Конспект уроку для 1 класу "Екскурсія в бібліотеку"

Про матеріал
Під час знайомства з "царством книг" вчитель не лише має дати загальне уявлення про бібліотеку, професію бібліотекаря, вчити звертатись по допомогу до бібліотекаря, робити припущення про зміст книги, а й спонукати школярів стати користувачами бібліотеки.
Перегляд файлу

Екскурсія  в  бібліотеку

Мета: Дати загальне  уявлення  про  бібліотеку,  професію  бібліотекаря, книги ( виставка  книг, творів  для дітей), які  можна  читати . Вчити звертатись  по  допомогу до  бібліотекаря, робити  припущення  про зміст книги  (за  ілюстраціями ). Ознайомити  дітей  з різними  книгами,  особливостями  їх  будови, різновидами, спонукати  їх  стати  користувачами бібліотеки. 

Розвивати  діалогічне  мовлення  дітей, збагачувати активний словниковий  запас, розвивати уяву. Спонукати до  ввічливості, вміння  слухати  інших. Формувати пізнавальні  інтереси,  бажання  читати. 

 Обладнання:  тематичні ілюстрації, питання для  вікторини,  книги( замальовка,  книга-театр, збірка), малюнки  дітей.

   Попередня  робота: Підбір  літератури з  теми ( вірші  про  бібліотеку, книги ),  загадки  про книги, питання  для вікторини, розповідь  про  створення  книг.

Маршрут: школа – приміщення  сільради – школа.

Центральні  поняття  для  засвоєння: бібліотека, книги, журнали, збірки, стелажі, бібліотекар.

 

Девіз: книга  вчить як на світі жить.

Санітарно-гігієнічні  вимогивідповідність одягу та взуття, питна вода, серветки.

 

 Хід  екскурсії

  1. Бесіда  з ТБ, нагадування  правил  ввічливої поведінки.

Учні шикуються  в коридорі школи  і  вирушають  до  сільської  бібліотеки.

  1. Перехід  до  місця  розташування  бібліотеки, спостереження за  навколишнім.  (пригадати вивчені рослини, розглянути птахів, що трапляються , зміни в навколишньому )
  2. Бесіда  в  рекреації:
  • Ми  вже  знаємо,  що  книга  відкриває  перед  кожною  людиною безмежний  світ. Бо все, що  ми дізнаємось  нового  прийшло  до  нас  з  книги: перша  казочка,  яку  прочитала нам  матуся,  цікаві  замальовки, перші кижечки,  з якими  ми  познайомились, ще  не  вміючи  читати.

А  тепер  ми й самі  стаємо  читачами. Книжка  допоможе  нам  зрозуміти  навколишній світ, розкриє  таємниці природи,  життя.

  • Діти,  а  чому  ми  книгу  називаємо  мудрим  другом?  (відповіді  дітей)
  • Так,  це  мовчазний друг,  бо  на  сторінках  книги ми дізнаємось  багато  цікавого:  про надзвичайні  пригоди, подорожі,  чудеса. Книга  навчає,  підкаже,  розважить і  навіть  розвеселить.
  • Діти, а хто з вас вже став читачем й може поділитись   своїми враженнями відвідування бібліотеки? ( діти, котрі стали читачами раніше  розповідають  про свої враження, діляться досвідом.)

 

  • 4. Послухайте вірш:
  • Є  книг  багато – радісних, печальних,

Товстих, тонких,  барвистих,  наче  жар,

Але  одна – книжкам  усім  начальник,

І звуть  її  по  простому –  … (Буквар.)

Він  нас повів  по  буквах, як по східцях,

 як  по життю  по  сторінках  своїх.

І  от  привів,  нарешті.  Подивіться –

У  мудрий  світ  чудесних  скарбів – книг.

 

Сьогодні  ми  потрапимо в мудрий  світ  наших  друзів -  книг,  але  пам’ятайте: «Вони  мовчки  говорять, добре  мудрують» ,  тож  постараємось  тут  не  заблукати,  а допоможе  нам  в  цьому  бібліотекар – Леся Олександрівна.

Діти заходять  до  бібліотеки, вітаються. Дати  їм  час  все  розглянути, поділитись  враженнями.

 

Бібліотекар:

  • Дітки, ви зайшли в  цю залу, на дверях якої написано “Бібліотека”. Бібліотеку часто називають будинком, в якому живуть книги. Справді, тут багато книг, кожна стоїть на полиці і чекає, коли її візьмуть і прочитають. У багатьох з вас вдома є свої книги, які ви вже прочитали. Давайте згадаємо, які книги ви вже знаєте. (Діти називають книги). Ми дуже швидко зайдемо їх.
  • А тепер ви  мені скажіть , чи добре ви вмієте рахувати? Чи змогли б ви порахувати всі книги в нашій бібліотеці? Чи хоча б на  одній полиці? ( хтось  із дітей пробує) 
  • А як ви думаєте, чи легко бібліотекарю  знайти необхідні книги? (діти роблять припущення)  Давайте ми це перевіримо. (відшукує  замовлені книги, а діти рахують до 10, пізніше  розглядають ілюстрації, пригадують цікаві моменти )

Вчитель:

  • Погляньте  навколо – скільки  книг!  Справжнє книжкове царство, давайте ми дещо цікаве дізнаємось  про це царство.  (Розповідає дитина дня)
  • Бібліотека  по-іншому це –  книгосховище , тому, що бібліо – означає книги , а частинка  тека - сховище . у кожній бібліотеці книжок  дуже багато. Вони різні – казки, загадки, вірші, книги  про природу, про скарби та подорожі. А ще є книги про все – це енциклопедії.  Є книги цінні, які можна  читати тільки в бібліотеці

Бібліотекар запрошує  дітей за столики, доповнює розповідь:

  • Книги  люблять тут жити , але ще більше подобається їм, коли вони мандрують  зі своїми читачами у їх домівках, знайомляться з  усе новими читачами. Багатьом книжкам сподобалось у гостях. Їх бережно гортали, між сторінками клали гарну закладку, щоб швидше знайти  потрібну сторінку. І відпочивали вони на чистих поличках.  Але є й інші – гляньте- вони скаржаться  на погане самопочуття - в них були погані читачі:  «На мені обідали!, а  мене зіжмакали!»,  ОЙ,  мене  безжально розмалювали!». Тому учні 4 класу намалювали  такі  плакати, які підказують як треба берегти книги:

5. Як ми користуємось  книгою

  • Читаю книгу, а не малюю в ній!
  • Беру книгу чистими руками.
  • Книги читаю акуратно,  гортаючи сторінки, не слиню пальців.
  • Користуюся закладками. (а не олівцями!)
  • Не читаю книгу під час їжі, не забруднюю її.

 

Бібліотекар знайомить учнів з поличкою, що призначена для їх віку, місцем, де розміщені журнали , виставкою книг. , знайомить з правилами бібліотеки.

Вчитель разом з бібліотекарем проводить вікторину- «Відгадай героя казки.»

 

Пізніше бібліотекар записує дітей, які ще не  стали  читачами бібліотеки , діти вибирають собі книги.

 

6. Підсумок екскурсії:

- Для чого потрібні книги?

-Які є книги?

-Які є книги у вас вдома

-Бібліотека  та її жителі – цікаві книги  завжди  з радістю чекають на вас!

 

 

 

 

Полікую книжечку»

Плаче книжка нишком-

Захворіла книжка.

Нерозумні малюки

    Їй обшарпали боки

 

Попідклеюю вам рани,

Хай боліти перестане

Потерпіть, будь ласка, книжко

Полікую я вас трішки –

Ось обгорточка готова

Буде книжечка здорова

 

 

Працює  лікарня  для  книжок

  •   З  деяких  книжок  достатньо  просто   витерти  пил –  і  вони здорові.
  • Якщо з  кижки  випала  сторінка,  то її  треба вклеїти, Для  цього  намастити клеєм  внутрішній бік  сторінки.   Акуратно  вкласти  на  місце, точно  по  бережку книжки,  покласти  на неї яку-небудь  важку річ  на  годину-дві.
  • Якщо  у сторінки  відірвано  ріжок, його  треба  склеїти. Вирізати такий самий  ріжок з  паперу  і  підклеїти.
  • Всі помальовані сторінки  протерти
  • Палітурки, що відірвались  обережно підклеїти з корінцем книги
  •  Якщо  сторінка  розірвалася, то потрібно спочатку  її  правильно  скласти, змістити  рядки й букви так, щоб можна  було  читати. А тоді підклеїти скотчем  з двох боків.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Юр'єв Володимир
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
30 квітня 2019
Переглядів
8250
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку