Тема. Дикі та свійські тварини.
Мета. Перевірити, уточнити та закріпити знання дітей про диких і свійських тварин ; виховувати вміння дітей працювати в групах,спостережливість, пізнавальний інтерес до тварин, дбайливе ставлення до них.
Обладнання : картки зі звуками, що належать тваринам; фантики з назвами тварин та чарівний капелюх, дидактичні матеріали для гри «Хто де живе?»
Хід уроку
Знову день почався діти
Всі зібрались на урок.
Тож пора нам поспішати,
Кличе в подорож дзвінок: на урок.
Сядьте всі рівнесенько, покладіть ручки на парти та будьте уважними.
1.3.Щоденні новини
Молодці, що спостерігаєте за погодою!
II.Мотивація
— Сьогодні на уроці ми дізнаємося про життя диких і свійських тварин, уточнимо і перевіримо наші знання про свійських і диких тварин.Дізнаємося цікаве про них.
-На уроці буде працювати 2 команди ,але ми працюємо так щоб отримати супер і клас -Зараз двом учням потрібно розмістити тварин
Дівчатам свійські тварини -ферма
Хлопцям дикі тварини –ліс
IIІ. Вивчення нового матеріалу
-А зараз щось цікаве «Як з'явилися свійські тварини»
Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди мешкали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. Нашим пращурам постійно хотілося їсти, дуже рідко вони знаходили собі їжу. Одного разу одна розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд із нею. Вони стали вже не дикими, а свійськими.
Так з’явилися собаки. Вони навчились охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати собі їжу. Минав час. Кількість друзів людини поміж тварин зростала. Тепер людина вже не могла жити без своїх свійських друзів і помічників.
Фізкультхвилинка для очей
Робота з підручником
ВІДЕО «Дикі та свійські тварини» https://thexvid.com/video/rtqaWxNPoa8/дикі-та-свійські-тварини-2-клас.html
Запам’ятати які дикі тварини зустрічаються –дівчата
Запам’ятати які свійські тварини зустрічаються- хлопці
Вікторина
-А зараз ми перевіримо ,як ви засвоїли знання про дикі і свійські тварини за допомогою вікторини.
І завдання «Загадки»
1)Я руда, низького росту,
Хитра я і довгохвоста.
На курей я вельми ласа –
В них таке смачненьке м'ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…
(Лисиця)
2 Стоїть в стайні,
Вівса просить
І на собі
Хлопців носить(кінь)
3) Довгі ноги - довгий ніс.
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.
(Лелека)
4) Влітку медом ласував,
Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг,
Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни,
А проспав аж до весни.
(Ведмідь)
5) Дуже товсті ноги маю,
Тихо їх переставляю.
Височезний я на зріст,
Біля рота маю хвіст!
(Слон)
6) У дворі не ловить ґав,
Каже грізно: «Гав-гав-гав!»
Пильно дім охороняє,
Кицю Мурку захищає,
Бачить з буди двір увесь…
Хто це, дітки? Звісно,…
(Пес)
Іде в поле як дощечка, а з поля – як бочечка
(Корова)
Фізкультхвилинка
1. Гра «Незавершене речення»
а) Тварини, які самі добувають собі їжу, захищаються від ворогів, самі влаштовують собі житло, виводять потомство, називаються...
б) Тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, будують для них житла, піклуються про їх потомство, називаються...
2. Гра «Відповідності»
- Діти, для чого людина розводить свійських тварин?
- Яку користь вони приносять
- У наступному завданні потрібно знайти, хто що дає людині
- З'єднайте, встановивши відповідності
Наступне завдання
Шість кумедних ведмежат
Біля броду борюкались.
Двоє з них втекло до мами.
Скільки ведмежат зосталось? (4)
На обід суниць шукали руденькі лисички.
Он з травички визирають 3 червоні личка.
Під листочком причаїлись 4 сунички.
Скільки суничок сховалось від лисичок? (7)
П’ять маленьких білченят
У кубельці спали.
А ще троє білченят
По гіллі стрибали.
Всіх тих діток полічіть,
Мамі-білці поможіть. (8)
На узліссі 7 дубочків,
Поряд з ними – 3 кленочків.
Поміркуйте і скажіть:
Всі дерева полічіть. (10)
Собака ,вовк ,лисиця,ведмідь,білка,слон,лелека.
Кінь,корова,пес,кіт,вівця,ведмідь,коза.
V. Підсумок уроку.
— Що нового ви дізналися на уроці?
— Яких тварин називають свійськими?
— Яких тварин називають дикими?
2) Самооцінка.
- Дуже гарно попрацювали.
- Кому все вдавалося на уроці підніміть зелену цеглинку.
- У кого були труднощі – підніміть оранжеву цеглинку.
- Кому було дуже важко виконувати завдання – підніміть червону цеглинку.