Вода в природі. Три стани води. Властивості води – рідини.

Про матеріал
МЕТА: сприяти формуванню природознавчої, соціальної компетентностей учнів, актуалізувати знання учнів про стани води в природі; шляхом проведення дослідів ознайомити їх із властивостями води, вчити спостерігати, порівнювати, класифікувати; розвивати вміння узагальнювати, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до води.
Перегляд файлу

УРОК «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» (ІНТЕГРОВАНИЙ)

1 КЛАС

ТЕМА. Вода в природі. Три стани води. Властивості води – рідини.

МЕТА: Сприяти формуванню природознавчої, соціальної компетентностей  учнів, актуалізувати знання учнів про стани води в природі; шляхом проведення дослідів ознайомити  їх із властивостями води, вчити спостерігати, порівнювати, класифікувати; розвивати вміння узагальнювати, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до води.

ОБЛАДНАННЯ: склянки з водою, ложка, чашка, плоска тарілка, термос з гарячою водою, кубики льоду, дзеркальце, чашки з цукром, сіллю, піском, шматочок крейди, смужки кольорового паперу, глобус, картки-пазли для роботи в парах, презентація, мікрофон.

ТИП УРОКУ: комбінований урок (урок засвоєння нових знань; формування умінь і навичок) з використанням кейс-технології.

ІНТЕРАКТИВНИМ МЕТОДОМ НАВЧАННЯ:

  • Кейс-технології (кейс-ситуація, кейс-вправа, кейс-випадок), відео-кейс, фото-кейс;
  • Вправа «Мікрофон»;
  • Робота у групах;
  • «Кубик Блума»;
  • Мультимедійне забезпечення;
  • Вправа «Феєрверк долоньок».

ХІД УРОКУ

  1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ.

1. Емоційне налаштування

Доброго ранку, доброго дня, бажаєте ви і бажаю вам я.

 Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки,

 Кивають голівки і сяють усмішки.

 Доброго ранку, доброго дня

 Даруєм усмішки і щирі серця.

Покажіть настрій, у якому перебуваєте зараз. Всі веселі. То ж подаруйте його і своїм однокласникам.

2. Хвилинка спостережень.

  • Обговоримо синоптичну ситуацію. Гра “Мікрофон”.
  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Що ви можете сказати про стан неба?
  • Чи є надворі вітер?
  • Які зміни відбулися в природі за цей тиждень?

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.

Зараз пограємо у гру “Незакінчені речення”.

  • Людина – живий організм, тому що вона .....
  • До неживої природи належать: повітря, ..., ..., ...,....
  • Повітря заповнює всі порожнини і знаходиться в ..., ..
  • Сонце дає Землі ..., ..., ..., ...

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

( Звук дзюрчання води)

  • Що ви чуєте?
  • Так, до нас на урок завітала незвичайна, але всім добре знайома гостя, без якої не було б життя на нашій планеті. А здогадаєтесь, відгадавши загадку.

https://www.youtube.com/watch?v=gYALSgNY_LI

Отже, сьогодні гостею нашого уроку буде вода. За допомогою цікавих дослідів ми дізнаємося про основні властивості та стани води. Чому потрібна вода?

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

  1. Подорож у країну неживої природи (інформація про воду на Землі).
  • Діти, погляньте на глобус – це об’ємне зображення нашої планети, на якій ми живемо. Подивіться на нього. Ви бачите різні кольори на глобусі. Це кольорове позначення суші і води. Скажіть, а якого кольору є більше?
  • Так, блакитного. Недарма ж космонавтам, які літають навколо нашої планети у космічних кораблях, вона здається зеленувато-блакитною. І вони назвали її “блакитною планетою”.
  • Води на Землі є багато. І ми зустрічаємо її в морях і річках (слайд).

Вона застигла в льодовиках і на гілках дерев (слайд).

Вона парує в повітрі. У різні пори року вода на землю падає у вигляді опадів: дощу, граду, снігу, роси, туману (слайд).

  1. Проблемне запитання (кейс ситуація): Що сталося б, якби в природі зникла вода?

Отже, вода необхідна всім живим організмам. Люди, тварини, рослини п’ють воду, щоб поновлювати її запаси в організмі. А для деяких тварин вода є домівкою.

Зараз я пропоную звернутися ще раз до загадки, яку ви розгадували на початку уроку (текст загадки висить на дошці) і спробуємо з’ясувати, у яких станах перебуває вода у природі? Чи може нам загадка “підказати” (“наштовхнути”), в яких станах перебуває вода?

Хто найуважніший? Почніть свою відповідь так:

  • На мою думку...
  • Я вважаю...
  • Я міркую так...
  • Я переконаний... (Можна з використанням Кубика Блума)

Отже, вода в природі існує в 3 станах: ........, .........., ........ Наведіть приклади.

  1. Дослідницька діяльність.

  А зараз ми займемося дослідницькою діяльністю. Ми працюємо в командах. І так ми займаємо місця в лабораторії. Знаєте що роблять в лабораторіях? Там працюють учені-дослідники і ними будете ви. А для дослідів нам потрібна вода.

Дослід 1.

  • Понюхайте воду. Вона чимось пахне?
  • Отже, вода    без запаху.

Дослід 2.

  • Яка ж вода на смак? Покуштуйте. Солодка? Гірка? Кисла?
  • Отже, вода – без смаку.

Дослід 3.

  • Опустіть ложку у воду. Чи бачите ви її?

Отже, вода – прозора.

Дослід 4.

  • Діти, на столі у вас лежать смужки кольорового паперу. Порівняйте колір смужок і води. Якого кольору вода?

Отже, вода – безбарвна.

Дослід 5.

  • Подивіться на воду у склянці. Яку вона має форму? А якщо ми будемо наливати її у чашку. Чи змінила вона свою форму?

Отже, вода легко набуває форми посудини, у якій знаходиться.

Дослід 6.

  • А тепер виллємо трохи води на тарілку. Що ви помітили?

Отже, вода – текуча.

Дослід 7.

  • Всипте у воду цукор. Друга команда сіль. Розмішайте. Що сталося?

Отже, вони розчинилися. Вода здатна розчинити цукор, сіль і багато інших речовин.

Дослід 8.

  • Тепер покладіть у воду крейду, розмішайте ложечкою. Що відбулося з крейдою?

Отже, є речовини, які вода не може розчинити.

( На дошці “крапельки”, на яких записані властивості води. Після кожного досліду вчитель повертає відповідну “крапельку”).

Фізкультхвилинка. https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ.

  1. Робота в парах
  • Зараз ми звами попрацюємо в парах. Кожна пара отримає завдання від Мудреця. Ваше завдання: скласти малюнок і назвати, що вийшло і який це стан води.
  • А тепер скажіть, як люди використовують воду. Для цього ми зіграємо у гру.
  1. Гра “Я краплинка – ти краплинка”.

Мета. Закріпити знання про необхідність води в природі.

Один з учнів називається краплинкою і говорить про свою користь у природі. Вибирає іншого. Той також має розповісти про використання води. Той хто не зміг нічого сказати, вибуває з гри. Наприклад. Перший “Я краплинка – я напуваю дерева. І ти краплинка…”

Отже, вода дуже потрібна і людям, і рослинам, і тваринам. Її потрібно охороняти, берегти, не забруднювати і дбайливо використовувати.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.

Наш урок добігає кінця. Підсумок уроку я пропоную провести у вигляді «Феєрверку долоньок». Прошу стати всім у коло. По черзі, відповідаючи на питання:….. кладемо долоньки одна на одну у центрі кола. На рахунок три робимо феєрверк.

  • Сьогодні на уроці я дізнався про.......
  • На уроці я почув про........
  • Сьогоднішній урок навчив мене.......
  • Почуте на уроці спонукає мене......
  • Найцікавішим завданням на уроці було......

Наш урок закінчено. Дякую вам за роботу!

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 липня 2021
Переглядів
1061
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку