводжує ударний інструмент – кастаньєти.

Кастаньє́ти (ісп. castanetas від лат. castanea — каштан) — ударний музичний інструмент без визначеної висоти звуку.

   Інструмент являє собою дві вігнуті пластинки-мушлі, в верхніх частинах зв'язані між собою шнурком. Пластини традиційно виготовлялися з твердої деревини, хоча останнім часом для цього все частіше використовується склопластик. Кастаньєти найпоширеніші в Іспанії, на півдні Італії та Латинській Америці. Подібний до кастаньєт інструмент можна зустріти і серед українських народних інструментів.

    Схожі прості музичні інструменти, які можна використовувати для ритмічного супроводу танцю та співу, використовувались ще в Стародавньому Єгипті і Стародавній Греції.

   В світовій культурі кастаньєти найчастіше асоціюються з образом іспанської музики, особливо з музикою іспанських циган, стилем фламенко тощо. Тому цей інструмент часто використовують і в класичній музиці для створення «іспанського колориту»

https://www.youtube.com/watch?v=mox35lBWhK8

4. Етап закріплення засвоєних знань

-Яка за характером музика? Вибрати запропоноване:

Сумна   Тривожна   Весела   Легка   Мужня Запальна    Спокійна   Врівноважена  Гостра

-Ритмічна вправа: проплескати  ритм «Арагонської хоти» М.Глінки (1 доля – *хлоп* в долоні, 2-3 долі - *клац* пальцями)

5. Етап вокально-хорової роботи

-розспівування

-робота над піснею  Н.Май «Шкільна пісня»

-розучування: А.Олейникова «Заяча летка-єнька»

https://www.youtube.com/watch?v=fCgSzFRjaiw

6. Підсумково-рефлексійний етап

Гітара – музичний інструмент акомпануючої ролі. А чи можуть кастаньєти супроводжувати пісню? Чи може хота бути вокальним твором?

-Що в перекладі з іспанської означає «кастаньєти»?

Домашнє завдання в групах: зробити картки-візитівки для лепбука

(намалювати сопілку, пан-флейту, гітару, кастаньєти – на вибір)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гончаренко Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Татаренцева Ольга
    Дякую! Обовязково скористаюся вашими конспектами.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 вересня 2020
Переглядів
1124
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку