Конспект уроку 5 клас 8 урок

Про матеріал

Конспект до уроку з музичного мистецтва 5 клас 1 урок до підручника Л.Г. Кондратова.

Про матеріал

Тема. Музична скарбничка композитора.

Мета. Ознайомити учнів з творчістю Дж. Верді на прикладі тріумфального маршу з опери «Аїда», узагальнити знання учнів з теми, повторити всі засоби музичної виразності, які вивчали протягом чверті, визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми.

Розвивати вміння учнів розрізняти та впізнавати на слух музичні твори й пісні, які виконувалися, вміння робити узагальнення та власні висновки, навички виконувати пісні.

Виховувати інтерес до музичних шедеврів зарубіжної класики, ціннісне ставлення до шедеврів музичного мистецтва.

Перегляд файлу

5 клас

      «Музика як вид мистецтва»

Урок №8                                                Тема. Музична скарбничка композитора.

Мета. Ознайомити учнів з творчістю Дж. Верді на прикладі тріумфального маршу з опери «Аїда», узагальнити знання учнів з теми, повторити всі засоби музичної виразності, які вивчали протягом чверті, визначити рівень навчальних досягнень учнів з теми.

Розвивати вміння учнів розрізняти та впізнавати на слух музичні твори й пісні, які виконувалися, вміння робити узагальнення та власні висновки, навички виконувати пісні.

Виховувати інтерес до музичних шедеврів зарубіжної класики, ціннісне ставлення до шедеврів музичного мистецтва.

 

Тип уроку: комбінований, урок узагальнення знань.

 

Обладнання: музичний інструмент, мультимедійна дошка, мультимедійна презентація, портрет Дж. Верді.

 

Основні поняття для засвоєння: засоби музичної виразності, їхня роль, у створенні музичного образу — узагальнення.

 

Твори, що відчаються на уроці:

• Дж. Верді. Тріумфальний марш із опери «Аїда».

• «Пісня про чарівників». Муз. Г. Гладкова, сл. В. Лугового — виконання.

 

 

 

Хід уроку

1. Вхід під музику Дж. Верді. Організаційний момент. Мотивація до навчання.

2. Актуалізація опорних знань. 

На попередніх уроках  «Скринька композитора» поділилась з вами своїми скарбами.  Сьогодні ми перевіримо, чи запамятали ви що зберігається  у цій скринці.

 

Інтерактивна вікторина «Перевір себе» ( «Перевір себе» _вікторина №1_ 5 клас по темі «Музика як вид мистецтва»  можна скачати на сайті «Учитель мистецтва»)

 

4. Виконання творчого завдання «Озвуч картину».

Розгляньте зображену сцену з оперного спектаклю . Уявіть музику, яка її озвучує.

 

  • Грає один інструмент чи цілий оркестр?
  • Яка динаміка твору: голосно чи тихо звучить музика?
  • Визначте регістр — високий, низький, середній або їхнє поєднання.
  • Який темп музики: повільний, помірний чи швидкий?
  • Який музичний лад: мажорний чи мінорний?
  • Який ритмічний рисунок: плавний, чіткий, чеканний чи уривчастий?

 

 А зараз прозвучить відгадка — послухайте музику!

 

5. Музичне сприймання.  Дж . Верді. Тріумфальний марш із опери «Аїда».

Про оперу: «Аїда» — опера Дж. Верді в чотирьох діях. У ній музичне мистецтво досягла нових вершин. Кожний із героїв — Аїда, Радамес, Амнеріс, Амонасро, Рамфіс — мають неповторний характер і образ.

 В опері йдеться про війну Єгипту з Ефіопією, а також про кохання єгипетського полководця Радамеса й ефіопської царівни Аїди.Тріумфальний марш «розповідає» про блискучу перемогу єгиптян над ефіопами і повернення Радамеса з військом додому.

 

6. Аналіз музичного твору.

