Конспект уроку для 1 класу "Звук [ ж], буква Ж ж ( «же»). Вправляння у чіткій вимові звука [ж] у складах і словах. Заучування скоромовок. Робо"

Про матеріал

формувати артикуляцію звуків [ж], [ж']; вивчити букву Ж ж(«же»); формувати навичку читання з новою буквою; розвивати словниковий запас учнів; виховувати товаристкість, бережливе ставлення до природи..

Перегляд файлу

Комунальна установа Сумський навчально-виховний комплекс «дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа I ступеня №41 «Райдуга»

 

 

 

 

 

Конспект уроку навчання грамоти (читання ), проведеного в 1-А класі під час  місячника педагогічної майстерності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                     Провела:

                                                                                       вчитель початкових класів

                                                                    Стадниченко М. І.

 

 

 

 

                                                    Суми , 2017                                                                                                                           

 

 Тема. Звук [ ж],   буква Ж ж ( «же»).   Вправляння у чіткій  вимові звука [ж]        у  складах і словах.  Заучування  скоромовок.   Робота з  анаграмою.                                                                                                                                                                                                                                                                                 

 

 Мета : формувати  артикуляцію  звуків [ж], [ж’]; вивчити  букву Жж(«же»); формувати навичку читання з новою буквою; розвивати  словниковий  запас

учнів; виховувати  товаристкість, бережливе ставлення до природи.

 

Обладнання: таблиця з друкованими великою і малою буквами Ж; великий    пейзажний малюнок із зображенням болота з очеретом і лататтям; предметні малюнки із зображенням жаби, , жука, кажана; аудіозапис квакання жаб.

 

                                            Хід уроку

I. Організаційна частина

1. Привітання

           «Стали, діти, всі рівненько,

             Посміхнулися гарненько,  

             Настрій на урок  взяли

             Й працювати почали».

 2.Перевірка готовності  учнів до уроку

 ІІ. Мовленнєва розминка.

1. Фонетична зарядка

 Щоб наші язички працювали вправно, зараз проведемо фонетичну зарядку. Передайте голосом: 

- Як крапає дощ?

- Як гуркоче грім?

- Як гуде машина?

- Як дзижчить комарик?

 -А тепер дмухніть на кульбабку!

III. Повторення вивченого.

 1. Хорове називання вивчених лі тер за алфавітом.

 2.Називання «особливих »літер(ч,й,ь,).

 3.Гра «Назви пару»(твердий - м який звук).

 4.Повторення вивченого про букву   «я».                                                                                                                                    

  - Чому відносимо до «йотованих»?

  - Коли позначає 1(2) звуки?

 5.Вправа  «Додай пропущені букви в скоромовку»

…кось   …ків   сі…в  мак,  сі…в   так,  аби  …к .

- Як ви думаєте, Яків старався працювати?  Доведіть свою думку словами тексту.

- Назвіть слова, в яких «я» позначає 2 звуки. Чому?                                             6.Читання «ланцюжком» тексту « Яринка і  Яна »(Супутник букваря, с.40) (Вчитель при  читанні  учнями  звертає  увагу  на твердий [ч], подовжені приголосні, на слова  з великої літери).                                                       IV.Оголошення теми уроку. Мотивація   навчальної  діяльності.

v.  Вивчення нового матеріалу

  1.Девіз уроку.

«Треба  гарно  працювати,

щоб  усе  запам `ятати ».

  2. Створення  проблемної  ситуації.                                                                               (звучить аудіо запис  квакання жаб, малюнок болота)

- Діти , куди  ми з вами потрапили?А хто тут такі дивні пісні виспівує?

Виявляється, що по жаб `ячому  кваканню можна  передбачити погоду: «як- що  ввечері  жаби  довго і  голосно квакають, то  завтра  буде гарна  погода »;

  «якщо жаби тримаються на поверхні води,  до негоди»

  3.Виділення нового звука, його характеристика.                                               -  Який новий звук у слові  «жаба» почули ?

(Учні  хором  промовляють  звук  [ж],  роблять  висновок, що він приголосний,  дзвінкий, може стояти у словах  у всіх позиціях, може бути твердим і м` яким).

  4.Робота п о  Букварю (с. 104 )                                                                         .  Розшифрування  звукових моделей слів

Цікавинка : морж  живе на крайній півночі,  має шар жиру 5-10 см, витримує температуру -80 градусів.

 5. Знайомство з літерою Ж ж («же»).

(Діти проводять асоціацію із жуком, сніжинкою, буквою «к»).

         «Я взяла нитки червоні,

            І зв `язала  букви   « ка ».

            Вмить з `явилась на долоні

            Буква , схожа на жука».

   6.Друкування  учнями літери ж Ж.

   7.Читання  вчителем  складів  у  «будиночках».

   8. Гра « Бджілки».( Читання учнями колонок слів пошепки ) .

(Вчитель  звертає увагу на дзвінку вимову [ж ] в кінці складу, слова; дає завдання назвати після читання незрозумілі слова).

   9.Словникова робота

 Стриж – берегова ластівка;   кажан --летюча миша.

  10.Вправа  «Чітко вимовляй звук  [ж]» у словах (Буквар, с.104)             

.  читання  вчителем лівої колонки слів

- Що вони означають? Один предмет чи багато?

.  читання учнями правої колонки слів

- Якого значення набули  ці слова? Завдяки якому звуку?

   11.Опрацювання вірша Л.Вознюк « Журиться  журавлик  дуже»

 .Бесіда за ілюстрацією до вірша   

-  Хто це такий довгоногий ходить по болоту? Від якого слова походить назва           

«журавель»? А коли журавлі журяться? Чому?

-А як по-іншому ще називають журавля? Коли? Чому?                                                                     

 .  Створення  проблемної  ситуації

- Як  ви думаєте, вірш цей веселий чи сумний?

(Діти пошепки читають вірш, перевіряють прогноз )

- Так  чому ж  журавель журиться?

-А як ви гадаєте, слово « журавель» багатозначне?

(Малюнок  криниці - журавля)                                                                       

 

12.Опрацювання вірша Н.Забілої «На зеленому лужку»                                                                  . Проблемне запитання

-А цей вірш , на вашу думку, веселий чи сумний?Чому?

(Учні розглядають ілюстрацію до вірша)                                                                                    . Розповідь вчителя з елементами бесіди

       Наші  предки-українці дуже радо  зустрічали  весну, тому що  зими    були дуже суворі, багатосніжні. А одягатися  і  взуватися, особливо, малим  дітям  не  було в що. Багато сільських  дітей  протягом цілої  зими  могли  тільки  у віконечко виглядати. Коли ставало тепло, вони  немов метелики,випурхували на двір, вибігали на пагорби, водили хороводи, грали в різні ігри, співали пісень.

  -  Як  називались  такі пісні?

  - А з якою веснянкою ми уже знайомились на навчанні грамоти?

. Словникова робота

Лужок-моріжок ; буйна, зелена трава.                                                                                            . Читання учнями пошепки .  Гра «Бджілки»

    - Знайти речення, яке доводить, що дітям було дуже весело.                                        . Читання « ланцюжком»                                                                                                                                              .   Вправа «Підбери ознаку предмета»

На  лужку(якому?)     ;   в колі (якім?)   …;

у танку (якому?)       … ;    у грі (якій?)      … .

  .  Гра «Хвости»

(Вчитель читає  початок  речення, а  учні швидко знаходять його  в тексті і дочитують )

 13.Робота  з  анаграмою.

 14.Звуко – буквений аналіз  слова «жінка»

VI. Рефлексія (« Мікрофон»)

-  Що  цікавого  дізнались  на  уроці?

-  Що   найбільше  сподобалось?

-  Що виявилось для вас  важким?

VI. Підсумок

Гра «Так» -« Ні»                                                                                                                                - Звук [ж ] при вимові не зустрічає перешкод (Ні).                                                               - Звук [ж ]  приголосний(Так).                                                                                                  - Може стояти тільки на початку слова(Ні).

- Може бути твердим і м`яким(Так).

- Звук[ж] глухий (Ні).                                                                                                                                  - На  письмі позначається  буквою  «ж е»(Так).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 квітня 2018
Переглядів
6728
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку