УРОК «Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ» (ІНТЕГРОВАНИЙ)
1 КЛАС
ТЕМА. Вода в природі. Три стани води. Властивості води – рідини.
МЕТА: Сприяти формуванню природознавчої, соціальної компетентностей учнів, актуалізувати знання учнів про стани води в природі; шляхом проведення дослідів ознайомити їх із властивостями води, вчити спостерігати, порівнювати, класифікувати; розвивати вміння узагальнювати, робити висновки; виховувати дбайливе ставлення до води.
ОБЛАДНАННЯ: склянки з водою, ложка, чашка, плоска тарілка, термос з гарячою водою, кубики льоду, дзеркальце, чашки з цукром, сіллю, піском, шматочок крейди, смужки кольорового паперу, глобус, картки-пазли для роботи в парах, презентація, мікрофон.
ТИП УРОКУ: комбінований урок (урок засвоєння нових знань; формування умінь і навичок) з використанням кейс-технології.
ІНТЕРАКТИВНИМ МЕТОДОМ НАВЧАННЯ:
ХІД УРОКУ
1. Емоційне налаштування
– Доброго ранку, доброго дня, бажаєте ви і бажаю вам я.
Хай плещуть долоньки, хай тупають ніжки,
Кивають голівки і сяють усмішки.
Доброго ранку, доброго дня
Даруєм усмішки і щирі серця.
– Покажіть настрій, у якому перебуваєте зараз. Всі веселі. То ж подаруйте його і своїм однокласникам.
2. Хвилинка спостережень.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
– Зараз пограємо у гру “Незакінчені речення”.
ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.
( Звук дзюрчання води)
https://www.youtube.com/watch?v=gYALSgNY_LI
– Отже, сьогодні гостею нашого уроку буде вода. За допомогою цікавих дослідів ми дізнаємося про основні властивості та стани води. Чому потрібна вода?
ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Вона застигла в льодовиках і на гілках дерев (слайд).
Вона парує в повітрі. У різні пори року вода на землю падає у вигляді опадів: дощу, граду, снігу, роси, туману (слайд).
– Отже, вода необхідна всім живим організмам. Люди, тварини, рослини п’ють воду, щоб поновлювати її запаси в організмі. А для деяких тварин вода є домівкою.
– Зараз я пропоную звернутися ще раз до загадки, яку ви розгадували на початку уроку (текст загадки висить на дошці) і спробуємо з’ясувати, у яких станах перебуває вода у природі? Чи може нам загадка “підказати” (“наштовхнути”), в яких станах перебуває вода?
– Хто найуважніший? Почніть свою відповідь так:
– Отже, вода в природі існує в 3 станах: ........, .........., ........ Наведіть приклади.
– А зараз ми займемося дослідницькою діяльністю. Ми працюємо в командах. І так ми займаємо місця в лабораторії. Знаєте що роблять в лабораторіях? Там працюють учені-дослідники і ними будете ви. А для дослідів нам потрібна вода.
Дослід 1.
Дослід 2.
Дослід 3.
Отже, вода – прозора.
Дослід 4.
Отже, вода – безбарвна.
Дослід 5.
Отже, вода легко набуває форми посудини, у якій знаходиться.
Дослід 6.
Отже, вода – текуча.
Дослід 7.
Отже, вони розчинилися. Вода здатна розчинити цукор, сіль і багато інших речовин.
Дослід 8.
Отже, є речовини, які вода не може розчинити.
( На дошці “крапельки”, на яких записані властивості води. Після кожного досліду вчитель повертає відповідну “крапельку”).
Фізкультхвилинка. https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ УЧНІВ.
Мета. Закріпити знання про необхідність води в природі.
Один з учнів називається краплинкою і говорить про свою користь у природі. Вибирає іншого. Той також має розповісти про використання води. Той хто не зміг нічого сказати, вибуває з гри. Наприклад. Перший “Я краплинка – я напуваю дерева. І ти краплинка…”
Отже, вода дуже потрібна і людям, і рослинам, і тваринам. Її потрібно охороняти, берегти, не забруднювати і дбайливо використовувати.
VI. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ.
Наш урок добігає кінця. Підсумок уроку я пропоную провести у вигляді «Феєрверку долоньок». Прошу стати всім у коло. По черзі, відповідаючи на питання:….. кладемо долоньки одна на одну у центрі кола. На рахунок три робимо феєрверк.
Наш урок закінчено. Дякую вам за роботу!