— Чим особлива ця музика?

— Визначте жанр та характер музичного твору. Обґрунтуйте свою думку.

— Які засоби виразності вам вдалося розпізнати?

— Розкажіть про мелодію, лад, гармонію, ритм, темп, регістр, динаміку твору.

— Який настрій «навіяла» вам музика?

 

7. Бесіда про композитора.

Джузеппе Фортуніно Франческо ВЕРДІ — видатний італійський композитор, диригент. Автор понад 26 опер, квартету та реквієму. Найвідоміші опери Верді — «Бал-маскарад», «Ріголетто», «Травіата», «Трубадур», «Фальстаф», «Отелло», «Аїда». Вони й донині не сходять зі сцен оперних театрів усього світу.

8. Виконання творчого завдання.

Що об’єднує музику з іншими видами мистецтва? Розгляньте таблицю. Серед поданих нижче слів та словосполучень виберіть ті, які найточніше характеризують зв’язок кожного виду мистецтва з музикою.

Вид  мистецтва:   Хореографія,  Театр, Цирк, Живопис, Скульптура,  Кіно, Література.

 

1. Танець і жест. 2. Застигла музика в кольорі.

3. Застигла музика в бронзі. 4. Слово.

5. Сценічна дія і слово. 6. Сценічна дія і зйомка.

7. Акробатика, дресура.

 

9. Фізкультхвилинка «Хвилинка маршу».

 

10. Музична інтерактивна вікторина «Знавці класичної музики » ( 5 клас_Музична вікторина №1 по темі «Музика як вид мистецтва»  можна скачати на сайті «Учитель мистецтва»)

 

11. Вокально-хорова робота. Поспівка. Вправи для розвитку музичного слуху та голосу (за вибором вчителя).

      Виконання пісні. «Пісня про чарівників». Муз. Г. Гладкова, сл. В. Лугового.

      Вивчення другого куплету пісні та виконання твору під фонограмний супровід  (надзвичайно позитивні емоції викликає виконання під відеокараоке. Відеофайл можна скачати на сайті «Учитель мистецтва»)

 

Конкурс на найкраще виконання.

 

12. Виконання творчого завдання. «Впізнай пісню».

За поданими ілюстраціями впізнайте пісні, які ми вивчали раніше на уроках, та заспівайте їх. Хто найшвидше впізнає мелодію пісні? (Малюнки до вивчених пісень: «Веселкова пісня» О. Янушкевич, «Все це потрібно мені» А. Житкевича, «Наша шкільна країна» Ю. Чичкова, «Пісня про чарівників» Р.Гладкова).

 

13. Узагальнення вивченого матеріалу. Рефлексія.

— Пригадайте та назвіть всі засоби виразності, про які ми дізналися впродовж вивчення теми.

— Назвіть музичні твори, які ми слухали. В чому особливості їхнього звучання?

— Який твір Дж. Верді ви знаєте? В чому особливості звучання маршу? Як він називається?

— Який настрій у вас викликала музика композитора?

 

14. Домашнє завдання.

Послухайте музику, що лунає у вас удома. Які засоби виразності ви почули в прослуханих творах? Розкажіть про них своїм друзям та рідним. Намалюйте свої улюблені пісні, котрі вивчали протягом теми.

 

Для допитливих — виконання музичного проекту.

                                                               Проект «Твій музичний словничок»

                                     Мета: створити власний музичний словничок за допомогою підручника.

                                                               Очікуваний результат: словничок.

                                                                              План створення:

Розгляньте уважно в підручнику рубрику «Запам’ятай». Там ви знайдете нові поняття і терміни, з якими ознайомилися на уроках. Із паперу виготовте маленьку книжечку. Запишіть в ній всі нові поняття і терміни за алфавітом, а також їхні значення. Це буде ваш музичний  словничок, або шпаргалочка.

 

15. Вихід з класу під музику Дж. Верді.

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
2059
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку