Конспект уроку для 11-го класу на тему "Суспільно-політичне життя України у 2005-2013 рр."

Про матеріал
Конспект уроку для 11-го класу на тему "Суспільно-політичне життя України у 2005-2013 рр."
Перегляд файлу

Тема. Суспільно-політичне життя України 2005-2013

Мета: з’ясувати стан політичного життя за президенства В.Ющенка; проаналізувати його діяльність, визначити наслідки діяльності; розглянути внутрішньополітичну ситуацію в Україні за президенства В. Януковича; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження; удосконалювати навички роботи з історичним матеріалом, вміння працювати в парах та малих групах; виховувати патріотичні почуття.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •                 називати основні дати та поняття;
  •                 аналізувати дискусії навколо геополітичного вибору Країни;
  •                 характеризувати результати діяльності цього періоду.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, роздатковий матеріал, історичні джерела.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Історичний диктант.
  1. Україна стала членом Конференції з безпеки та співробітництва в… (1992 р.)
  2. Результатом Будапештського меморандуму було … (ліквідовано ядерно зброю).
  3. 9 листопада 1995р. Україна вступила до … (Ради Європи)
  4. Переговори щодо Угоди про асоціацію України з ЄС було розпочато в… (2008р.
  5. Договір про перебування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України було підписано … (28 травня 1997)
  6. 30-31 травня 1997 р. Б. Єльцин здійснив перший візит в Україну з метою… (підписання договору про дружбу співробітництво та партнерство)
  7. Тузлинська криза полягала в… (російська сторона намивала грунт для дамби для того щоб мати претензії на острів-косу Тузлу)
  8. На президентських виборах 2004 р. основна конкуреція точилася між(Ющенком, Януковичем).
  9. Помаранчева революція - це…
  10.          8 грудня 2004 р. ВРУ започаткувала…( конституційну реформ).
  11.          Повторне голосування другого туру відбулося? (26 грудня 2004 р.
  12.          Перемогу отримав … (Ющенко)
  1. Взаємоперевірка.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Робота з цитатами.
  • Опрацюйте цитати. Спробуйте зрозуміти про яку подію йде мова.

-«Незалежність прийшла на Україну несподівано – прилетів Кравчук і привіз її на тарілочці з блакитною смужечкою» (Біловезька угода про припинення існування СРСР)

-Дорогі друзі, я з Києва, я можу сказати, що там відбувається. Там просто помаранчевий шабаш! Значить, стоять валянки рядами — все всюди американське! Ось! І гори оранжевих апельсинів. І це на фоні "Оранжеве море, оранжеве небо…" Ось так от! Це просто… Це жах! І хочу вам сказати, що ці апельсинки непрості. Ці апельсинки наколоті. Люди беруть один апельсин, з'їли, взяли інший, от. І вона тягнеться і тягнеться, рука (Помаранчева революція)

- «Ми не довіряємо підрахункам Центральної виборчої комісії. Ми закликаємо наших прихильників прийти на майдан Незалежності і захистити свою перемогу». (вибори 2004 р.)

- «Ці руки нічого не крали». (повторний 2 тур теледебати, слова Ющенка)

- «Ми будемо сучасною нацією у динамічному глобальному світі і станемо рівними серед рівних. Майбутнє України – найкраща освіта, висока наука, технології завтрашнього дня. Я зроблю все, щоб на повну силу запрацював інтелект нашої нації. Ми станемо першими, і ми станемо найкращими!» (Обіцянки президента Ющенка).

  • Які висновки можна зробити з наведених висловів?
  • Сьогодні ви довідаєтеся про діяльність Ющенка та які події чекали на українців після Помаранчевої революції.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Робота з підручником с.232-234
  • Опрацюйте  матеріал.
  •     Наведіть 5 фактів політичного життя, які свідчать про суперечності між очікуванням та реальною політикою.
  •     Очікування реформ – кадрові перестановки
  •     Кримінальні справи про фальсифікацію на виборах – не доведені до суду
  •     Помаранчева більшість – стала меншістю в результаті виборів 2006 р.
  •     Активна робота парлементарів – постійна зміна посад
  •     Демократичні вибори – олігархічні оборудки

1. Коли Ю. Тимошенко було призначено на пост прем'єр-міністра?(січень 2005)

2. Через що Тимошенко було знято з посади?(суперечності з секретарем Ради національної безпеки П. Порошенком)

3. Результатом виборів 17 січня 2010 р. стало? (Президенство Януковича)

  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте коротку біографічну довідку с.235
  • Зробіть висновок про позитивні та негативні результати президенства В. Ющенка.
  1. Робота в малих групах. С.235-236
  • Попрацюйте в групах.
  • Опрацюйте історичний матеріал та дайте відповіді на питання до джерел.
  1. Перегляд відеоролику «Президентство Віктора Ющенка: здобутки та невдачі»

https://www.youtube.com/watch?v=Im-gLjGyJKw

  • Висловіть власне судження щодо діяльності третього президента України.

