Конспект відкритого уроку з Я досліджую світ 1 клас
Тема Дикі та свійські тварини
Мета Формувати у учнів поняття « тварини – частина живої природи, дати поняття дикі та свійські тварини вчити дітей поділяти тварини на дві групи: дикі і свійські . Розкрити цінність тварин для людини. Виховувати почуття захоплення красою тварин. Вчити бережному відношенню до тварин.
Обладнання: малюнки тварин, фотографії тварин у зменшеному вигляді
Хід уроку
Організація класу
Продзвенів уже дзвінок
Починається урок
Будем вчитися старанно,
Щоб у самому кінці
Діти 1 – Б класу
Були просто – МОЛОДЦІ!!!
Щоб урок пройшов не марно, треба сісти рівно, гарно,
Не крутитись на уроці як папуга чи сорока.
Сказати хочеш – не кричи, а лише руку підніми.
Актуалізація знань.
1.Хвилинка синоптика
За допомогою карток дати характеристику погоді (замість запитань вчитель показує картки - діти відповідають)
Пора року Стан неба
Дата Чи є вітер
Тепло чи холодно Опади
Народні прикмети
Доповіді учнів.16 лютого- день Симеона, Хранителя немовлят. В цей день зверталися до святих з молитвою про здоровє немовлят.
Багато снігу в цей день – влітку буде багато дощів.
Горобці 16 лютого голосно цвірінькають – весна настане скоро.
2. Перевірка знань отриманих на попередніх уроках
Що відноситься до живої природи?
А які ознаки живих організмів ви знаєте?
Доведіть що тварини це частинка живої природи
Повідомлення теми і мети уроку
Відгадайте загадки – положіть картинки-відгадки. Хто зайвий? Чому?
Невсипущий, хитрий, сірий
Голоднючий, ікла шкірю.
Між кущами походжаю
Пасовисько оглядаю. (Вовк)
І мала, і кучерява,
І тихенька, і ласкава.
Песик її стереже,
Баба доїть і стриже.
Має брата баранця,
Називається (Вівця)
Рожевеньке та жирненьке,
Наче діжечка, кругленьке,
Є на рильці п'ятачок,
Замість хвостика — гачок.
Візьмеш в руки хоч на мить —
Мов скажене, верещить.
Краще не чіпайте.
Хто це? Відгадайте! (Порося)
Птах надувся, ніби пан,
Сірий одягнув жупан,
Ходить двором і белькоче,
Налякати діток хоче.
Керувати змалку звик
Цей поважний птах… (Індик)
Спробуйте визначити тему уроку.
Проблемне запитання
Миші , хом’яки, папуги – свійські тварини?
Не забувайте заповнювати листи самооцінки
Вивчення нової теми
1.Розповідь вчителя.
Світ тварин дуже різноманітний. Тварини заселяють не тільки поверхню суші, а й живуть у глибоких норах, печерах, на деревах, літають у повітрі. Безліч тварин пристосувалося до життя в річках, озерах, морях і океанах. Є тварини великих розмірів (слони, кити) і маленьких (комахи).
З давніх–давен люди полювали на тварин, а потім навчилися їх приручати . Отже всіх тварин можна поділити на 2 групи - це дикі і свійські тварини. ( розгляд таблиці на дошці)
ТВАРИНИ
ДИКІ СВІЙСЬКІ
Тварини,яких люди розводять і вирощують у своєму господарстві, називають свійськими тваринами ( або домашніми). Вони самі не можуть знайти в природі їжу , житло, бо звикли до умов, які створила їм людина. В природі вони можуть стати легкою здобиччю хижаків. А ще вони приносять людині дуже велику користь.
Хто ж такі домашні або свійські тварини? Молодці. Давайте поглянемо на ці малюнки. Яких тварин ви бачите перед собою? ( корова, курка, вівця, півень, кінь, кіт, собака, качка) Це домашні тварини.
2.Фізхвилинка.
Дикі тварини живуть у природі. Вони самі собі добувають їжу, влаштовують житло, рятуються від ворогів. Їх переважна більшість на землі. Вони живуть у лісі, на луках, у степах. Тварини живуть скрізь, де для них є їжа. На Землі немає такого куточка, де б не жили тварини. І так діти, що ви зрозуміли про диких тварин? Розгляд малюнків. Назвіть диких тварин.( лев, ведмідь, олень, їжак, носоріг, лисиця, вовк.) Це дикі тварини.
6.Робота з підручником.
С . 55 розібрати малюнок що дають тварини людям.
7.Гра « Заблукала тваринка».
Дітки , а зараз трошки пограємо.
Загубили ці звірята,
свою маму , свого тата,
Де живуть вони – не знають,
І сидять тепер , ридають,
ви тваринам підкажіть,
В рідний дім їх відведіть.
Перед вами листочок з однієї сторони ялинка - з іншої будинок. У конвертах тварини дикі і домашні. Допоможіть їм знайти свій будинок. Тварин, які живуть у дикій природі приклейте біля ялинки, а домашніх біля будинку де живуть люди. А щоб вам було веселіше працювати заспіваємо пісеньку про улюблену домашню тваринку – котика.
Робота в групах. Відгадати загадку.
Сірий, та не вовк,
Довгі вуха має, та не заєць,
З копитами, та не кінь.(Осел)
Голодна - мукає,
Сита - жує,
Малим діткам
Молочка дає.(Корова)
Він в барлозі спить взимку
Під великою сосною,
А коли прийде весна,
Прокидається від сну.(Ведмідь)
Хвіст пухнастий,
Хутро золотисте,
В лісі живе,
В селі курей краде.(Лисиця)
Скласти «паспорт»
Назва тварини_______________ Назва тварини_______________
Чим живлеться______________ Чим живлеться______________
Де живе____________________ Де живе____________________
Дика чи свійська ____________ Дика чи свійська______________
Чим дикі тварини відрізняються від свійських?
Повернемося до проблемного запитання. Миші , хом’яки, папуги – свійські тварини?
Підсумок уроку.
Діти, ми знаємо що зараз на вулиці зима тваринам холодно і голодно. Давайте пригостимо білочку грибочками. Чим більше ви згадаєте, що вивчали на уроці, тим більше буде грибочків у білочки.
• Яка була тема нашого уроку?
• На які дві групи поділяють тварин?
• Чим відрізняються дикі тварини від свійських?
• Де живуть дикі тварини?
• Яку користь прносять тварини людям?
• Чому тварин треба захищати і не ображати?
• Яких диких тварин ви знаєте?
• А свійських?
Рефлексія. Дерево сподівань. Лист самооцінки.