Конспект уроку 5 клас 6 урок

Про матеріал

Конспект до уроку з музичного мистецтва 5 клас 6 урок до підручника Л.Г. Кондратова.

Про матеріал

Тема. У гості до музичних інструментів.

Мета. Ознайомити учнів з різними музичними інструментами, поняттями «регістр», «діапазон», «тембр» як засоби музичної виразності, ознайомити учнів з творчістю композитора П. Чайковського на прикладах танців з балету «Лускунчик».

Розвивати вміння учнів розрізняти на слух музичні інструменти в творі П. Чайковського, вчити музикувати на шумових інструментах та створювати власні ритмічні імпровізації.

Виховувати інтерес до музичних шедеврів російської музики.

Перегляд файлу

5 клас

      «Музика як вид мистецтва»

Урок №6                                         Тема. У гості до музичних інструментів.

Мета. Ознайомити учнів з різними музичними інструментами, поняттями «регістр», «діапазон», «тембр» як засоби музичної виразності, ознайомити учнів з творчістю композитора П. Чайковського на прикладах танців з балету «Лускунчик».

Розвивати вміння учнів розрізняти на слух музичні інструменти в творі П. Чайковського, вчити музикувати на шумових інструментах та створювати власні ритмічні імпровізації.

Виховувати інтерес до музичних шедеврів російської музики.

 

Тип уроку: комбінований, урок заглиблення в тему.

 

Обладнання: музичний інструмент, комп’ютер, мультимедійна презентація, портрет П. Чайковського.

 

Основні поняття для засвоєння: «діапазон»,«регістр»,«тембр» як засоби муз. виразності, їхня роль у створенні музичного образу.

 

Твори, що вивчаються на уроці:

• П. Чайковський. Балет «Лускунчик»: танець феї Драже, вальс квітів, танець вівчарів.

• «Наша шкільна країна». Муз. Ю.Чичкова, сл. К.Ібряєва —виконання.

 

Хід уроку

1. Вхід під музику П. Чайковського. Організаційний момент. Мотивація до навчання.

 

2. Актуалізація опорних знань:

  • Пригадайте, яку роль виконує ритм у музиці. Яким він буває?
    • Які темпи музики ви знаєте? Назвіть ті, що запам’ятались.
    • Музику яких композиторів ми слухали на минулому уроці?
    • Назвіть твори цих композиторів.

 

3. Вивчення нового матеріалу.

Бесіда про музичні інструменти.

             Зазирнемо в нашу чудову скриньку. Тут знайдемо ще два засоби виразності — тембр і регістр.

  Музичні інструменти поділяють на групи залежно від способу видобування звуків. Кожен інструмент має своє неповторне звучання.

  Пригадайте: існують струнні, духові, ударні та клавішні інструменти. Струнні інструменти звучать тоді, коли торкаються їхніх струн, духові — коли в них вдувають повітря, ударні — коли в них ударяють, а клавішні — при натисканні клавіш.

 

4. Робота зі схемами: скринька музичних інструментів, регістри, діапазон.

Струнно-смичкові: арфа, скрипка, віолончель

Дерев’яні духові: флейта, гобой, кларнет, фагот

Мідні духові: тромбон, туба, труба, валторна

Ударні: барабан, тарілки, трикутник, литаври

 

5. Бесіда про тембральні характеристики музичних інструментів.

  Чи можна музичні інструменти  розпізнати на слух? Як їх розрізнити?

  Кожен інструмент має своє неповторне звучання, свій тембр (забарвлення). До речі, голоси людей теж розрізняють за тембром. Тембр струнних інструментів не можна сплутати зі звучанням духових або ударних, а клавішні інструменти можуть імітувати кожен із них.

 

              Цікаво знати, що кожен інструмент може видавати як найнижчий, так і найвищий звук. Цей обсяг звуків називають діапазоном.

                                                           Діапазон: найнижчий  звук – найвищий звук

 

 Прислухайтеся, мелодія може звучати, наче людський голос, інколи — високо, а буває — низько. Отже, кожен інструмент має свої можливості та звучить по-різному. Таку частину діапазону інструмента називають регістром.

   Розрізняють високий, середній та низький регістри.   Регістри:   Високий    Середній     Низький

 

Музичний словничок

Тембр — «забарвлення» звуку. За тембром можна розрізняти звуки однакової висоти і сили, виконані на різних інструментах або різними голосами.

Діапазон — обсяг звуків музичного інструмента або голосу. Діапазон вимірюється від найнижчого до найвищого звуку.

Регістр — частина звукоряду, ряд звуків певної висоти, тембру.

6. Виконання творчого завдання. Перш ніж виконувати завдання, розгляньте малюнки. На них зображені музичні інструменти. Складіть малюнки так, щоб утворилося три групи: струнні, ударні, духові.

 

7. Музичне сприймання. П . Чайковський. Балет «Лускунчик»: танець феї Драже, вальс квітів, танець вівчарів.

Бесіда про творчість композитора П. Чайковського та його відомі балети.

  Прислухайтеся, як звучать різні інструменти в танцях героїв у балеті «Лускунчик». Цей твір написав відомий вам композитор П. Чайковський. Пригадайте зміст казки з такою ж назвою. Саме в цьому балеті герої казки (фея Драже, квіти, вівчарі) танцюють і рухами «розповідають» казку. Неповторне забарвлення музиці надають музичні інструменти. Спробуйте розпізнати, які музичні інструменти виконують мелодію кожного танцю.

 

8. Аналіз музичного твору.

  • Звучання яких музичних інструментів вам вдалося розпізнати в балеті П. Чайковського? Які з них виконували головну мелодію кожного танцю?
  • В яких регістрах звучать музичні інструменти в танці феї Драже?
  • Як ви гадаєте, зі скількох частин складається цей танець?
  • Який тембр мають струнні інструменти скрипка та арфа? Порівняйте їхнє звучання.
  • Опишіть тембр духових інструментів: флейти, труби і валторни.
  • В якому танці вони виконували основну мелодію?
  • Як ви гадаєте, чи допомогли вам тембри музичних інструментів пригадати казку і «побачити» танці героїв балету?

 

9. Фізкультхвилинка «Хвилинка танцювальна».

 

10. Вокально-хорова робота. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу (за вибором вчителя).

Виконання пісні. «Наша шкільна країна». Муз. Ю. Чичкова, сл. К. Ібряєва.

Розучування 2-го куплету пісні. Виконання окремих складних елементів мелодії пісні з ритмічним супроводом. Відпрац-ня засобів виразності твору: нюансів, відтінків, характеру тощо. Викон-ня пісні під акомпанемент та фонограм. супровід.

 

11. Виконання творчого завдання.

Оберіть той музичний інструмент, який допоможе звучати пісні ще краще. Об’єднайтесь з друзями в групи:

перша група буде грати на ударних інструментах весь куплет;

друга група виконає приспів на металофонах;

третя група — співає пісню.

А тепер обміняйтеся групами. Хто найкращий?

 

12. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

  • На які групи поділяють музичні інструменти?
  •  Чим відрізняються тембри інструментів кожної групи?
  • Що таке регістр? Які регістри ви знаєте?
  • В якому регістрі співають ваші друзі?
  • Який танець із балету П. Чайковського «Лускунчик» вас найбільше вразив? Розкажіть.

 

Приєднуйтеся до наших друзів — послухайте сучасні обробки музики  П.Чайковського.  Розгляньте зображення сучасних електронних музичних інструментів: електрооргана, електрогітари, синтезатора тощо.

  • Що ви знаєте про особливості їхнього звучання?
  • Чим їхній тембр відрізняється від звучання звичайних інструментів? Порівняйте.

 

13. Домашнє завдання.

Послухайте музику, яка лунає у вас вдома. Які інструменти створюють музичний супровід? Охарактеризуйте тембр кожного інструмента. Прислухайтеся, в якому регістрі звучить музика. Якщо маєте бажання — подивіться в Інтернеті відеоуривки балету П. Чайковського «Лускунчик».

                                                            Для допитливих — виконання музичного проекту.

                                                         Проект «Сучасні обробки музичних шедеврів П. Чайковського»

                                                   Мета: записати диск із сучасними обробками музичних творів композитора.

                                    Очікуваний результат: диск під назвою «Сучасні обробки музичних шедеврів П. Чайковського».

                                                                                                         План створення:

      Якби П. Чайковський жив у XXI столітті, то, можливо, грав би на сучасних електронних інструментах. У наш час існує безліч прикладів запису музичних творів відомих композиторів, які виконані на електронних інструментах. Це — сучасні обробки.

      За допомогою вчителів та старших друзів знайдіть в Інтернеті сучасні обробки музики П. Чайковського та їхні правильні назви. Запишіть їх на диск. Візьміть олівці та намалюйте обкладинку для диска.

 

14. Вихід із класу під музику П. Чайковського.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
5006
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку