Конспект уроку. Буква Б (бе) на позначення звука "Б".

Про матеріал
Мета. Ознайомити учнів з буквою Б (бе), якою позначаються на письмі звуки [б], [б’]. Навчити правильно вимовляти звуки, впізнавати їх у словах. Формувати уміння читати відкриті та закриті склади з новою буквою; формувати навичку читання слів із вивченими буквами; удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів. Розвивати аналітичні та синтетичні вміння, зв’язне мовлення. Збагачувати словниковий запас учнів.
Перегляд файлу

Урок української мови 1клас

Тема:   Бука « Б» (бе) на позначення звука [б] та пом’якшеної його вимови [б’].

Мета. Ознайомити учнів з буквою Б (бе), якою позначаються на письмі звуки [б], [б’]. Навчити  правильно вимовляти звуки, впізнавати їх у словах. Формувати уміння читати відкриті та закриті склади з новою буквою; формувати навичку читання слів із вивченими буквами;  удосконалювати вміння робити звуковий аналіз слів.

Розвивати аналітичні та синтетичні вміння, зв’язне мовлення. Збагачувати словниковий запас учнів.

Обладнання: картки зі словами для гри, предметні малюнки,об’ємна модель букви Б, сюжетні малюнки,набор лєго,мультимедійний комплект, відео.

Перебіг уроку.

І.Організаційний момент.

Продзвенівчаклун-дзвінок

Починається урок

Всі за парти тихо всілись

І на мене подивились.

http://kopilkaurokov.ru/uploads/user_file_563787ea24ff4/prirodnaia-zona-arktichieskaia-pustynia_1.jpegПокажітьмені, який у вас настрій. Чому сааме такий?


 

 

 

 

-Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

 

ІІ.Актуалізація  опорнихзнань.  Повторення вивченого.

Щоб отримать перші фішки, треба повторити трішки!

— На які групи поділяються звуки?

Назвіть голосні звуки. Чим вони відрізняються від приголосних?

Робота в парах.

-Дітки, давайте поділимо слова на склади і вазначемо скільки складів

має кожне слово. У вас на партах є картки з малюнками (Ялинка,пеньрукавички,лижі)

 Назвіть слова,які зображені на малюнках. Поділіть їх на

склади і прищіпочками позначте кількість складів у словах.

 

  • Молодці, так тримати!
  • Ну – мо  далі працювати!

Робота з цеглинками лєго.

-Я покажу вам предметні малюноки,а вам треба збудувати башту з цеглинок лєго, прочитавши слова і вибравши цеглинку, яка відповідає малюнку.Так ми з вами збудуємо башту. (демонстрація презентації)

-Перевіримо в кого вийшла така башта,як у мене?

-Ви – МОЛОДЦІ!Добре попрацювали ,а зараз трошки відпочинемо!

               (руханка із лєго)

 

ІІІ.Набуття нових знань.

1.Загадки про білочку і про бобра.

-Дітки, сьогодні до вас на урок завітали  лісові гості. Відгадайте, хто вони?

(Білка і бобер)

-Виділіть перший звук у цих словах.

-Як ви думаєте, це голосний звук, чи приголосний?

-Чому так думаєте?

    Учні промовляють за вчителем: б-б-б-ілка, виділяють звук [б], повторюють його кілька разів, спостерігають за артикуляцією.

  2.  Вчитель пояснює спосіб творення звука [б]:

    – при вимові звука [б] губи стиснуті, дещо витягнуті вперед, ротова порожнина закрита; струмінь видихуваного повітря прориває перешкоду. Це приголосний, який вимовляється дзвінко.

 

3.Порівняння звуків [б] і [б’] за вимовою і звучанням.

  • Як вимовляється перший звук у словах: білка і бобер?
  • В якому слові чути твердий приголосний [б]?.. (бобер).
  • В якому слові чути напівпом’якшений приголосний [б’]? (білка).
  • Як змінюють положення мовні органи при вимові напівпом’як-шеного звука [б’]? Буква і його лише пом’якшує.

