Вашій увазі пропоную розробку уроку для 6 класу на тему "Числівник у фразеологізмах". Сподіваюся, що підібрані завдання уроку будуть цікаві вашим учням.
Предмет: Українська мова
Клас : 6
Тема. Числівники у фразеологізмах; засвоєння таких фразеологізмів
Мета: навчальна: удосконалювати знання учнів про числівник, повторити відомості про фразеологізми, засвоїти фразеологізми, до складу яких входять числівники; розвивальна: розвивати усне та писемне мовлення, творчі здібності, пам’ять, увагу; виховна: виховувати допитливість, старанність, наполегливість.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: дошка, підручник, фразеологічний словник, мультимедійна дошка.
ХІД УРОКУ
І Організаційний момент
Доброго дня, любі діти. Рада вітати вас на уроці здоровими та усміхненими, сподіваюсь ваш настрій після уроку стане ще кращим.
ІІ Актуалізація опорних знань
ІІІ Оголошення теми та мети уроку
ІV Мотивація навчальної діяльності
V Основний зміст роботи
Від поданих кількісних числівників утворіть порядкові. З 2 порядковими числівниками на вибір складіть речення. Провідміняйте один кількісний і один порядковий числівники.
П’ять, десять, чотирнадцять, сто, сімсот, один, дев’яносто, сім, сто двадцять один, сімдесят три, шістдесят вісім, чотириста двадцять, сорок дев’ять.
Прийом «Концентрація»
Любі діти, об’єднайтеся в групи по 4 – 5 чоловік. Кожна група отримає аркуш, перевернений завданням вниз. За моїм сигналом ви перевернете їх, прочитаєте завдання протягом 3 хвилин , а потім знову перевернете аркуші та віддасте їх мені. Після цього кожен учень записує в зошиті те, що запам’ятав. Далі група записує всю інформацію на окремому аркуші. Виграє та команда, що найбільш повно відтворить написане на аркушах.
Завдання для 1 групи:
Прочитайе і запишіть подані фразеологізми, поясніть їхнє значення. Підкресліть числівники.
На два фронти, два чоботи – пара, сім раз одміряй – один раз відріж, сидіти на двох стільцях, убити двох зайців, в одну дудку грати, два боки однієї медалі, від горшка три вершка.
Завдання для ІІ групи: Прочитайе і запишіть подані фразеологізми, поясніть їхнє значення. Підкресліть числівники.
Під три чорти, в чотири ока, жити між чотирьох стін, п’яте через десяте, потрібний як возу п’яте колесо, перша ластівка, сім смертних гріхів, у семи няньок дитя без ока.
Завдання для ІІІ групи: Прочитайе і запишіть подані фразеологізми, поясніть їхнє значення. Підкресліть числівники.
Знову двадцять п’ять, тридцять срібняків, за тридев’ять земель, на одинадцятий номер, десятою дорогою обминати,
сьома вода на киселі, намолоти сім мішків гречаної вовни.
Метод «Вибери завдання сам».
Варіант І
Відсканувати QR-код і виконати завдання.
Варіант ІІ
Складіть речення з поданими фразеологізмами.
Від горшка два вершка, мж двох вогнів, заблукати у трьох соснах, сидіти в чотирьох стінах, намолоти сім мішків гречаної вовни, десята спиця в колесі.
Варіант ІІІ
Напишіть твір-мініатюру (5- 7 речень) на тему «Один за всіх і всі за одного», використовуючи фразеологізми і числівники.
VІ Підсумок уроку
Гра «Мікрофон»
Продовжіть речення.
Найбільше мені запам’яталися такі фразеологізми….
VІІ Домашнє завдання
Прийом «Ярмарок-продаж» (кожне завдання має свою бальну «ціну»