Учитель. «Фішкою» президентства Віктора Ющенка мала стати культурна політика. Малося на увазі, що нарешті-то почнеться українізація, буде переглянуто ставлення до української історії, і багато іншого. Але схильність президента до нерішучості і напівзаходами не дала організувати якусь системну роботу в цьому напрямку. Основою міжнародної політики Віктора Ющенка мало стати зближення з ЄС і євроінтеграція. Але вони йшла ні добре, ні погано. Віддалення від Росії теж йшло не такими швидкими темпами, як того б хотілося. Питання перебування в Україні Чорноморського флоту РФ Ющенко, як і обіцяв, підняв. Але піднявши, явно не придумав, що з ним робити далі. Але ж можна було почати очищати Крим від російського впливу ще тоді. Але на це питання в підсумку махнули рукою. З Юлією Тимошенко президент посварився ще в далекому 2005, і БЮТ пішов в опозицію. Соцпартія і Олександр Мороз переметнулися до «Партії Регіонів» в 2006 році, а їхні виборці їм цього не пробачили. Де-факто, партія соціалістів існує і далі, але на владу вже ніякого впливу у неї немає і повз парламент роком пізніше вона пролітає.

Так що парламент контролюють виключно вороги президента, як старі («Партія регіонів» та КПУ), так і свіжі (БЮТ). Власна партія виключає Віктора Андрійовича зі своїх лав. А в травні 2009 року від нього йде і найближчий соратник - голова адміністрації Віктор Балога.Незважаючи ні на що, Віктор Ющенко йде на вибори, отримує 5,75% голосів і йде з української політики назавжди.

5.Робота з візуальним джерелом.

Картинки по запросу "президентство януковича"- Що вам відомо про В. Януковича?

- Складіть розповідь про його президенство за допомогою с.236-237

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.Робота з відеосюжетом «Резиденція Януковича в Межигір'ї»

https://www.youtube.com/watch?v=QDS4ufrfQM4

7. Робота з документом с.237-238

8. Робота з поняттям.

Геополітика ( мистецтво управління державою); політологічна концепція, що вбачає у політиці засадничу, визначальну роль географічних факторів: просторове розташування країни, розмір території, наявність чи відсутність, обмеженість природних ресурсів, кількість населення.

8. Кероване читання підручника с.238-239

- Які відмінності спостерігалися в геополітичному виборі України?

  1. Узагальнення та систематизація знань.
  • Тести

1. «Російська Федерація, Сполучене Королівство Великої Британії та Північної Ірландії і Сполучені Штати Америки підтверджують Україні їх зобов'язання згідно з принципами Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі (НБСЄ) поважати незалежність і суверенітет та існуючі кордони України.., [а також] підтверджують зобов'язання утримуватися від загрози силою чи її використання проти територіальної цілісності чи політичної незалежності України, що ніяка їхня зброя ніколи не буде використовуватися проти України, крім цілей самооборони або будь-яким іншим чином згідно зі Статутом Організації Об'єднаних Націй…»

Що зумовило підписання цитованого документа?

А вступ України до Ради Європи

Б відмова України від ядерної зброї

В входження України до Світової організації торгівлі

Г проведення Всеукраїнського референдуму на підтвердження Акта проголошення незалежності України

  1. Коли було прийнято Постанову Верховної Ради України «Про Державний прапор України»?

А 1988 р.

Б 1989 р.

В 1990 р.

Г 1992 р.

  1. У якому документі закріплено таке положення:

«Суверенітет України поширюється на всю її територію. Україна є унітарною державою. Територія України в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною...»?

А Конституції України

Б Акті проголошення незалежності України

В Законі України «Про громадянство України»

Г Декларації про державний суверенітет України

  1. Розгляньте фото та виконайте завдання

https://zno.osvita.ua/doc/images/znotest/165/16559/1.JPG

Ці події ввійшли в історію під назвою

А«революція троянд».

Б«революція Гідності».

В«революція на граніті».

Г«Помаранчева революція».

5. Що стало приводом до цих подій?

Азагострення відносин з Російською Федерацією

Бсвавілля правоохоронних органів і сил спецпризначення

Вмасові фальсифікації результатів президентських виборів

Гзрив підписання Угоди про асоціацію з Європейським Союзом

6.Установіть відповідність між подією та її наслідком

1запровадження національної валюти – гривні

2«Помаранчева революція»

3проведення першого Всеукраїнського референдуму

4проведення перших альтернативних виборів до Верховної Ради УРСР

 

Аобрання Президентом України

В. Ющенка

Бстворення передумов до виходу держави з економічної кризи

Ввиникнення парламентської опозиції

Гприпинення існування Союзу Радянських Соціалістичних Республік

Д створення Автономної Республіки Крим

1-Б, 2-а, 3-г, 4-В.

7.Оберіть твердження які стосуються Віктора Ющенка.

1. Від січня 1993 р. – голова правління Національного банку України

2. Злочинець-рецидивіст

3. Голова Національного олімпійського комітету України (2002 — 2005)

4. Доктор економічних наук, професор

5.Створив блок «Наша Україна»

6.У 2004 р. балотувався на пост Президента України

7. 12 січня 2015 року був оголошений у розшук Інтерполом

  1. Підсумки уроку.
  2. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати с. 232 – 236 підручника.
  2. Опрацювати с. 236 – 239 підручника.
  3. Виконати завдання 1-2 с.239
  4. Опрацювати конспект.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. ВОЙЧИК ЛЮДМИЛА СТЕПАНІВНА
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
9067
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку