Урок-квест
Тема уроку. Дієслово. Тренувальні вправи.
Мета уроку:
розширити знання учнів про час як граматичну категорію дієслова;
повторити й закріпити раніше набуті знання про дієслово;
продовжувати виробляти вміння визначати граматичні ознаки дієслова, правильно вживати форми дієслів у мовленні, знаходити й пояснювати орфограми;
вдосконалювати усне і писемне мовлення учнів, набуті орфографічні та пунктуаційні вміння і навички, застосовувати раніше набуті знання на практиці;
розвивати уважність, вдумливість, синтетико-аналітичне мислення;
продовжувати формувати ключові компетентності особистості, а саме: спілкування державною мовою, іноземною мовою, соціальну і громадянську компетентності, уміння навчатися впродовж життя, загальнокультурна грамотність;
вчити «бачити перспективу» використання даної теми у повсякденному житті;
через наскрізні лінії «Громадянська відповідальність» (НЛ-2) та «Здоров’я і безпека» (НЛ-3) формувати учня як духовно, емоційно, соціально й фізично повноцінного громадянина, виховувати почуття відповідальності за результат своєї праці, почуття поваги і любові до своїх батьків, обов’язку перед ними.
Хід уроку (урок проводиться на шкільному подвір’ї)
І. Організаційний момент.
- Діти, урок у нас сьогодні незвичайний, тож для того, щоб він був цікавим, вам потрібно побути синоптиком. Спробуйте спрогнозувати свої відповіді на уроці: яким природнім явищем ви будете.
Рефлексія . Прогнозовані відповіді учнів:
- На уроці я буду – веселкою – мої відповіді будуть яскравими та різноманітними.
- На уроці я буду – хмаркою – мої відповіді будуть швидкими.
- На уроці я буду – сонечком – я буду креативним.
Квест — аматорське спортивно-інтелектуальне змагання, основою якого є послідовне виконання заздалегідь підготовлених завдань командами або окремими гравцями.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Гра «Мікрофон» ( учні пригадують теоретичні відомості про дієслово).
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Відгадай загадку: Влітку, взимку, восени
в мене шати є одні, їх ніколи не міняю, завжди гарно виглядаю.
Ялинка.
(Відгадавши загадку, учні шукають ялинку, а на ній конверт із завданням. Так у кожному правильно виконаному завданні вказано назву дерева, де знаходиться завдання – підказка у перших літерах слів).
Підкреслити дієслова у неозначеній формі:
Малюю, битися, експортувати, чекаючи, зелений, розуміти, економити, прочитали, одягнувся, знайти, чесний, аналізувати.
Підкреслити дієслова недоконаного виду:
Купував, атакує, запитала, шепотів, тікає, вивчив, аплодує, заявив, навчатиме.
Підкреслити дієслова теперішнього часу:
Білить, полетить, відпочивали, утікає, загадує, придумав, зрозумів, опитує, читати, намалював, коментує.
Хвилинка відпочинку. Вправа «Словесний футбол».
Учні кидають один одному по черзі м’яч, при цьому називаючи дієслово. Той, хто впіймав м'яча, визначає час дієслова.
Подані слова записати в три колонки: дійсного способу, умовного, наказового.
Зимую, терпи, адаптується, приїхав би, говоримо, ішов би, любимо, якаємо, угомонися, насолоджуюсь, економлю, дивилися б, юрбіться, шикувалися.
Гра «Закінчи речення»
Навесні квітую пишно – ніби наречена,
Восени стою в намисті – ніби заручена.
Твір-опис калини.
ІV. Підсумок уроку.
V. Домашнє завдання.
Виконати вправу з підручника або скласти вправу з ключем до теми «Дієслово».