Урок української мови 1клас
Тема: Бука « Б» (бе) на позначення звука [б] та пом’якшеної його вимови [б’].
Мета. Ознайомити учнів з буквою Б (бе), якою позначаються на письмі звуки [б], [б’]. Навчити правильно вимовляти звуки, впізнавати їх у словах. Формувати уміння читати відкриті та закриті склади з новою буквою; формувати навичку читання слів із вивченими буквами; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів.
Розвивати аналітичні та синтетичні вміння, зв’язне мовлення. Збагачувати словниковий запас учнів.
Обладнання: картки зі словами для гри, предметні малюнки,об’ємна модель букви Б, сюжетні малюнки,набор лєго,мультимедійний комплект, відео.
Перебіг уроку.
І.Організаційний момент.
Продзвенівчаклун-дзвінок
Починається урок
Всі за парти тихо всілись
І на мене подивились.
Покажітьмені, який у вас настрій. Чому сааме такий?
-Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
ІІ.Актуалізація опорнихзнань. Повторення вивченого.
Щоб отримать перші фішки, треба повторити трішки!
— На які групи поділяються звуки?
Назвіть голосні звуки. Чим вони відрізняються від приголосних?
Робота в парах.
-Дітки, давайте поділимо слова на склади і вазначемо скільки складів
має кожне слово. У вас на партах є картки з малюнками (Ялинка,пеньрукавички,лижі)
Назвіть слова,які зображені на малюнках. Поділіть їх на
склади і прищіпочками позначте кількість складів у словах.
Робота з цеглинками лєго.
-Я покажу вам предметні малюноки,а вам треба збудувати башту з цеглинок лєго, прочитавши слова і вибравши цеглинку, яка відповідає малюнку.Так ми з вами збудуємо башту. (демонстрація презентації)
-Перевіримо в кого вийшла така башта,як у мене?
-Ви – МОЛОДЦІ!Добре попрацювали ,а зараз трошки відпочинемо!
(руханка із лєго)
ІІІ.Набуття нових знань.
1.Загадки про білочку і про бобра.
-Дітки, сьогодні до вас на урок завітали лісові гості. Відгадайте, хто вони?
(Білка і бобер)
-Виділіть перший звук у цих словах.
-Як ви думаєте, це голосний звук, чи приголосний?
-Чому так думаєте?
Учні промовляють за вчителем: б-б-б-ілка, виділяють звук [б], повторюють його кілька разів, спостерігають за артикуляцією.
2. Вчитель пояснює спосіб творення звука [б]:
– при вимові звука [б] губи стиснуті, дещо витягнуті вперед, ротова порожнина закрита; струмінь видихуваного повітря прориває перешкоду. Це приголосний, який вимовляється дзвінко.
3.Порівняння звуків [б] і [б’] за вимовою і звучанням.
(Губи злегка стискуються, язик притискається до нижніх зубів).
То ж буква «Б» позначає напівпом’якшений губний дзвінкий звук .
4.Виокремлення звука «б» в словах.
-Діти, наша білочка восени назбирала багато горішків та заховала їх в різні місця. Тепер не може їх знайти . Давайте їй у цьому допоможем,виконавши цікаві завдання.
Мороз намалював на вікнах різні силуети. Назвіть ці предмети(барабан,баран,бобер,бурульки)
-Що спільного у цих слів?( вони починаються зі звука «б».)
5. Визначення місця звука «б»в словах
(бант,собака,кубики,Буратіно,краб)
6.Артикуляційна хвилинка
Чистомовка
У бобра є труба – ба-ба-ба
Він заграв біля верби- би-би-би
І гудить він у трубу –бу-бу-бу
Щоб сподобатись тобі – бі-бі-бі
7.Вивчення букви
Білочка дуже вдячна вам за допомогу,тому принесла вам подарунок,яким хоче з вами поділитись( принесла об’ємну букву Б)
А у нашого класу із білочкою є щось спільне- наш клас називається 1 –Б кл.
(Слайд з віршиком про 1-Б)
Велика буква Б (бе) і її помічниця – Маленька буква б (бе). Вони відрізняються за своєю формою.
-На що схожа літера Б (бе)?
(На бандуру, на білочку з горішком, на гуску)
– Велика буква Б (бе) складається з трьох елементів: прямої вертикальної лінії, до якої вгорі приєднується коротка горизонтальна лінія, і лівого півовала.
-– Мала буква б (бе) складається з двох елементів: овала і хвилястої лінії над ним. Вона схожа на букву "о” з хвостиком угорі.
8.Читання злиття ,буквосполучення, слів.
9.Вправа на розширення кута зору
10.Фізхвилинка для відпочинку очей.
11.Читання слів по таблиці.
12. Робота в групах.
-На вулиці був сильний вітер і слова речення розвіяв. Допоможіть скласти речення!(Коло озера росте верба)
-А бурульки трошки розтанули і змили частину букв. Відновіть речення!
(Борис коло будинку катавсь на ковзанах.)
13. Робота в зошиті з читання.
а)Друкування букви б та складів з нею;
б)Встав пропущену літеру. З’єднай слова з відповідними малюнками;
в)Надрукуй назви тварин.
14. Робота над текстом « Білка»
Читання тексту вчителем.
Повторнечитання тексту учнями «ланцюжком»
Ромашка Блума:
15. Спостереженяя за словами ,які однаково пишуться,але відрізняються наголосом.
-Розгляньте малюнки!
-Де сидить бобер? А білка?
-Прочитайте речення під малюнками.
-Зверніть увагу на написання виділених слів. Що змінилось?
-Чи залежить значення слова від наголосу?
ІV. Підсумок уроку
-Давайте пригадаємо,що цікавого було на уроці?
-Що вам сподобалось?
-Який у вас зараз настрій? Чому саме такий?
Тест на самооцінку
Хто попрацював не дуже добре – підніміть руку.
Добре – погладьте себе по голівці.
Старанно – поаплодуйте.
Ви всі заслуговуєте оплесків-молодці! Дякую вам за урок!