Тема дня.Правильна вимова слів із подовженими приголосними звуками.

Про матеріал
Мета: навчати учнів правильно вимовляти і писати слова з подовженими м’якими приголосними звуками, виконувати звуко-буквений аналіз; розвивати увагу; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________   Українська мова  1  клас

 

Тема місяця.

Тема дня.Правильна вимова слів із подовженими приголосними звуками.

Мета: навчати учнів правильно вимовляти і писати слова з подовженими м’якими

приголосними звуками, виконувати звуко-буквений аналіз; розвивати увагу; виховувати любов до природи.

Формувати групу компетентностей:

-Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

-Загальнокультурну компетентність для дотримання норм української

літературної мови та мовленнєвого етикету.

-Інформаційну компетентність шляхом роботи з підручником та різними

джерелами інформації;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом формування каліграфічних навичок.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі

Обговорює сюжетно-рольову гру, в якій брав/-ла участь (як відбувалася гра?, чи отримали задоволення від гри? якщо ні, то що цьому перешкодило)

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось / кимось)

Ставить запитання до усного повідомлення й відповідає на запитання

Розповідає про власні почуття та емоції від прослуханого висловлення (казка, вірш, розповідь про події з життя) або побаченого (про спостереження за чимось/ кимось)

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова

Уживає відповідну до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо)

Продовжує текст (казка, оповідання тощо) за ілюстраціями

Читає слова із вивченими буквами

Читає вголос тексти, складені з 5-6 речень. Інтонує кінець речення, враховуючи розділовий знак (крапка, знак питання, знак оклику)

Розгадує ребуси

Відтворює графічні знаки за зразком

Записує слова з вивченими буквами, вимова і написання яких збігаються

Записує під диктування слова, у яких написання не розходиться зі звучанням

Записує тексти з 5 – 6 коротких речень

Записує текст з 3 – 4 поширених речень, який створює на основі поданих непоширених речень

Висловлює свої думки і почуття з приводу простих медіатекстів (мультфільм, світлини)

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним або позиція приголосного в кінці слова)

Бере участь в мовних іграх з творення нових слів (наприклад, міняє послідовність звуків або складів)

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

Вправа «Настрій ведмедика»

Описание: kak_narisovat_koda_iz_bratec_medvezhonok_karandashom_pojetapnoОписание: mishkaОписание: 37f2905a2542d14f0c368e0a11c4dbff

 

ІІ. Етап цілепокладання

На сьогоднішньому уроці ми вивчимо подовженні м’які приголосні звуки та їх позначення під час письма.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

ВЗАЄМОДІЄМО УСНО

Робота зі словом

  • Чи знаєте ви що таке хоббі?
  • Яке хоббі є у вас?

Складання усної розповіді про улюблене заняття

ДОСЛІДЖУЄМО МОВЛЕННЯ

Відгадайте загадки. Запишіть слова-відгадки. Побудуйте їх звукові моделі.

Стоять красуні на воді,

Вінки в них білі й золоті. (Латаття ).

На вазі не зважити,

На базарі не купити. ( Знання ).

На стелі в куточку висить сито,

Не руками звито. (Павутиння ).

Ношу його багато років,

А ліку йому не знаю. ( Волосся ).

Робота з підручником.

Візьміть до уваги!

Подовження звука у звуковій моделі позначається двокрапкою.

— Чітко вимовте слова з подовженими м’якими приголосними звуками.

Полісся, волосся, колосся, узлісся, галуззя, мотуззя, змагання, навчання, проміння, каміння, вбрання, насіння, зілля, бадилля, рілля, Ілля.

— Складіть звукові моделі слів: волосся і насіння.

— Запишіть слова, поділивши їх для переносу. З одним зі слів складіть речення. Визначте і підкресліть у ньому головні слова. До кожного головного слова поставте питання.

Робота зі словниковим словом

Вимова і написання слова вересень

Ве́ресень

Ве́ресень (ма́їк) — дев'ятий місяць року в григоріанському календарі, він має 30 днів. Назва вересня прийшла з Полісся. Там у цей період цвіте верес — цінна медоносна рослина.

Описание: http://www.kazved.ru/Thumbnail.aspx?w=670&img=/uploadimg/326561_240896_%D1%86%D0%B2%D0%B5%D1%82%D1%8B.jpgСиза ниточка осіння –

Шовковисте павутиння…

Тче павук вуаль для гаю,

Може, кошик для врожаю…

Із туманів дивна сітка,

Або вересня борідка?

Поміж небом та землею

Описание: http://adressnew.users.photofile.ru/photo/adressnew/4074736/xlarge/99041602.jpgВітер бавиться із нею…

Із узорами мережка…

Для верби, сосни сережка?

Стрічка вільсі для браслета?

Ні, для вересня тенета!

  (Марина Алдон)

Прислів’я та приказки

  • Вересень весіллями багатий.
  • Садок у вересні, що кожух у січні.
  • Верещить вересень, що вже осінь.
  • Як вересніє, до й дощик сіє.

Загадка

У південний край землі відлітають журавлі.

Знов лункий шкільний дзвінок нас покликав на урок.

 Як цей місяць, діти, звати?

Прошу вас відповідати. (Вересень)

Завдання

1. Запиши слово вересень каліграфічно.

2. Вправа "Асоціативний кущ"  ( дібрати до слова вересень слова, які його характеризують)

ВЗАЄМОДІЄМО ПИСЬМОВО

Хвилинка чистопису

нняня знання

— Доберіть слова з цими буквосполученнями.

— Складіть речення з одним зі слів і каліграфічно запишіть.

Запишіть слова, поділяючи їх для переносу.

Взуття, життя, обличчя, узлісся.

З’єднайте слово і його ознаку.

Ящірка    щасливий

щітка    прудка

друг    нова

день    щирий

— Яка буква, що позначає два звуки, зустрічається у кожному словосполученні?

— Які ще букви можуть позначати два звуки? Наведіть приклади.

— Поставте наголос у словах-ознаках.

Гра «Порівняй!»

— Визначте кількість звуків у словах і поставте знаки «<», «>», «=».

Сіно = сани син      синь сон      дощ

Щітка > кішка дзиґа      мотив джміль      парта

Рак      мак щит      вуж гора      нора

Лось      ліс гриб      гість щиглик      дзвоник

Гра «За алфавітом»

— Спишіть слова в алфавітному порядку. Запам’ятайте їх написання. Над словами поставте наголос.

Волосся, колосся, завдання, читання, суддя, насіння.

Фізкультхвилинка

Розминка за малюнком з ведмедиком

Утворіть слова за схемою. Запишіть їх за алфавітним порядком.

Гра «Доміно»

Кожному учневі вчитель видає картку доміно (всього 28 карток), на яких написано слова або частини слів. Гру починає той, у кого є чиста картка. Далі називається картка, перша половина якої чиста, а друга — з початком нового слова. Картка із закінченням цього слова — наступна і т. ін.

ДОСЛІДЖУЄМО МЕДІА

Робота з мультимедійною презентацією

Пошук потрібної інформації в оголошенні за поданими запитаннями.

Вчитель роздає учням газети з оголошеннями.

  • Знайдіть оголошення про продаж квартир.
  • Знайдіть за яку суму продають 1-, 2-, 3- кімнатну квартиру.
  • Знайдіть в оголошенні продаж квартири у вашому мікрорайоні.

ТЕАТРАЛІЗУЄМО

Учні отримують літери таким чином щоб могли скласти слова з подвоєнням. По команді вчителя діти пританцювуючи складають слова.

Або

Дитина витягує слово з подвоєнням і має з-за допомогою жестів та міміки пояснити його учням.

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

  • Як позначається подовження звука у звуковій моделі?
  • Чи сподобався вам урок?
  • Чи все вдалося під час уроку?
  • З чим виникли проблеми? Що ви не зрозуміли?

 

1

 

docx
Додано
31 січня 2022
Переглядів
457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку