Конспект уроку "Дикі та свійські тварини"

Про матеріал
Матеріали уроку можна використовувти на уроках Я досліджую світ в першому класі.
Перегляд файлу

Конспект відкритого уроку з Я досліджую світ  1 клас

Тема  Дикі та свійські тварини

Мета Формувати у учнів поняття « тварини – частина живої природи, дати поняття дикі та свійські тварини вчити дітей поділяти тварини на дві групи: дикі  і свійські  . Розкрити цінність тварин для людини. Виховувати почуття захоплення красою тварин. Вчити бережному відношенню до тварин.

Обладнання: малюнки тварин, фотографії тварин у зменшеному вигляді

Хід уроку

Організація класу

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок

Будем вчитися старанно,

Щоб у самому кінці

Діти 1 – Б класу

Були просто – МОЛОДЦІ!!!

Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,

Не крутитись на уроці як папуга чи сорока.

Сказати хочеш – не кричи, а лише руку підніми.

Актуалізація знань.

1.Хвилинка синоптика

За допомогою карток  дати характеристику погоді (замість запитань вчитель показує картки  - діти відповідають)

 

Пора року                         Стан неба

 

загружено            images (1)

Дата                                     Чи є вітер

images              загружено (1)

Тепло чи холодно                Опади

images (3)             загружено (2)        

 Народні прикмети

images (2)

Доповіді учнів.16 лютого- день Симеона, Хранителя немовлят. В цей день  зверталися до святих з молитвою про здоровє немовлят.

Багато снігу в цей день – влітку буде багато дощів.

Горобці 16 лютого голосно цвірінькають – весна настане скоро.

  2. Перевірка знань отриманих на попередніх уроках

 Що відноситься до живої природи?

 А які ознаки живих організмів ви знаєте?

Доведіть що тварини це частинка живої природи

Повідомлення теми і мети уроку

Відгадайте загадки – положіть картинки-відгадки. Хто зайвий? Чому?

Невсипущий, хитрий, сірий

Голоднючий, ікла шкірю.

Між кущами походжаю

Пасовисько оглядаю. (Вовк)

І мала, і кучерява,

 І тихенька, і ласкава.

 Песик  її  стереже,

 Баба доїть і стриже.

 Має  брата баранця,

 Називається  (Вівця)

            Рожевеньке та жирненьке,

Наче діжечка, кругленьке,

Є на рильці п'ятачок,

Замість хвостика — гачок.

Візьмеш в руки хоч на мить —

Мов скажене, верещить.

Краще не чіпайте.

Хто це? Відгадайте!  (Порося)

            Птах надувся, ніби пан,

Сірий одягнув жупан,

Ходить двором і белькоче,

Налякати діток хоче.

Керувати змалку звик

Цей поважний птах… (Індик)

Спробуйте визначити тему уроку.

Проблемне запитання

Миші , хом’яки, папуги – свійські тварини?

Не забувайте заповнювати листи самооцінки

Вивчення нової теми

1.Розповідь вчителя.

 Світ тварин дуже різноманітний. Тварини заселяють не тільки поверхню суші, а й живуть у глибоких норах, печерах, на деревах, літають у повітрі. Безліч тварин пристосувалося до життя в річках, озерах, морях і океанах. Є тварини великих розмірів (слони, кити) і маленьких (комахи).

 З давніх–давен люди  полювали на тварин, а потім навчилися  їх приручати . Отже всіх тварин можна поділити на 2 групи  - це дикі і свійські тварини. ( розгляд таблиці на дошці)

                                                       ТВАРИНИ

                             ДИКІ                       СВІЙСЬКІ

            Тварини,яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві,   називають свійськими тваринами  ( або домашніми). Вони самі не можуть знайти в природі їжу , житло, бо звикли до умов, які створила їм людина.               В природі вони можуть стати легкою здобиччю хижаків. А ще вони приносять людині дуже велику користь.

         Хто ж такі домашні або свійські тварини? Молодці. Давайте поглянемо на ці малюнки. Яких тварин ви бачите перед собою? ( корова, курка, вівця, півень, кінь, кіт, собака, качка) Це домашні тварини.

2.Фізхвилинка.

Дикі тварини живуть у природі. Вони самі собі добувають їжу, влаштовують житло, рятуються від ворогів. Їх переважна більшість на землі. Вони живуть у лісі, на луках, у степах. Тварини живуть скрізь, де для них є їжа.  На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини. І так діти, що ви зрозуміли про диких тварин? Розгляд малюнків. Назвіть диких тварин.( лев, ведмідь, олень, їжак, носоріг, лисиця, вовк.) Це дикі тварини.

6.Робота з підручником.

С . 55 розібрати малюнок що дають тварини людям.

7.Гра « Заблукала тваринка».

Дітки , а зараз трошки пограємо.

Загубили  ці звірята,

свою маму , свого тата,

Де живуть вони – не знають,

І сидять тепер , ридають,

 ви тваринам підкажіть,

 В рідний дім їх відведіть.

Перед вами листочок з однієї сторони ялинка - з іншої будинок. У  конвертах  тварини дикі і домашні. Допоможіть їм знайти свій будинок. Тварин, які живуть у дикій природі приклейте біля ялинки, а домашніх біля будинку де живуть люди. А щоб вам було веселіше працювати  заспіваємо пісеньку про улюблену домашню тваринку – котика.

Робота в групах. Відгадати загадку.

Сірий, та не вовк,

Довгі вуха має, та не заєць,

З копитами, та не кінь.(Осел)

 Голодна - мукає,

Сита - жує,

Малим діткам

Молочка дає.(Корова)

Він в барлозі спить взимку

Під великою сосною,

А коли прийде весна,

Прокидається від сну.(Ведмідь)

 Хвіст пухнастий,

Хутро золотисте,

В лісі живе,

В селі курей краде.(Лисиця)

 Скласти «паспорт» 

bolezni-lechenie-profilaktika                                                                                                   

Назва тварини_______________                                   Назва тварини_______________                                      

Чим  живлеться______________                                   Чим живлеться______________

Де живе____________________                                    Де живе____________________

Дика чи свійська  ____________                                    Дика чи свійська______________

 Чим дикі тварини відрізняються від свійських?

Повернемося до проблемного запитання. Миші , хом’яки, папуги – свійські тварини?

Підсумок уроку.

Діти, ми знаємо що зараз на вулиці зима тваринам холодно і голодно.  Давайте пригостимо білочку грибочками. Чим більше ви згадаєте, що вивчали на уроці, тим більше буде грибочків у білочки.

  Яка була тема нашого уроку?

 На які дві групи поділяють тварин?

 Чим відрізняються дикі тварини від свійських?

 Де живуть дикі тварини?

 Яку користь прносять тварини людям?

 Чому тварин треба захищати і не ображати?

 Яких диких тварин ви знаєте?

 А  свійських?

Рефлексія. Дерево сподівань. Лист самооцінки.

 

docx
Додано
26 липня
Переглядів
141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку