Конспект уроку "Числівник у фразеологізмах"

Про матеріал

Вашій увазі пропоную розробку уроку для 6 класу на тему "Числівник у фразеологізмах". Сподіваюся, що підібрані завдання уроку будуть цікаві вашим учням.

Перегляд файлу

Предмет:     Українська мова

Клас : 6

Тема. Числівники у фразеологізмах; засвоєння таких фразеологізмів

Мета: навчальна: удосконалювати знання учнів про числівник, повторити відомості про фразеологізми, засвоїти фразеологізми, до складу яких входять числівники; розвивальна: розвивати усне та писемне мовлення, творчі здібності, пам’ять, увагу; виховна: виховувати допитливість, старанність, наполегливість.

Тип уроку: комбінований

Обладнання: дошка, підручник, фразеологічний словник, мультимедійна дошка.

ХІД УРОКУ

І Організаційний момент

Доброго дня, любі діти. Рада вітати вас на уроці здоровими та усміхненими, сподіваюсь ваш настрій після уроку стане ще кращим.

ІІ Актуалізація опорних знань

Виготовлення лепбука при вивченні теми "Фразеологізми"

  1. Погляньте, будь ласка, на хмаринку слів, зображену на дошці.
  2. Випишіть  3 фразеологізми та поясніть їхнє значення за допомогою фразеологічного словника.
  3. Що таке фразеологізми?
  4. Як ви вважаєте, що може бути спільного між  фразеологізмами і числівниками?

ІІІ Оголошення теми та мети уроку

ІV Мотивація навчальної діяльності

V Основний зміст роботи

  1. Творчий диктант.

 Від поданих кількісних числівників утворіть порядкові. З 2 порядковими числівниками на вибір складіть речення. Провідміняйте один кількісний і один порядковий числівники.

П’ять, десять, чотирнадцять, сто, сімсот, один, дев’яносто, сім, сто двадцять один, сімдесят три, шістдесят вісім, чотириста двадцять, сорок дев’ять.

  1. Робота в групах.

Прийом «Концентрація»

Любі діти, об’єднайтеся в групи по 4 – 5 чоловік. Кожна група отримає аркуш, перевернений  завданням вниз. За моїм сигналом ви перевернете їх, прочитаєте завдання протягом 3 хвилин , а потім знову перевернете аркуші та віддасте їх мені. Після цього кожен учень записує в зошиті те, що запам’ятав. Далі група записує всю інформацію на окремому аркуші. Виграє та команда, що найбільш повно відтворить написане на аркушах.

Завдання для 1 групи:

Прочитайе і запишіть подані фразеологізми, поясніть їхнє значення. Підкресліть числівники.

На два фронти, два чоботи – пара, сім раз одміряй – один раз відріж, сидіти на двох стільцях, убити двох зайців, в одну дудку грати, два боки однієї медалі, від горшка три вершка.

Завдання для ІІ групи: Прочитайе і запишіть подані фразеологізми, поясніть їхнє значення. Підкресліть числівники.

Під три чорти, в чотири ока, жити між чотирьох стін, п’яте через десяте, потрібний як возу п’яте колесо, перша ластівка, сім смертних гріхів, у семи няньок дитя без ока.

Завдання для ІІІ групи: Прочитайе і запишіть подані фразеологізми, поясніть їхнє значення. Підкресліть числівники.

Знову двадцять п’ять, тридцять срібняків, за тридев’ять земель, на одинадцятий номер, десятою дорогою обминати,

      сьома вода на киселі, намолоти сім мішків гречаної вовни.

  1. Індивідуальна робота

Метод «Вибери завдання сам».

  • Діти, на дошці написані варіанти завдань. Кожен з вас обирає собі варіант завдання за інтересом і силою. Сильніші учні можуть виконати декілька завдання.

Варіант І

Відсканувати QR-код і виконати завдання.

https://learningapps.org/qrcode.php?id=p164ftwza20

Варіант ІІ

Складіть речення з поданими фразеологізмами.

Від горшка два вершка, мж двох вогнів,  заблукати у трьох соснах,  сидіти в чотирьох стінах,  намолоти сім мішків гречаної вовни,  десята спиця в колесі.

Варіант ІІІ

Напишіть твір-мініатюру (5- 7 речень) на тему «Один за всіх і всі за одного», використовуючи фразеологізми і числівники.

VІ Підсумок уроку

Гра «Мікрофон»

Продовжіть речення.

Найбільше мені запам’яталися такі фразеологізми….

VІІ Домашнє завдання

 Прийом «Ярмарок-продаж» (кожне завдання має свою бальну «ціну»

  1. На 4- 6 балів. Повторити  правила параграфи 52 – 57. Записати подані фразеологізми, з одним із них скласти речення. Підкресліть числівники. Скорчитися в три погибелі; знати, як свої п’ять пальців; шосте чуття; тридцять срібляників.
  2. На 7- 9 балів. Повторити  правила параграфи 52 – 57. Записати подані фразеологізми,пояснити їхнє значення, з одним із них скласти речення. Підкресліть числівники. Скорчитися в три погибелі; знати, як свої п’ять пальців; шосте чуття; тридцять срібляників.
  3. На 10 – 12 балів. Повторити  правила параграфи 52 – 57. Напишіть твір-мініатюру (7 – 10 речень) на вільну тему, використовуючи фразеологізми та числівники.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого 2021
Переглядів
1897
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку