Урок №5. Тема: Числові нерівності
Формування компетентностей:
предметна компетентність:
ключові компетентності:
мовленні математичну термінологію, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; поповнювати свій словниковий запас;
навчальної діяльності.
Тип уроку: засвоєння знань, вироблення вмінь.
Обладнання та наочність: підручник з алгебри за 9 клас, автори: Мерзляк, Полонський, Якір, 2017 р.
Хід уроку
I. Організаційний момент.
II. Актуалізація опорних знань.
Фронтальне опитування
III. Вивчення нового матеріалу
Мотиваційна задача
Визначте, який із записів зайвий. Відповідь обґрунтуйте.
Після обговорення з учнями результатів виконання запропонованого завдання формулюється такий висновок: у 7 класі було вивчено питання про види, властивості й способи перетворення виразів, що не містять ділення на змінну (цілі вирази); у 9 класі настав час вивчити способи порівняння виразів. Цей висновок і є по суті основною дидактичною метою всього розділу
План вивчення нового матеріалу
Опорний конспект
Означення: Два вирази, з’єднані між собою одним із знаків >, <, ≥ , ≤ - утворюють нерівність.
Означення. Число а більше від числа b, якщо а – b > 0; чис¬ло а менше від числа b, якщо а – b < 0.
3 цього означення випливає умова рівності двох чисел: число а дорівнює числу b, якщо а - b = 0.
Види числових нерівностей
Числові нерівності поділяють на такі види:
Алгоритм доведення числових нерівностей
Щоб довести, що нерівність f(x) < g(x) (f(x) > g(x)) правиль¬на при будь-яких значеннях змінних, треба:
Приклад. Доведемо нерівність
Доведення. Знайдемо різницю лівої та правої частин нерівності та перетворимо її:
Оскільки різниця лівої та правої частин нерівності дорівнює -4 < 0, то за означенням ліва частина менша від правої, тобто при будь-яких а.
IV. Засвоєння нових знань і способів дій
№1.2. Відомо, що . Чи може різниця дорівнювати числу:
1) 4,6; 2) –5,2; 3) 0?
№1.7. Порівняйте значення виразів ) і при значенні що дорівнює: 1) –1; 2) 0; 3) 3. Чи можна стверджувати, що при будь-якому значенні b значення виразу більше за відповідне значення виразу
?
№1.8. Доведіть, що при будь-якому значенні змінної є правильною нерівність:
1)
2) ;
3) ;
4)
№1.16. Дано три послідовних натуральних числа. Порівняйте:
№1.20. Доведіть, що сума будь-яких двох взаємно обернених додатних чисел не менша від 231.
V. Підбиття підсумків уроку, рефлексія
В ході фронтального опитування разом з учнями підвести підсумки уроку. Запропонувати наступні питання:
VI. Домашнє завдання
(§1 п.1 № 1.9, 1.17)