It’s time to celebrate .Thanksgiving Day
Цілі уроку:
Практичні:
- навчити учнiв вживати лексичний матеріал по темі «Thanksgiving Day» ;
- удосконалювати навички аудіювання, читання, мовлення.
Освітні :
-повторення, закріплення і вживання лексики по темі «Свята».
-поглиблення знань учнів про культуру, історію, реалії і традиції США
Розвиваючi :
- розвиток творчої уяви, пам'яті, логічного мислення учнів, емоційності, активності, швидкостi реакції.
Виховнi:
-виховання почуття поваги, вдячності, толерантності, взаємодопомоги під час роботи в парах i групах, стимулювання інтересу учнів до вивчення англійської мови.
Соціокультурний аспект:
- залучення учнів до культури, традицій і реалій країни виучуваної мови, надання можливості для комунікативного використання англійської мови.
Обладнання:
-комп'ютер, комп'ютерна презентація уроку, проектор, екран, музичний відео сюжет, газети, картинки з атрибутами Дня Подяки, роздатковий матеріал по темі уроку з завданнями.
Lesson Plan
Procedure
T-Class T-P1, T-P2.
But today we’ll speak about one more holiday. You’ll know about history, symbols and about traditions of this day.
|
Christmas |
|
St. Valentine’s Day |
|
Halloween |
|
St. Patrick’s Day |
|
Easter |
Video https://www.youtube.com/watch?v=7Pyvls0xXcU
T. The name of our theme is “Thanksgiving Day”
T. 1. What should we start with…? (Sts’ possible answers: revising the vocabulary, learning new words….)
T. What shall we do in order to learn some information about history, symbols and traditions of this day? (Sts’ possible answers: listen to the stories about this holiday, read the texts)
Thanksgiving Day- день подяки
Harvest [ˈhɑ:vɪst] урожай
Corn [kɔ:n] кукурудза
Feast [fi:st] банкет
Pilgrims [ˈpɪlɡrɪms] паломники
Turkey |ˈtɝːki| індичка
to settle ['setl] оселятися, улаштовуватися
Invited [ɪnˈvaɪtɪd]-запрошувати
Join [ʤɔɪn]- приєднуватися
Open your notebooks and write down these words with the translation
2. Phonetic drill.
T. Repeat after me, please.
[i] give, in, tradition, beginning, Pilgrims, Indians, build, big, Thanksgiving, dinner.
Pilgrims had a very big Thanksgiving dinner.
[i:] beans, people, TV, season, three, eat.
[ǽ] thanks, national, cranberry, mashed, relax, family.
[e] American, together, bread, special.
American families come together for a special dinner.
4.Reading.
T. Read the text. Read attentively, try to remember as many facts as possible. Then you’ll do the test.
1620 one hundred Pilgrims came to America from England. They came on board the ship “Mayflower”. The Native Americans(Indians) helped the Pilgrims. They taught them to plant corn, to build houses, to fish and to hunt. In the autumn of 1621 the Pilgrims had their first harvest. They decided to have a special dinner. The Pilgrims invited the Native Americansto their dinner. It lasted three days. Thanksgiving Day is a national holiday. The families come together for a special dinner. The traditional food on Thanksgiving Day is turkey, corn bread, mashed potatoes, pumpkin pies, beans, nuts and sauce made from cranberries. Shops, classrooms and homes are decorated with turkeys, Pilgrims, Indians, flowers and vegetables. Every Thanksgiving Day there is a very big paradein New York City. One of the traditions of this festival is to send greeting cards.
PB. Ex 1 p. 69 Fill in the words to complete the text.
5.Writing
WB. Ex.1 p.48. Choose to complete the sentences.
6.Exercise for eyes (Zvezdochet – presentation)
8.Gratitude
7. Thang’s giving message secret puzzle
8. A song “Things I am thankful for”
Lyrics:
There are many things I am thankful for
I can find them near and far
There are many things I am thankful for
Let me tell you what they are
I'm thankful for the earth
I'm thankful for the sea
I'm thankful for my friends
And I'm thankful to be me.
T. Watch the video and try to sing together.
What have you learnt new today?
What did you do during the lesson?
Do you like our lesson?