29 квітня о 18:00Вебінар: Використання технології «перевернутий клас» на уроках хімії

урок 5 для 3 класу НУШ: Розмаїття кольорів і мелодій. Динаміка,тривалості нот. СМ: Л. Фучаджі. «Вальс осіннього листя». М.Дремлюга. «Лірична пісня» (фортепіано)

Про матеріал
Мета: 1) формувати уявлення про тісний взаємозв’язок музики, літератури, живопису, закріпити поняття динаміки в музиці, тривалостей звуків; 2) розвивати вміння аналізу прослуханої музики, здатність порівнювати, навички співу хором; 3) виховувати ціннісне ставлення до різних видів мистецтва, пов’язаних загальними темами Тип уроку: комбінований
Перегляд файлу

                                                          Урок 5

Тема: Розмаїття кольорів і мелодій. Динаміка,тривалості нот. СМ: Л. Фучаджі. «Вальс осіннього листя». М.Дремлюга.              «Лірична пісня» (фортепіано)

Мета: 1) формувати уявлення про тісний взаємозв’язок музики, літератури, живопису, закріпити поняття динаміки в музиці, тривалостей звуків;

2) розвивати вміння аналізу прослуханої музики, здатність порівнювати, навички співу хором;

3) виховувати ціннісне ставлення до різних видів мистецтва, пов’язаних загальними темами

Тип уроку: комбінований

                                                  Хід уроку

1.Організаційний етап. Вступна бесіда

Кожна пора року дарує нові відкриття і враження. Літо чекає на святкову польку, весна зачаровує казковими ритмами. Зима додає загадковості колисанками, а осінь запрошує кружляти у вальсі.

2.Мотивація навчання


 

Кружляє лист у мене на очах,

Неначе він танцює вальс останній,

То осені він признається у коханні,

Мов лист ожив в моїх думках.

 

Кружляє, крутиться, летить

І жовтим фраком він дивує око,

У душу залетів той лист глибоко

І залишився в ній він не на мить.

 

Він там накреслив жовтий слід,

Ту барву осені відому...

 

Я повернулася додому,

А лист продовжив свій політ...

 

Дивлюсь в вікно, ловлю проміння,

Що з листям теж в танок вплелось,

І наче так мені здалось,

Що та мелодія осіння

 

Лунає в темпі вальсу тихо

І листя їй кружляє в такт.

В осінню казку віриш так…

І забувається все лихо. 

      (Віра Дутчак)


 

*Яким ми уявляємо осінній вальс?

*Які рухи можна запропонувати рукам? (можна малювати руками коло, можна плавно диригувати)

*Що таке динаміка і яка гучність буде відповідати осінній темі?

 

 

3.Етап засвоєння нових знань

Динамікою звуть силу звуку. Іншими словами, гучність допомагає зрозуміти характер музики. Fголосне виконання, енергійний посил звуку. Р – виконання тихим звуком, лірика і мрійливість, сум і покій. Композитор може змінювати динамічні відтінки раптово, а може поступово. Це залежить від його авторського задуму.

  Для передачі виразності в музиці є такі помічники: тривалості звуків. Згадайте, за допомогою яких тривалостей можна передати ходу прабабусі, дідуся, тата й мами, дітей?(ціла, половинна, чвертна, восьма). Проплескаймо ритм (гра «Луна») 

   Прослухаймо і проаналізуймо 2 твори.

Сприймання музики:

Л.Фучаджи «Вальс осіннього листя»

https://www.youtube.com/watch?v=tpW_JKdvN8w&list=UUkrg-3KqhaBEgVBBtrnfU1w&index=22

 М.Дремлюга «Лірична пісня» 

https://www.youtube.com/watch?v=f270IUxuLBI

4. Етап перевірки засвоєних знань

Які за характером твори? Чи були вони схожими одне на одне чи відрізнялися?

Що таке ліричний, лірика? (з грецької: твір, виконаний під супровід ліри, літературний твір, емоційно забарвлений, хвилюючий, чутливий)

Який би ви запропонували смайлик для передачі почуттів у музиці цих творів?

5. Етап вокально-хорової роботи, фізкультпауза (на вибір вчителя)

А) розспівування

Б) розучування пісні Н.Май «Веселка»

В) виконання вивчених пісень

6. Підсумковий етап

Як пов’язуються музичні й літературні твори? Чи можна передавати емоції в музиці й живописі одними фарбами?

  Д/з: намалювати осінній вальс, як ви його уявляєте

 7. Рефлексія

Силу звуку називають…

Швидкість виконання музичного твору – це …

Для правильності ритму велику роль виконують…

Емоційність, схвильованість, чуттєвість можна назвати…

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гончаренко Алла
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
30 вересня 2020
Переглядів
1824
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку