конспект уроку для 2 класу НУШ з теми "Подорожуємо до театру.Хор.Соліст. Диригент. Опера-казка..

Про матеріал
Мета: 1) ознайомити з театральними поняттями; на прикладі опери-казки Б.Фільц розглянути відмінні риси сольного і хорового виконавства; 2) розвивати емоційну сферу учнів, вокально-хорові навички у вивченні пісні О.Янушкевич «Пісня про зарядку»; 3) виховувати ціннісне ставлення до театральних жанрів, професій
Перегляд файлу

                                                                Урок 17

Тема: Подорожуємо до театру. Опера. Хор. Соліст. Опера-казка.

Мета: 1) ознайомити з театральними поняттями; на прикладі опери-казки Б.Фільц розглянути відмінні риси сольного і хорового виконавства;

2) розвивати емоційну сферу учнів, вокально-хорові навички у вивченні пісні О.Янушкевич «Пісня про зарядку»;

3) виховувати ціннісне ставлення до театральних жанрів, професій

Тип уроку: введення в тему

Форма організації пізнавальної діяльності: колективна робота

Обладнання: комп’ютер, відео опери-казки Б.Фільц «Лісова школа», ф-но

Очікуваний результат: емоційне сприймання музичного матеріалу, чистота інтонування у вокальній роботі, розвиток ритмічного чуття

Хід уроку:

1.Організаційний етап

   До театру ми подорожували торік, знайомились з балетом, оперою. Що це за твори? Який вигляд має театр?

2.Мотиваційний етап

Дивовижним будинком, схожим на палац, можна назвати цей заклад. В опері актори передають свої емоції співом, у балеті – танцем. Чи співають (танцюють) актори окремо одне від одного, чи виконують всі разом? Розглянемо, що таке казка-опера, чим вона відрізняється від опери.

3.Етап засвоєння нових знань

Опера – музична вистава, в якій всі герої замість розмовної мови співають.

Дуже важливим елементом оперної вистави є декорації. Штучні дерева, квіти, будинки яскраві, мальовничі, красивіші, ніж у житті (декоративність –  спрощене, але прикрашене зображення). Відповідно сюжету в опері є солісти (головні герої), є хор (масовка), є ансамбль (група героїв), а також оркестр. Без оркестрового супроводу ні опера, ні балет не існуватимуть.

    Перегляд  казки-опери «Лісова школа» Б.Фільц

https://www.youtube.com/watch?v=xoxaGpeRCeA

4. Етап перевірки засвоєних знань

Які герої опери були солістами? Які з них виконували пісню хором?

Який зміст опери? Що окрім декорацій, співу, оркестру важливе для цільності сприймання твору? Які костюми були у героїв опери, чи відповідали вони характеристиці героїв?

У дорослій опері спів є найголовнішою дією, у музичній виставі або казці-опері вимовляється текст автора, тобто головним є і музика, і слово.

5. Вокально-хорова робота

А) розспівування

Б) розучування пісні О. Янушкевич «Про зарядку»

В) виконання раніше вивчених пісень

6. Підсумково-рефлексійний

    До театру  глядачі приходять з гарним настроєм, приходять отримати позитивні емоції, насолодитись мистецтвом, яке дарують їм актори, музиканти, художники: усі причетні до казкової вистави. Сюжет вистави може бути взятим з існуючої казки, оповідання, може бути написаним саме до опери.

*Будинок, в якому можна побачити й почути дивні речі за допомогою акторської гри, звучання музики, це – …

*Музична казка, в якій усі герої співають, називається…

*Виконавець, який співає сам, окремо від колективу – …

*Вокальний колектив, що співає злагоджено – це …

 

docx
Додано
30 січня 2020
Переглядів
5553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку