Урок 6 Дизайн і технології 4 клас Дата: 12.10.21
Тема. Машина часу. Виготовлення дерева свого роду
Очікувані результати навчання здобувачів освіти :
працює з інструментами й пристосуваннями, дотримуючись безпечних прийомів і норм санітарії;
організовує робоче місце; виготовляє поетапно виріб за інструкцією з визначеною послідовністю самостійно або спільно з по-окремим розподілом частин роботи;
розмічає деталі на матеріалі за допомогою шаблонів, трафаретів або креслярських інструментів та вирізує їх;
обробляє деталі виробу за потреби; удосконалює технологію виготовлення виробу за потреби.
Мета: цілісний розвиток особистості дитини засобами предметноперетворювальної діяльності, формування ключових та проєктно-технологічної компетентностей, необхідних для розв’язання життєвих проблем, культурного й національного самовираження.
Обладнання для учнів: альбом-посібник Дизайн і технології «Маленький трудівничок» 4 клас, Л.Роговська, Тернопіль «Підручники і посібники» кольоровий папір,картон, олівець,клей, ножиці .
Обладнання для вчителя: зразок композиції, мультимедійна дошка та проектор
Відео «Моя родина»ttps://www.youtube.com/watch?v=9OKcMStOMZM
КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ
Симетричне вирізування
Декоративно-ужиткове мистецтво
Види діяльності на уроці
Постановка проблеми
Людина повинна знати, пам’ятати,
Звідки вона пішла у життя.
Людина не має права бути безбатченком.
О. Довженко
Корені кожного починаються з батьківської оселі. Хоч куди людину не закинула б доля, ми неодмінно, нехай хоч у спогадах повертаємося до незрадливого вогника - батьківської, маминої світлиці. Від матері до доньки передавалися старанно вишиті рушники, сорочки; від батька до сина – земля, любов до неї. І сьогодні зберігаються ці традиції. Такі спільні зібрання залишаються в пам’яті назавжди.
Пісня «Деревце роду»
Родина, рід: які слова святі,
Вони потрібні кожному в житті,
Бо всі ми з вами ніжні гілочки
На дереві, що вже стоїть віки.
Це дерево – наш славний родовід,
Це батько, матір, прадід твій та дід.
Уявімо собі дуб. Великий і кремезний. У нього пишна крона, вузлувате міцне коріння та могутній стовбур. Дерево дуже гарне і повне сили.
Але що станеться з цим велетнем, коли його зрізати під корінь? (відповіді дітей)
- Так, воно зів’яне, а потім засохне.
- А чому так станеться? Що дає дереву коріння? Так, дерево бере сили від землі корінням.
- Без коріння сад не зацвіте, без коріння всохне все живе.
- А тепер уявіть собі, що це не дерево, а наш рід.
Що тут є корінням і де б ви на цьому дереві знайшли себе, найменших членів роду?
Так діти кожну родину можна порівняти з цим деревом:
Чим міцніше росте дерево – тим більше є рід, у кожної гілочки або коріння є своє ім’я. Коли у корінні дерева – сік землі, то у корінні кожного родового дерева – пам’ять роду.
Ви коли-небудь цікавились icторією свого роду, розпитували у своїх батьків, бабусь i дідусів про коріння родини? Хто знає, як звати прабабусю чи прадідуся?
Людина без роду – як листок відірваний від дерева. Рід – декілька поколінь, які походять від одного предка.
3 . Основна частина
Дерево- це своєрідний оберіг. Дерево – це символ добробуту та життєдайної енергії , гілки – це рослинне тваринне і людське царства; пташки, звірі, риби- символи вірності, заможності, життя.
4.Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми будемо виготовляти виріб «Дерево свого роду» . Послідовність виконання зображено на ст..8 альбома-посібника . Заготовку для виробу вирізаємо зі ст.9.Шаблони листочків теж на ст.3.
5.Засвоєння нових знань
Перегляд та аналіз готового виробу.
6. Виконання практичної роботи
Поетапне виконання вчителем практичної роботи с. 8 в альбомі-посібнику
7.Інструктаж з ТБ при роботі з ножицями та клеєм
8. Пальчикова гімнастика
Дерево
Має стовбур дерево,
Багато гілочок.
Листячком зеленим
Бавить діточок.
Притиснути руки тильною стороною одну до одної. Пальці розчепірити і підняти вгору. Ворушити кистями й пальцями .
9.Продовження виконання практичної роботи
10.Демонстрація виробів(фотосесія)
11.Рефлексія