(Губи злегка стискуються, язик притискається до нижніх зубів).

То ж буква «Б» позначає напівпом’якшений губний дзвінкий звук .

4.Виокремлення звука «б» в словах.

 

-Діти, наша білочка восени назбирала багато горішків та заховала їх в різні місця. Тепер не може їх знайти . Давайте їй у цьому допоможем,виконавши цікаві завдання.

Мороз намалював на вікнах різні  силуети. Назвіть ці предмети(барабан,баран,бобер,бурульки)

-Що спільного у цих слів?( вони починаються зі звука «б».)

 

5. Визначення місця звука  «б»в словах

(бант,собака,кубики,Буратіно,краб)

 

6.Артикуляційна хвилинка

Чистомовка

У бобра є труба – ба-ба-ба

Він заграв біля верби- би-би-би

І гудить він у трубу –бу-бу-бу

Щоб сподобатись тобі – бі-бі-бі

 

7.Вивчення букви

Білочка дуже вдячна вам за допомогу,тому принесла вам подарунок,яким хоче з вами поділитись( принесла об’ємну букву Б)

А у нашого класу  із білочкою є щось спільне- наш клас називається 1 –Б кл.

(Слайд з віршиком про 1-Б)

Велика буква Б (бе) і її помічниця – Маленька буква б (бе). Вони відрізняються за своєю формою.

-На що схожа літера Б (бе)?

    (На бандуру, на білочку з горішком, на гуску)

– Велика буква Б (бе) складається з трьох елементів: прямої вертикальної лінії, до якої вгорі приєднується коротка горизонтальна лінія, і лівого півовала.

-– Мала буква б (бе) складається з двох елементів: овала і хвилястої лінії над ним. Вона схожа на букву "о” з хвостиком угорі. 

 

8.Читання злиття ,буквосполучення, слів.

9.Вправа на розширення кута зору

10.Фізхвилинка для відпочинку очей.

11.Читання слів по таблиці.

 

12. Робота в групах.

-На вулиці був сильний вітер і слова речення розвіяв. Допоможіть скласти речення!(Коло озера росте верба)

-А бурульки трошки розтанули і змили частину букв. Відновіть речення!

(Борис коло будинку катавсь на ковзанах.)

 

13. Робота в зошиті з читання.

   а)Друкування букви б та складів з нею;

   б)Встав пропущену літеру. З’єднай слова з відповідними малюнками;

    в)Надрукуй назви тварин.

 

14. Робота  над текстом « Білка»

Читання тексту вчителем.

Повторнечитання тексту учнями «ланцюжком»

Ромашка Блума:

  • Де Білочка вимостила собі гніздо?
  • Ви дійсно думаєте,що їй затишно буде у дуплі?
  • Як ви думаєте чи зможе Білочка пережити в люту зиму? Чому?
  • Чому Білочка весело стрибала?
  • Чим відрізняється життя диких тварин від життя свійських тварин?
  • Що б сталося,якби Білочка не готувалась до зими?
  • Чим люди взимку можуть допомогти диким тваринам?
  • Дайте характеристику Білочці.

15. Спостереженяя за словами ,які однаково пишуться,але відрізняються наголосом.

-Розгляньте малюнки!

-Де сидить бобер? А білка?

-Прочитайте речення під малюнками.

-Зверніть увагу на написання виділених слів. Що змінилось?

-Чи залежить значення слова від наголосу?

ІV. Підсумок уроку 

-Давайте пригадаємо,що цікавого було на уроці?

-Що вам сподобалось?

-Який у вас зараз настрій? Чому саме такий?

Тест на самооцінку

Хто попрацював не дуже добре – підніміть руку.

Добре – погладьте себе по голівці.

Старанно – поаплодуйте.

Ви всі заслуговуєте оплесків-молодці! Дякую вам за урок!

docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
2018
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку