Конспект уроку "Чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів"

Про матеріал
План-конспект уроку з української мови 3 клас. "Чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів"
Перегляд файлу

Українська мова 3 клас І семестр 

Тема: Чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів.

 

Очікувані результати:

 

Взаємодіємо письмово

 

Учень/учениця:

  • створює самостійне письмове висловлення (розповідь, опис, міркування) на теми, які його / її цікавлять, за прочитаним твором, про ситуацію з життя в школі, сім’ї тощо, зважаючи на мету та адресата [4 МОВ 3-3.1-2];
  • обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, малій групі, відзначає позитивні характеристики [4 МОВ3-3.3-3];

 

Досліджуємо мовлення

 

Учень/учениця:

  • з’ясовує будову слова; утворює нові слова, пояснює роль закінчень, значення

префіксів і суфіксів для правильного вживання слів усно та на письмі [4 МОВ 5-4.1-1];

  • удосконалює свою вимову, зважаючи на фонетичні закономірності (збіг приголосних, кінцевий приголосний, наголошені та ненаголошені голосні тощо) [4 МОВ 5-4.1-3]; - утворює в процесі мовлення відповідні граматичні форми слів різних частин мови [4 МОВ 5-4.1-4]; - вправно будує речення, зважаючи на мету висловлювання [4 МОВ 5-4.1-5];

 

Взаємодіємо усно

 

Учень/учениця:

  • обговорює усне повідомлення в парі або групі для пошуку додаткових аргументів або спростування наведених [4 МОВ 1-1.1- 3];
  • передає зміст повідомлення за допомогою асоціативних схем, таблиць [4 МОВ 1-1.2

-4] - висловлює своє ставлення до усного повідомлення (наприклад, прагнення спростувати або шукати додаткові аргументи на захист) [4 МОВ 1-1.5-1]

 

Читаємо

 

Учень/учениця:

добирає необхідну інформацію з різних джерел: шукає її у словниках, довідниках, енциклопедіях, бібліотеці, Інтернеті [4 МОВ 2-2. 5-3]


 

Українська мова 3 клас І семестр Урок № 47

 

Тема: Чергування голосних і приголосних звуків у коренях слів.

 


 

І. Вступна частина


Зміст уроку


Підручник с. 76-78


 

ІІ. Основна частина

  1. Введення в тему (Слайд 3) Вправа з Lego “Зайве слово»
    • Покажіть цеглинкою зайве слово.
    • Поясніть, чому?
    • Назвіть корінь в споріднених словах.

  

- Складіть і запишіть речення зі спорідненими словами до слова малюк. Позначте корінь.

 

  1.   Здобуття та поглиблення знань Робота з підручником

Зазвичай корінь у споріднених словах пишеться однаково. Але бувають слова, у коренях яких відбувається чергування голосних і приголосних звуків.

 

Довідничок (Слайд 4) Пригадай!

Чергуватися — по черзі змінювати одне одного.

 

Чергування голосних звуків [е]—[і], [о]—[і] Вправа № 1

  • Спиши, уставляючи потрібну букву.
  • Познач корінь слів. Склади речення з однією парою слів.

Чергування приголосних звуків [г]—[ж]—[з’], [к]—[ч]—[ц’], [х]—[ш]—[с’]

Вправа № 3

  • Спиши стовпчики слів. Познач корінь.
  •      Підкресли букви, які позначають приголосні звуки, що чергуються.
  • У яких словах відбулося чергування і голосних, і приголосних звуків?

 

Робота в групах (за впр. № 3)

  • Випишіть з кожного стовпчика по одному слову.
  • Складіть у групах веселу історію, уживаючи всі ці слова.

 

Хвилинка відпочинку Вправа № 4 (Слайд 5-6)

  • Запиши споріднені слова.
  • Які слова не є спорідненими? Чому?

Визнач корінь. У коренях яких слів відбулося чергування?

 

Щоденні 5 «Робота зі словами». Стіна слів (Слайд 7)

дорогий

 

Працюємо в парах (за впр. № 4)

  •      Складіть три речення з однією групою споріднених слів у парі так, щоб перше речення було розповідним, друге — питальним,  а третє — спонукальним.

 

Редагуємо (Слайд 8)

У школьній їдальні пекли пирожки. У книгі є закладка.

 

  1.  Працюємо самостійно вдома. Вправа № 2
  • Запиши виділені слова парами. Визнач корінь.
  • Підкресли букви, які позначають звуки, що чергуються.

 

ІІІ. Заключна частина

 

Рефлексія. Зворотній зв’язок

Використані матеріали при створенні конспекту та презентації:

1. Українська мова та читання: підручник для 3 класу закл.загал.середн.освіти (у 2-х част.) : Ч.1 / Інна Большакова, Марина Пристінська. – Харків: В-во “Ранок”, 2020.

МС НУШ


Стіна слів

 

 

docx
Додав(-ла)
Kaflanova Diana
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
1761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку