Конспект уроку для 3 класу по темі "Лясолька і Барвик у країні мистецтв"

Про матеріал
Конспект уроку допоможе учням зрозуміти матеріал, прослуїати музику, познайомитися з новими поняттями.
Перегляд файлу

                                             Урок 1           3 клас (Масол) (с. 4-5)

Тема. ЛЯСОЛЬКА  і БАРВИК У КРАЇНІ МИСТЕЦТВ

Хід уроку

 

І. Організація класу

ІІ. Музичне вітання (1)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

       Повідомлення теми уроку.

ІV. Актуалізація опорних знань учнів.

  Вчитель. Любі друзі! Запрошую, разом з Лясолькою, Барвиком  і їхнім новим другом Мед-Артом продовжити мандри Країною Мистецтв. Ми будемо знайомитися з ліричними, героїчними, фантастичними та комічними персонажами, передавати свої враження у творчості. То ж вперед, до Країни Мистецтв!

 

 

Image 1.png
 (Средняя интенсивность выделения)

   Ти вже знаєш, що види мистецтв здатні «розповідати» різними мовами. Світ здавався би набагато похмурішим, якби в ньому не було… казок! Адже чарівні історії люблять усі — і малеча, і дорослі. Казки вдвічі цікавіші, коли не просто читаєш або слухаєш їхній текст, а чуєш музику — неодмінну складову музичних казок.

 

 

 

 

V. Слухання музичних творів.

     1. Моріс Равель "Красуня і Чудовисько" (із сюїти "Моя матінка Гуска" за казками Шарля Перро).

https://eus-www.sway-cdn.com/s/ItUeOKyaMHaF86Hf/images/2MW4T-dWP7YHss?quality=500&allowAnimation=true

   ШАРЛЬ ПЕРРО - французький письменник, поет і критик, основоположник жанру літературної казки. Є автором дуже популярних і всесвітньо відомих казок — «Кіт у чоботях», «Попелюшка», «Сонна красуня», «Червона шапочка», «Синя Борода», «Осляча Шкура», які увійшли до збірки «Казки матінки моєї Гуски, або ж історії та оповідки минулих часів з повчальними висновками» (1697).

(Перегляд відео пісочна анімація  "Казки матушки Гусині") (2)

 

"Красуня і чудовисько" - найцікавіша, контрастна і яскрава за музичною мовою п'єса сюїти "Моя матінка Гуска". Сюжет французької казки Лепренс

де Бомон дуже схожий на сюжет «Пурпурової квіточки»: потворне чудовисько своєю добротою завойовує любов красуні і перетворюється на

прекрасного принца. Їх музичні портрети гранично контрастні. Незграбна і нарочито неприваблива тема Чудовиська звучить похмуро, проте вони вступають в діалог і навіть звучать в дуеті.

(Перегляд мультфільмів"Красуня і чудовисько") (3,4)

https://eus-www.sway-cdn.com/s/ItUeOKyaMHaF86Hf/images/tUq3UiOmiMyK_N?quality=600&allowAnimation=true

Моріс Равель - видатний французький композитор (1875–1937). За свідченням друзів, в душі Равеля було щось дитяче. Він обожнював іграшки,

дарував їх навіть дорослим. У перерві між боями в Першій світовій війні, учасником якої він був, майстрував півників з паперу та качечок з хлібної

м'якушки. На власні вірші написав «Різдво іграшок», за мотивами казок - «Дитя і чари» та «Матінку-гуску». «Казки Матінки гуски» (1908) спочатку були циклом фортепіанних п'єс в чотири руки, присвяченому дітям найближчих друзів композитора. Автор, немов чарівник, розкрив двері чарівного музичного замку, в якому мешкають герої старих казок.

 

2. Сергій Борткевич "Принцеса на горошині" (із циклу "Музичні    

     картинки" за казками Ганса Крістіана Андерсена").

https://eus-www.sway-cdn.com/s/ItUeOKyaMHaF86Hf/images/q3vcUjbCC5j-YY?quality=1024&allowAnimation=true

 

СЕРГІЙ БОРТКЕВИЧ - видатний український композитор польського походження, піаніст і педагог.

 

ГАНС КРІСТІАН АНДЕРСЕН - данський письменник, казкар, автор відомих у всьому світі казок «Непохитний олов'яний солдатик», «Гидке каченя», «Снігова королева», «Дюймовочка» та інших. Казки Андерсена перекладені більш ніж 150 мовами світу, вони стали основою для численних екранізацій,

мультфільмів, театральних постановок, балетів тощо.

 

https://eus-www.sway-cdn.com/s/ItUeOKyaMHaF86Hf/images/mddY0skOH4B_ef?quality=600&allowAnimation=true
«Музичні картинки за казками Андерсена» - таку назву отримав цикл, створений композитором Сергієм Борткевичем в 1925 р. В цикл увійшли 12

різнохарактерних фортепіанних мініатюр. Кожна п'єса циклу має програмну назву (яке збігається з назвою казки, що лежить в її основі): «Принцеса на

горошині», «Стійкий олов'яний солдатик», «Соловей», «Гидке каченя» і ін.

П'єси циклу не випадково названі «картинками», створюючи музичні ілюстрації до відомих всім з дитинства казок, Борткевич нерідко вдається до

звуковиразного прийому (наприклад, в п'єсі «Гидке каченя» можна почути кудкудакання курей і грізне гарчання індика на пташиному дворі).

(Слухання Музичного твору С. Борткевича. Марш Принца (ф-но) (5).

Аналіз музичних творів.

- Хто виконує п’єси?

- Якими ти уявляєш Красуню та Принцесу?

- У якому темпі виконуються їхні танці?

- Що відбувається у творі «Красуня і Чудовисько»?

- Як завершується діалог героїв? Ці твори – програмні?

- Як це можна визначити?

 

VI. Вправа «Герої казок».

Красиво і точно співай голосні, чітко і коротко – приголосні звуки. Вчасно бери дихання.

Image 3.png
 (Средняя интенсивность выделения)

 

VII. МУЗИЧНА ГРАМОТА.

 

(Средняя интенсивность выделения)

 

Image 2.png
 (Средняя интенсивность выделения)

 

Image 3.png
 (Средняя интенсивность выделения)

Image 4.png
 (Средняя интенсивность выделения)

 

VIII. Фізкультхвилинка "Потяг у казку" (6)

https://eus-www.sway-cdn.com/s/ItUeOKyaMHaF86Hf/images/VSheuToJWGRa1a?quality=683&allowAnimation=true

IX. Ознайомлення з піснею "МРІЇ ЗБУВАЮТЬСЯ" (7)

       музика В. Полянського, слова Ю. Рибчинського.

Image 1.png

X. Музичні ребуси.

Вчитель. Розгадай слова, у яких «заховалися» назви нот.

82948229_266043691142887_1899972964095221542_o.jpg

83034679_266043891142867_4600282279482373642_o.jpg

82344929_266044414476148_3663995374004479645_o.jpg

103394301_266043824476207_2183405316111314787_o.jpg

82963241_266044124476177_7281548823134330218_o (1).jpg

103648117_266043454476244_4910036512242176122_o.jpg

104170243_266044537809469_2780419842302803176_o.jpg

104182534_266043687809554_416688020751607787_o.jpg

104197657_266044454476144_847066780192370656_o.jpg

104188667_266043414476248_4763386520201747854_o.jpg

104195471_266044177809505_5291454117308770507_o.jpg

104207112_266044507809472_6309582154412654278_o.jpg

104247206_266043674476222_3650010370086702074_o.jpg

104256656_266044234476166_9012152575279184598_o.jpg

104218870_266044054476184_9021323962142344613_o.jpg

104258011_266044337809489_4324635996607686754_o.jpg

104295233_266043701142886_2475531474551499746_o.jpg

104318248_266044304476159_1833077121254384894_o.jpg

104368672_266043967809526_2107472395791513941_o.jpg

104437590_266043887809534_7973872679111929291_o.jpg

 

изображение_viber_2020-04-10_13-06-41.jpg

XI. Підведення підсумків уроку.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Вербивский Виктор
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
20 лютого 2022
Переглядів
3355
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку