Конспект уроку 5 клас

Про матеріал
Мета: дати учням поняття про звертання, вставні слова і сполучення слів, формувати вміння визначати їх у реченні, правильно ставити розділові знаки; розвивати усне та писемне молен-ня
Перегляд файлу

1

Речення  зі звертанням. Розділові знаки призвертаннях .

Ознайомлення з найуживанішими вставними  словами  . Виділення вставних слів на письмі комами.
Мета: дати учням поняття про звертання, вставні слова і сполучення слів, формувати вміння визначати їх у реченні, правильно ставити розділові знаки; розвивати усне та писемне молення

Очікувані результати: учні знаходять у реченні звертання і вставні слова, наводять приклади; інтонаційно правильно відтворюють речення зі звертаннями й вставними словами; будують речення зі звертаннями та вставними словами з урахуванням ставлення до адресата мовлення; оформляють пунктограмами інтонаційні особливості речень зі звертаннями та вставними словами; знаходять і виправляють пунктуаційні помилки на вивчені правила; дотримуються правильної інтонації в реченнях зі звертаннями та вставними словами; використовують у мовленні звертання та вставні слова як засіб характеристики мовця та передачі ставлення до адресата; використовують вставні слова як засіб зв’язку речень у тексті.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

  • I. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку

1. Завдання учням.

Однією з ознак вихованості вважають уміння дотримуватися норм етикету. Прослухайте текст. Що в тексті вам видалося смішним чи недоречним? Про що забув один зі співрозмовників?

 Добрий день, Михайлику.

 Привіт, лікарю!

 Як самопочуття?

 Все класно!

 Температура не підвищується?

 Ні!

 Ну, бувай, не хворій. На все добре.

 Чао!

  • II. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання.

2. Робота з картками.

3. Бесіда.

 Коли ви спілкуєтеся, як ви звертаєтеся до своїх співрозмовників: як до дорослих, як до однолітків, як до рідних? Чому?

III. Формування вмінь і навичок

1. План пояснення нового матеріалу

1) Що таке звертання?

2) Що таке вставні слова?

3) Групи вставних слів і словосполучень за значенням.

2. Робота з  мовним матеріалом.

1) Прочитайте речення, визначте в них емоційне та стилістичне забарвлення.

Я пам’ятаю колискову, що мама співала мені. Я пам’ятаю, мамо, колискову, що ти співала мені.

2) Простежте, як змінюється відтінок запитання залежно від місця звертання в реченні. Опишіть ситуацію, у якій могло б звучати кожне з них.

 Сергію, що ти знайшов?

 Що ти, Сергію, знайшов?

 Що ти знайшов, Сергію?

3. Робота з підручником.

1) Опрацювання теоретичного матеріалу

2) Виконання вправ і завдань

4. Пунктуаційний практикум.

5. Дидактична гра «Перебудуй речення».

Перебудуйте речення так, щоб виділені слова виступали в ролі звертань.

Яка прекрасна вечірня зоря! Наймиліша мені Батьківщина! Я хочу побачити рідні простори!

6. Опрацювання пам’ятки «Які слова і сполучення слів можуть бути вставними».

7. Пунктуаційний практикум.

IV. Закріплення знань, умінь і навичок

 Творче завдання.

Складіть діалог «Моя улюблена книжка », уживаючи звертання, вставні слова та сполучення слів.V.             

Домашнє завдання

1) Вивчити теоретичний матеріал

2) Виконати вправи

  • VI.              Підсумок уроку

1. Робота з дефектним реченням.

2. Виконання тестових завдань.

doc
Додано
27 травня 2021
Переглядів
540
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку