Урок розвитку зв’язного мовлення.1 клас.Конспект уроку." Здрастуй, літо ! Заочна подорож до моря”

Про матеріал

Розвиток мовлення є провідним принципом навчання мови в початкових класах, який пронизує і об'єднує всі сторони мовленнєвої діяльності учнів.

Умовою успішного розвитку мовлення, формування мовленнєвих вмінь і навичок у дітей є потреба в спілкуванні Цей урок передбачає ситуації, які спонукають дітей висловлювати свою думку.

Мета уроку :

покращення артикуляції звуків;

підвищення культури мовлення;

робота над збагаченням словника;

розвиток просторових уявлень,орієнтування на «пісочній поверхні»;

удосконалення граматичного ладу мовлення.

Перегляд файлу

Розвиток зв’язного мовлення. 1 клас. Конспект уроку.                          " Здрастуй, літо ! Заочна подорож до моря”

 

Тема. " Здрастуй, літо ! Заочна подорож до моря”

Мета. Вчити дітей аналізувати почуте, виділяти головне, складати невеликі тексти (3-4 речення) ; вчити описувати предмети за кольором, формою,  добирати влучні слова, вирази; розвивати образне мовлення учнів, збагачувати словниковий запас.

     Розвивати дрібну  моторику рук та сприяти тактильним відчуттям;  зорово-моторну координацію, вільне володіння кистями обох рук; уяву, образне мислення, сприймання; уміння передавати форму, будову предмета і його частин, правильні пропорції частин; художньо-естетичний смак.    Гармонізувати психоемоційний стан дітей, коректувати психічні прояви дітей, такі як страх, агресія, соромливість. Створити у дітей радісний настрій.

Обладнання: столи для пісочної анімації, пісок натурального кольору.

Хід уроку

 

  1. Організація класу до уроку.

“Я- сонце”

-Діти, давайте привітаємося із сонячним промінцями і перетворимося на маленькі сонечка.

«Я- маленьке сонце.

 Я прокидаюся.

Я вмиваюсь.

Я розчісую свої промінці

 і піднімаюся вільно і урочисто.

Я-велика Куля.

 В мене є багато тепла і світла.

Я- велике Сонце.

Я дарую своє тепло всім: небу, хмаркам, річці, полям, тваринам, людям.

Я посміхаюся від щастя дарувати тепло.»

-     Діти, який у вас став настрій?(відповіді дітей.)

-Пропоную з таким настроєм провести цей шкільний день і отримати задоволення від власних успіхів.

 

II. Повідомлення теми та мети уроку.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда

- Незабаром веселі канікули, чудова і весела пора.

Теплий, довгий-довгий день,

Повна миска черешень,

Достигає жовтий колос,

Демонструє коник голос,

І суничка дозріває –

То ж коли все це буває?

(Влітку).

  • Ви швидко здогадались, бо всі з нетерпінням чекаєте цієї пори.
  • А що вас чекає влітку?

(Діти відповідають).

- Звичайно ж, вас, дітей, найбільше чекає відпочинок. Барвистий відпочинок літньої краси щедро прикрасив природу. На все чекає бездонно-синє небо, барвиста веселка після теплого літнього дощу, дзвінкоголоса зелень лісів, барвистий килим лугу та золоте
море полів.

 

  ІV. Робота над матеріалом уроку

  -Діти, ви любите подорожувати? (Відповіді дітей).

Тоді ми з вами вирушимо  у незвичайну  подорож  на море .  То промовимо  чарівні слова .

(Звучить музика «Звуки природи»)

— Які звуки ви почули?

— Які звуки були мовні , а які — немовні?

1.Пропедевтика української мови

— Слова — назви ознак предметів відповідають на питання який?, яка?, яке?, які?.

 - Щоб потрапити на море , треба стати навколо пісочниці і взятися за руки. Витягніть руки над пісочницею долонями вгору і скажіть за мною заклинання:

Нумо в коло всі вставаймо,

На море  ми вирушаймо.

Чарівний пісочок там повсюди лежить,

Він нас малювати красиво навчить.

   -Пальчики наші готові нам допомагати створювати чудеса. Але щоб тут малювати, треба правила згадати:

Пісочок не висипати,

Кулачком по столу не стукати,

Пісок до рота не бери,

І станеш пісочним художником ти.

2.Гра «Живий звук»

         Вчитель  пропонує описати та відтворити звук моря.

-Діти , складіть кілька речень про море. Напишемо складені  речення .

- Давайте  розслабленими напруженими пальцями рук зробимо поверхню піску хвилястою (в різних напрямках) –це морські хвильки .

 

3.Психоемоційна вправа-бесіда «Який пісок на дотик»

 - Діти, покладіть руки на пісочок, і поторкайте його! Мені приємно, а вам? (Відповіді дітей)

- Коли я рухаю рукою, я відчуваю маленькі піщинки. А що відчуваєте ви?

- Пісок, який? (Відповіді дітей)

-Що ви будуєте з піску  ?

 

4. Відгадування загадки.

На дорозі лежить квітка,

Пелюстки згортає.

 Я хотів її зірвати,

 А вона літає (метелик)

-Влітку весело пурхають на волі барвисті метелики. Вони пестять квіти своїми крильцями і п'ють їх солодкий нектар. Скільки у світі різних метеликів, не схожих один на одного? Найменших метеликів називають метелички. Найбільші метелики, які зустрічаються у нас, — павичеве око і дубовий шовкопряд. Метелики – це окраса нашої природи.

 

5.Вправа «Метелик»

 А зараз покладіть долоньки внутрішньою стороною на пісок. Давайте приберемо руку і подивимося, що залишилося? (Відповіді дітей)

- На що може бути схожий відбиток долоньки? (Міркування дітей)

-Домальовує вусики  і отримали  метелика. Діти милуються красивим метеликом.

6.Пальчикова гра «Рибки».

П’ять рибок маленьких

Пірнали у воду.

(хвилеподібні рухи долонями у повітрі)

На березі жовтім

Колода лежала.

(руки притиснуті одна до одної, перевертаємо їх з боку на бік)

Одна з них сказала:

-Я хочу грати!

(хвилеподібні «пірнаючі» рухи долонями)

А інша сказала:

-Глибоко пірнати!

(заперечний рух долонями)

А третя сказала:

-Як хочеться спати!

(долоні повертаються на тильну сторону однієї з рук – рибка спить)

Четверта чомусь

Почала замерзати…

(тремтіння долонями)

-Ой, тут крокодил, -

Попередила п’ята, -

(зап’ястя з’єднані, долоні розкриваються і з’єднуються – «рот»)

Скоріше пливіть,

Бо нас може впіймати!

(хвилеподібні рухи зімкнутими долонями)

7.Гра «Зашифроване прислів’я»

— Розташуйте по порядку цифри та прочитайте прислів’я.

 

8.Робота в парах

-Хто назве найбільше слів на кожну букву?

(с) — сон, синій, сидить, слива, соловей, сом…

(о) — око, окуляри, осел, озеро, овочі…

(н) — нитки, новий, ноги, ніж, ноти, новини, намисто…

(е) — екскаватор, Едуард, екватор, ескалатор, екран…

(ч) — черешня, черевики, чотири, чорний, черпак…

(к) — котик, камінь, кусати, коричневий, красень…

(о) — оса, Олег, організм, овал, освіта, овес…

-На що схоже сонечко? Опишіть сонечко.

 

9.Вправа «Сонечко»

 

- На небі влітку кожного дня  з’являється  сонечко.

-Давайте його намалюємо. Стисніть руку в кулачок та круговими рухами намалюйте кулачком сонечко. Домалюйте пальчиками обох рук промінчики.

 

Складання розповіді про морських мешканців.

 Створення композиції

-За допомогою мініатюрних фігурок вам треба  створити свою власну подорож.

 

 

10.Гра «Відгадай загадку»

 

Вчитель закопує в пісочницю маленьку фігурку, а потім загадує дітям загадку. Завдання дітей полягає в тому, щоб відгадати цю загадку, а в підтвердження правильності відповіді відкопати в піску цю фігурку.

 

Має хвіст, та не літає,

 має рот — не розмовляє.

Можеш вудкою спіймати і загадку відгадати. (Риба)

 

 

Він не ходить, а задкує,

рибка з нього, знай, кепкує.

Має клешні той дивак, здогадалися?

 Це … (рак).

 

В морі плаваю на дні,

Там спокійніше мені,

Як желе мої боки: І прозорі, і м’які.

Якщо зловиш мене ти

 – Можу руку обпекти! (Медуза)

 

11.Ігрова вправа «Хто до нас приходив?»

-До нас в гості приходили мешканці моря . Допоможіть дізнатися, хто був у нас  в гостях».

Педагог робить барельєфні  відтиски за допомогою пасочок у формі різних тварин. Після цього діти  відгадує тварину, яка приходила в гості.

12.. Мовленнєва діяльність

— Доповніть усно речення словами

(Яке ?)… літо!

( Яка ?) …пора!

 І пташка  (яку ?) …пісеньку співає,

( Які ?)…сади.

Під листям   ( які ?)… полуниці,

 (Які ? )… небеса!

І всюди радість і краса!

 

 

V. Підсумок уроку.

 

Вмійте природу любити

Вам у походи ходити

І мандрувати, любі діти,

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблині радіти.

В полі, у лісі, над яром –

Квіти, дерева, і трави...

Цвіту не вирви задаром,

Гілки не втни для забави.

Оберігайте ж повсюди

Шлях і стежиночку в гаї,

Все те окрасою буде

Нашого рідного краю.

(П. Сиченко)

 

doc
Додано
18 квітня 2018
Переглядів
4751
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку