Конспект уроку 4 з музичного мистецтва для 3 класу НУШ "Тема: Троїсті музики. СМ: український народний танець «Гречаники»; український народний танець «Картопля» («Плескач»)

Про матеріал
Мета: 1) ознайомити з українським фольклором, що народився з легенд і переказів, формувати образне мислення, здатність порівнювати, давати характеристику музиці; 2) розвивати уважність, тембровий слух, вокально-хорові навички; 3) виховувати ціннісне ставлення до народних творів
Перегляд файлу

                                                      Урок 4

Тема: Троїсті музики. СМ: український народний танець «Гречаники»;  український  народний танець «Картопля» («Плескач») ХТД: «Заяча летка-єнька» (муз. і сл. А.Олєйнікової)    виконання  пісні  з рухами .М/ф «Як козаки наречених визволяли» (фрагмент);              М/ф «Буба» (фрагмент)

 

Мета: 1) ознайомити з українським фольклором, що народився з легенд і переказів, формувати образне мислення, здатність порівнювати, давати характеристику музиці;

2) розвивати уважність, тембровий слух, вокально-хорові навички;

3) виховувати ціннісне ставлення до народних творів

Тип уроку: комбінований

Форма організації пізнавальної діяльності учнів: колективна робота

Методи: аудіовізуальний, інтонаційно-стильове осягнення музики, художня драматургія, метод порівняння і зіставлення

Очікуваний результат: розвиток тембрового слуху, аналізування прослуханої музики, емоційне виконання пісні

Хід уроку:

1.Організаційний етап

  *З якими музичними інструментами ми знайомились? *Які народні танці нам відомі ? *З якими ладами ми знайомі? Що таке музичний супровід * ?

2.Мотиваційний етап

Що таке троїсті музики? Чи знаєте ви  легенду про троїстих музикантів?

Який характер музики, яку вони грають?

3. Етап засвоєння нових знань

  Про свою троїсту музику гуцули створили поетичну легенду… Три хлопці — скрипаль, цимбаліст та сопілкар — закохалися у дівчину. Вибираючи собі нареченого, дівчина запропонувала їм принародно змагатись у грі: чиє виконання народ визнає найліпшим — за того вийде заміж.

Кожний хлопець грав на своєму інструменті найулюбленішу мелодію. Та ж виконання було таким майстерним, що жодний не одержав переваги. Тоді дівчина звеліла кожному зіграти одну й ту ж пісню, — але й цього разу не розсудили найкращого…

Залишилося останнє — грати музикам разом. Та від сумісної гри народилася нечувана досі, чарівна музика і народ вирішив — не слід розлучати музикантів.

А музику ту назвали ТРОЇСТОЮ МУЗИКОЮ…

Сприймання музики:

троїсті музики   https://www.youtube.com/watch?v=kGeqjQFcvtY

З тих пір залишилась добра традиція: запрошувати троїстих музик на весілля.

-Яку музику вони грали? Які характерні риси троїстої музики?

Я пропоную вам послухати українську народну пісню «Гречаники». В якому вона характері виконується?

Сприймання музики:

   https://www.youtube.com/watch?v=ZztczuhVFVc

а ще, народилась традиція під час виконання музики плескати в долоні ритм, ніби допомагаючи музикантам. Так народився танець  «Плескач»

https://www.youtube.com/watch?v=AIWNIt5jhqc

4. Етап закріплення нових знань

*Який характер танців? Які рухи повторюються? Які музичні інструменти супроводжують танці?

Перегляд мультфільмів «Як козаки наречених визволяли», «Буба»

5. Етап вокально-хорової роботи

-Розспівування

-Робота над піснею Н.Май «Шкільна пісня»

-Руханка  https://www.youtube.com/watch?v=XVfnqL8QPiQ

-виконання: А.Олейникова «Заяча летка-єнька»

6. Етап висновків

Так, з легенд і переказів народжуються цілі жанри.

…«Троїстими музиками» донині називають ансамблі, в яких може грати більш аніж 3 виконавці, склад інструментів будь-який, та характер незмінно «весільний»: завжди мажор, чітке відбивання ритму на бубні, високі переспіви сопілки.

    7. Рефлексія

*танець, який завжди супроводжується плесканням в долоні…

*українська народна танцювальна пісня, яку створили як вшанування сил природи…

*ансамбль з трьох виконавців, без яких не проходять весілля та ярмарки

 

docx
Додано
28 вересня 2020
Переглядів
2948
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку